Gå til innhold

Hjelp meg! Min mor er veldig syk og jeg er ringevikar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Min mor er blitt veldig veldig syk. Fikk slag for 1 uke siden og det er mye som skal skje fremover. Min mor driver eget firma og jeg må ringe rundt å få kontakt med alle kundene. Jeg må prate med en sosionom og stelle hjemmet. Bor 4 timer unna så det er ikke bare og reise frem og tilbake. Akkurat nå ligger hun på sykehuset.

Tilbake til saken. Jeg jobber som ringevikar og vet aldri når jeg får jobb. I det siste året så har jeg jobbet omtrent 5 dager i uken. Jeg har ingen fast jobb så derfor blir inntekten min forskjellig fra måned til måned, men den har ligget på rundt 15 000 kr. 

Jeg sliter veldig nå. Tenker på henne og alt som skal skje. Jeg er på nippet til å ringe legen fordi jeg gråter bare. Ønsker å være en stund borte fra jobb rett og slett fordi jeg ikke klarer mer, og har ting som må ordnes. Men da sitter jeg der uten inntekt. Hva skal jeg gjøre? Har jeg rett på en slags sykemelding med inntekt uten fast stilling? Om det ikke er mulig så må jeg rett og slett bare jobbe selv om jeg nå er utbrent og gråter.

Anonymkode: b94f5...c84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun får ikke omsorgslønn for å fikse opp i morens firma og ordne i morens hjem. Det er en løsning for de som pleier f.eks. foreldre som ellers ville vært på sykehjem over lengre tid. 

Hun får heller ikke sykemelding, da hun ikke er syk. 

Anonymkode: 30682...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ringer rundt til kundene, kan du ikke ta ut lønn på mors firma?

Anonymkode: 2a317...c83

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For å få sykemelding så må du bli syk/utslitt av at moren din er syk og det du må gjøre for henne. Du får sykemelding med gjennomsnittlig lønn.

Anonymkode: 3b2b9...f07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun får ikke omsorgslønn for å fikse opp i morens firma og ordne i morens hjem. Det er en løsning for de som pleier f.eks. foreldre som ellers ville vært på sykehjem over lengre tid. 

Hun får heller ikke sykemelding, da hun ikke er syk. 

Anonymkode: 30682...bff

Men jeg blir jo syk av at min mor er syk. Å gråte og være utslitt er å være syk. 

Anonymkode: b94f5...c84

• Liker 1
Skrevet

Få deg en hastetime hos legen. Han eller hun har helt sikkert vært borti utallige lignende tilfeller og vet hvordan det bør håndteres. Livskriser er ingen sykdom i seg selv, men det kan medføre at man blir så psykisk ustabil at man ikke kan eller bør være på jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du har behov for en legetime hos fastlegen, for å finne ut om du trenger en sykemelding for å kunne ivareta deg selv og din egen helse oppi det hele. Får du sykemelding, vil sykepengegrunnlaget regnes ut fra det du faktisk har hatt i inntekt de siste seks månedene

Anonymkode: 9b961...bad

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...