AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Har hørt at jojobaolje er lik hudens egen olje som gjør at huden slutter å produsere olje selv, men det høres for godt ut til å være sant. Har lite lyst til å få enda fetere hud. Noen med erfaringer? Anonymkode: 13e2b...f9c
Santflows Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Grunnen til at huden din overproduserer olje kan være fordi du er tørr. En god renserutine hver morgen og kveld burde innføres, og krem som baserer seg på fukt, og som trekker seg godt inn i huden. Olje kan enten være hit eller run, men det er jo selvfølgelig noe man kan prøve da huden kan reagere positivt. Har ikke erfaring med jojobaolje, men det høres ut som mange syntes den har en god effekt på sin oljete og kombinerte hudtype;http://theskincarereviews.com/jojoba-oil-for-oily-skin/ Ellers er det lurt å bruke leirmaske en gang i blant for å trekke ut oljen fra porene. Skrubb er også fint for å fjerne smuss og møkk som kan sette seg og tette porene (hvis du sliter med urenheter blant annet).
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 24 minutter siden, Santflows skrev: Grunnen til at huden din overproduserer olje kan være fordi du er tørr. En god renserutine hver morgen og kveld burde innføres, og krem som baserer seg på fukt, og som trekker seg godt inn i huden. Olje kan enten være hit eller run, men det er jo selvfølgelig noe man kan prøve da huden kan reagere positivt. Har ikke erfaring med jojobaolje, men det høres ut som mange syntes den har en god effekt på sin oljete og kombinerte hudtype;http://theskincarereviews.com/jojoba-oil-for-oily-skin/ Ellers er det lurt å bruke leirmaske en gang i blant for å trekke ut oljen fra porene. Skrubb er også fint for å fjerne smuss og møkk som kan sette seg og tette porene (hvis du sliter med urenheter blant annet). Rens og fuktighet bruker jeg morgen og kveld, skrubb 2 ganger i uken. Dessverre fortsatt like oljete Anonymkode: 13e2b...f9c
SofieE... Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Jeg hadde samme problemer. Prøvde forskjellige produkter men endelig fant noe som virker. En hudpleieserie med Rhassoul leire fra Esprit Equo. Italiensk merke men du kan kjøpe produktene i norsk butikk okologisk-kosmetikk.no Bruker rhassoul ansiktsrens morgen og kveld og rhassoul ansiktsmaske av og til. Funker for meg.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Jeg lurer også på dette. Har ikke helt turt å prøve pga frykt for å bli enda mer glinsende.. Er alltid flink med rens og eksfoliering og fukt. Har dog ikke funnet noen fuktighetskrem jeg ELSKER enda, føler det er en så fin linje mellom ikke helt nok og for mye.. Ser glatt ut med en gang jeg står opp og går på badet liksom 😆 Er også usikker fordi oljen kan tette porene? Anonymkode: 680f0...ce4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Jeg bruker jojobaolje, får ikke fet hud. Lurt å ta den på når huden er fuktet med vann. Start med bare et par dråper, også kan du eventuelt øke litt etterhvert. Om huden ser fet ut rett etter at du har tatt av oljen, kan du la overskuddsoljen absorberes av litt papir. Jeg bruker bare mykt dopapir. Anonymkode: 41079...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå