viwi Skrevet 29. juli 2002 #1 Skrevet 29. juli 2002 JEg lurer på en ting. Dere bruder som absolutt skal synge i deres eget bryllup. Hvorfor?? Får dere ikke nok oppmersomhet den dagen? Jeg kunne godt ha sunget jeg og- men jeg syns det blefor teit. I alle andre anledninger kan jeg godt synge, men IKKE i mitt eget bryllup....Samme syns min mann- han mener og at bruden fra før av får utrolig masse oppmersomhet og lurer nesten på hvor pr - kåt noen egentlig er... For å presisere så er det synging i kirka jeg sikter til!
Gjest Solskinn Skrevet 29. juli 2002 #2 Skrevet 29. juli 2002 he-he noen synger, noen holder tale - hva er forskjellen? hilsen en som definitivt IKKE skal synge
waco Skrevet 29. juli 2002 #3 Skrevet 29. juli 2002 Dette er jo et velkjent kvinnefenomen, opperksomhet og atter oppmerksomhet. Selvsagt blir det veldig slitsomt. Og værre er det for alle de som ikke tør si ifra. Waco Det er bare å se her det, hvor enige alle sammen skal være hele tiden..
Gjest augustbrud 2003 Skrevet 29. juli 2002 #4 Skrevet 29. juli 2002 Men er det ikke bra at vi er forskjellige? Jeg kommer IKKE til å synge, men kunne tenkt å spille piano (som er min greie). Men jeg tror jeg det er greit at man er "enige" om det - dumt å synge hvis man vet at brudgommen synes det er teit.
Olympia Skrevet 29. juli 2002 #5 Skrevet 29. juli 2002 Alt det enkelte gidder å henge seg opp i...... Jeg skal såvisst ikke synge i bryllupet vårt,men om andre bruder gjør det,så dem om det.Det må da være opp til hver enkelt!
Gjest Rose, ikke innlogget Skrevet 29. juli 2002 #6 Skrevet 29. juli 2002 I disse likestillingstider synes jeg at også bruden kan gjøre en innsats mht bryllupet og det å kaste glans over brudgommen. Jeg skulle gjerne hatt mot til å reise meg den dagen og si med egne ord hvor glad jeg er i mannen min, men det har jeg ikke nerver til! Jeg har derimot sunget i en årrekke, og det er liksom det jeg kan. Så derfor synger jeg til mannen min den dagen - og tror ikke det skal gi meg mer oppmerksomhet enn om jeg hadde reis meg og holdt tale. Vet det koster mannen min mye å reise seg og tale, og ønsker å gi noe tilbake jeg også. Og det skaper nok ikke noen bølger i bryllupet det, de aller fleste der har hørt meg synge i andres bryllup, begravelser, familiebegivenheter etc. etc. før. Har faktisk aldri sett på sangen jeg skal synge som å ta oppmerksomheten, tvert imot - jeg ønsker å sette fokus på mannen min med en sang som beskriver hva jeg føler for ham. Vi har dessuten jobbet mye med bryllupe for at vi skal sette fokus ut over oss selv bare - alle gjestene skal omhyggelig presenteres på rim, flere aktiviteter er planlagt for gjestene og vi har dessuten laget en stor presentasjon i PowerPoint med bilder av alle våre gjester som skal gå på lerrett under velkomstdrinken. De vi bryr oss mest om og er mest glad i er samlet denne dagen, og det ønsker vi å vise våre gjester at betyr masse for oss!!!
Sannasol Skrevet 29. juli 2002 #7 Skrevet 29. juli 2002 Samme syns min mann- han mener og at bruden fra før av får utrolig masse oppmersomhet og lurer nesten på hvor pr - kåt noen egentlig er] Hærregud, hvor mye teit går det egentlig an å henge seg opp i. Jeg synes det er flott at noen har mot til å synge en sang for sin elskede. Dette har slett ikke noe med tiltrengt oppmerksomhet og pr.kåthet å gjøre, men derimot en kjærlighetserklæring til mannen istedenfor en tale eller en eller annen allsang. Likeledes som det er vanlig at begge gir morgengaver er det også vanlig at begge har noe å bidra med under festen!
diddi Skrevet 29. juli 2002 #8 Skrevet 29. juli 2002 I noen bryllup kan vel dette bli utrolig vakkert, og i noen bare dumt. Alle bryllup, brudepar og gjester er forskjellig. Dette med pr-kåt er det dummeste jeg har hørt sålangt!! Er det å være pr-kåt om en litt sjenert jente synger en vakker sang for sin utkårede, i stedet for å holde en tale? Nei, dette er så forskjellig fra person til person, at bare bruden vet selv om det vil bli underlig i sitt eget bryllup.
Salamandra Skrevet 29. juli 2002 #9 Skrevet 29. juli 2002 Hadde jeg hatt nerver til det skulle jeg gjerne sunget til mannen min jeg, men det har jeg altså ikke.. Om jeg skulle gjort det hadde det definitivt vært fordi jeg vet at han hadde blitt utrolig glad for det, absolutt ikke for min egen del. Frk. Busybody
Gjest Solskinn Skrevet 29. juli 2002 #10 Skrevet 29. juli 2002 Jeg blir sittende med ett spörsmål jeg til de som syns bruden er pr. kåt om hun synger: Er en brud som holder tale også pr.kåt? Fortjener ikke brudgommen litt oppmerksomhet og berömmende ord på en dag hvor bruden ofte er den som får mest oppmerksomhet rettet mot seg, brudgommens tale, brudens fars tale (som skal väre til brudeparet, men det er det ikke så mange som har fått med seg, tror jeg...)... Nei, frem for likestilling...
viwi Skrevet 29. juli 2002 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2002 Jeg glemte å skrive at det er i kirka jeg syns det er teit når bruden synger. Ikke under middagen....
Sannasol Skrevet 29. juli 2002 #12 Skrevet 29. juli 2002 Hærregud, må du heller si det med en gang da! Men du "glemte" det nok helt bevisst ettersom du regnet med å få pepper for innlegget. Er det noen som gjør det da? Dessuten er vel også det opp til hver enkelt vil jeg tro.
viwi Skrevet 29. juli 2002 Forfatter #13 Skrevet 29. juli 2002 Til sannasol. Dette var et innlegg som ikke var ment å fornærme noen. Men du ble tydeligvis det. Jeg bare lurte på hvorfor bruder absolutt vil synge?? Men jeg glemte det faktisk og klarer meg meget godt uten dine spydige ord
diddi Skrevet 29. juli 2002 #14 Skrevet 29. juli 2002 Jeg ville synes det var litt rart i kirka, men det ville vært for meg. Kanskje det passer bedre for andre. Det beror på stilen på vielsen. Men har fremdeles ingenting med pr-kåt å gjøre.
Sannasol Skrevet 29. juli 2002 #15 Skrevet 29. juli 2002 Til Viwi! Nei, du fornærmet nok ikke meg, for jeg skal ikke synge i kirken. Men tenk på alle andre som faktisk har tenkt det da?? Kanskje du fornærmet dem? :o Jeg synes bare det er så utrolig dumt å starte en tråd der man forventer seg pepper, men likevel bare er ute etter å profilere sin egne synspunkter helt uten mål og mening. Har du vært i et bryllup der en brud sang i kirken og du synes det var teit? Hel greit, men dette har jeg aldri sett eller hørt om heller, så jeg tror ikke det er en vanlig foreteelse. Likeledes respekterer jeg de som ønsker det.
viwi Skrevet 29. juli 2002 Forfatter #16 Skrevet 29. juli 2002 Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor alle er så innmari hårsåre herinne. ER det rart det er krig i verden. Hadde et enkelt spm og sa samtidig hva jeg syns. Er det så galt da???
Gjest 20April2002 (gjest) Skrevet 29. juli 2002 #17 Skrevet 29. juli 2002 Tjing tjing Vivi :-) Er faktisk enig med deg...har heller ikke sansen for at bruden synger i Kjerka :D Det er vel nok at dem kan synge i festen. Nei vi hadde nok med oss selv den dagen, det nærmeste vi kom var at vi leste SAMMEN i Kjerka de lesningene vi skulle ha. Dette er veldig vanlig i utlandet der min familie kommer fra 20April2002 http://home.no.net/waraas
Gjest Solskinn Skrevet 29. juli 2002 #18 Skrevet 29. juli 2002 Stiller du et spm og regner med å få pepper, så får du vel ta det som kommer, også! Eller?? Dessuten har de fleste som ikke er enig med deg svart för du la til din lille restriksjon om kirken! Jeg har aldri värt i ett bryllup hvor bruden har sunget. Det kan bli teit, det kan bli vakkert, det er jo fullstendig person- og situasjonsavhengig.
Gjest Rose, ikke innlogget Skrevet 29. juli 2002 #19 Skrevet 29. juli 2002 I en vielse jeg var i for noen år siden stod musikken sentralt etter som bruden blant annet dirigerte et gospelkor. Og midt under vielsen dro koret i gang en fengende gospelsang med bruden som solist, og det glemmer jeg aldri - gjorde et veldig positivt inntrykk. I samme vielse leste brudgommen en nydelig kjærlighetserklæring til bruden som han hadde skrevet selv (vel, litt av den i alle fall til følelsene tok overhånd). Tror ikke en eneste en i salen oppfattet brudeparet som PR-kåte av den grunn. Er jo flott når brudeparet kan spille på sine talenter, og jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor de ikke skal kunne bidra i sin egen vielse. I utlandet er jo det enda mer vanlig, f.eks. skriver man hver sin kjærlighetserklæring til hverandre og leser høyt. Typisk janteloven i Norge, " ikke stikk deg frem for mye nei". Greit at du kan noe, men nåde deg om du viser andre det.
Ruby Skrevet 29. juli 2002 #20 Skrevet 29. juli 2002 Jeg er jo da en av de som sang i kirken i mitt eget bryllup. Hvorfor? Ikke fordi jeg vil ha så mye oppmerksomhet eller er pr-kåt, men fordi jeg synes det var en nydelig gest til mannen min. Det var ikke for noen andre jeg sang, kun til ham fordi jeg ville gjøre noe spesielt for ham. Synes det er en nydelig gest, og det er bare hyggelig at andre også synes det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå