Gå til innhold

Jeg ønsker å ta abort, men synes egentlig hele situasjonen er flau...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går jeg frem for å få en abort? Har lest at jeg kan gå gjennom fastlegen eller direkte til sykehuset. Jeg har ikke spesielt lyst til å gå til fastlegen, da jeg fikk en datter for 8 måneder siden og gikk alle kontrollene mine hos han. Flaut å stille opp 8 mnd etter fødsel for å be om en abort... 

Hvis jeg kontakter sykehuset, hva sier jeg da? Sikkert et veldig dumt spm...

Anonymkode: 8fe91...b5f

Videoannonse
Annonse
Gjest GulSol
Skrevet

Herregud, det er det mest normale i verden å bli gravid etter et svangerskap. Ta deg en bolle, det er ikke flaut. Ring sentralbordet på sykehuset og si du ønsker time til abort. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er gynekologisk avdeling ved sykehus som har med abort å gjøre. Søk opp nummeret til avdelingen ved ditt sykehus som trolig ligger på sykehusets hjemmeside, ring og si du ønsker en abort. 

Anonymkode: 1bd29...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, GulSol skrev:

Herregud, det er det mest normale i verden å bli gravid etter et svangerskap. Ta deg en bolle, det er ikke flaut. Ring sentralbordet på sykehuset og si du ønsker time til abort. 

Hvis hun synes det er flaut så har hun den fulle rett til det uten at du skal fortelle hva andre skal føle og ikke.

Lykke til ts.

Anonymkode: d1e64...108

• Liker 19
Gjest GulSol
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun synes det er flaut så har hun den fulle rett til det uten at du skal fortelle hva andre skal føle og ikke.

Lykke til ts.

Om hun synes det er flaut å kontakte fastlegen sin så burde hun skifte fastlege! 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, GulSol skrev:

Om hun synes det er flaut å kontakte fastlegen sin så burde hun skifte fastlege! 

Men det er jo ikke nødvendig å gå gjennom fastlegen? Hvis man er sikker på at man skal ta abort så kan man bare bestille timen, fastlegen utfører ikke abort og vil bare henvise deg til sykehuset så alt du får ut av det er en ekstra legetime du ikke trenger.

Anonymkode: 17654...6d1

• Liker 5
Skrevet

Men fastlegen din kommer jo til å få vite om det, siden man oppgir fastlege, hvorfor ikke bare gå dit da? Alle kan være uheldige, legen forstår :lillesky2:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Men fastlegen din kommer jo til å få vite om det, siden man oppgir fastlege, hvorfor ikke bare gå dit da? Alle kan være uheldige, legen forstår :lillesky2:

Men hva skal man der? Med mindre man er usikker på valget sitt og er der for samtale (virker som TS har bestemt seg) er det ingen vits i å gå til fastlegen. H*n henviser til sykehuset, som du bare kunne bestilt time hos direkte uansett. Du oppnår ikke annet enn å kaste bort din egen og legens tid.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan som flere nevner kontakte sykehuset direkte. Om du ikek finner ut av hvilken avdeling du skal kontakte kan du ringe sentralbordet og de vil overføre deg :) Bare si at du ønsker å ta abort. Men fastlegen bryr seg ikke altså. Men om du er mer komfortabel med å ringe direkte til sykehuset så kan du heller gjøre det :) Lykke til.

Anonymkode: f5e30...98c

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, GulSol skrev:

Hjelp!:fnise:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva skal man der? Med mindre man er usikker på valget sitt og er der for samtale (virker som TS har bestemt seg) er det ingen vits i å gå til fastlegen. H*n henviser til sykehuset, som du bare kunne bestilt time hos direkte uansett. Du oppnår ikke annet enn å kaste bort din egen og legens tid.

Hva mener du? Man kan ikke bare bestille abort, man må innom en samtale uansett. Om det er sykehuset eller fastlegen er akkurat det samme. Vet ikke med deg, men jeg synes det er mer mas på sykehuset enn hos fastlegen. Tar jo fastlegen 5 min å fylle ut skjema. Av fastlegen fikk jeg bare "Er du sikker?" som svar, før han fylte ut skjema. På sykehuset var det et helvetes mas om å ombestemme seg i 20 min, før de endelig godtok det. Jeg har tatt det to ganger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hva mener du? Man kan ikke bare bestille abort, man må innom en samtale uansett. Om det er sykehuset eller fastlegen er akkurat det samme. Vet ikke med deg, men jeg synes det er mer mas på sykehuset enn hos fastlegen. Tar jo fastlegen 5 min å fylle ut skjema. Av fastlegen fikk jeg bare "Er du sikker?" som svar, før han fylte ut skjema. På sykehuset var det et helvetes mas om å ombestemme seg i 20 min, før de endelig godtok det. Jeg har tatt det to ganger. 

:klo: er dette medisinsk eller kirurgisk? her kan man bare få time på sykehuset, krysse av på en lapp, så må man ta UL for å forsikre seg om at det ikke er svangerskap utenfor livmor også kan man få den første pillen - så hvis man skal innom fastlegen først vil du bare bli henvist også måtte gjøre akkurat det samme, så det er bare bortkastet tid, man må jo gjerne få time hos fastlegen en dag også opp på sykehuset igjen en annen dag. Fastlegen tar jo ikke UL eller gir ut abortpiller? 

Uansett, hvis man er ukomfortabel med å gå til fastlegen så er det i alle fall like enkelt om ikke enklere å gå på sykehuset. I alle fall i min opplevelse. Hvilket sykehus var det som maste om å ombestemme seg?? Høres sprøtt ut..

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går jeg frem for å få en abort? Har lest at jeg kan gå gjennom fastlegen eller direkte til sykehuset. Jeg har ikke spesielt lyst til å gå til fastlegen, da jeg fikk en datter for 8 måneder siden og gikk alle kontrollene mine hos han. Flaut å stille opp 8 mnd etter fødsel for å be om en abort... 

Ring sykehuset, og si du ønsker time til en abort. Verre er det ikke. Du trenger ikke snakke med fastlegen dersom du ikke ønsker det. Vær nøye med å si i fra om at du ikke ønsker at legen din skal ha epikrise etter aborten, dersom det er viktig for deg. 

Anonymkode: 8ef2a...85e

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Evilposelos skrev:

Jeg var aldri til noen samtale. Man bestiller time til abort, og under samme timen så foregår denne "samtalen" du snakker om, dvs man må signere på skjema hvor man godtar avbrudd av svangerskap. Jeg fikk ikke engang spørsmål om jeg var sikker jeg. "Du fikk time fordi du ville ha abort ja." Ja, svarte jeg. "Da må du signere her først". osv. 

TS: Ring sykehuset, be om å bli satt over til gynekologisk poliklinikk. Når de svarer sier du at du trenger å få time til abort. De spør da om navn, fødselsdato og når siste mens var. Så setter de opp time, og er du usikker på svangerskapslengden så vurderes abortmetode under den timen. De foretar stort sett en innvendig ultralyd. Er du kort tid på vei (slik at du kan ta medisinsk abort) og uten andre sykdommer, så får du første pille allerede da. Så kommer du tilbake igjen etter to dager og får nye piller. 

Anonymkode: 5cc23...056

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor beholder du ikke??? Du var med på moroa. Ta ansvar. To tette blir gøy for de. Ikke fjern spiren.

Anonymkode: f3dae...748

AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sider: ring direkte til gynekologisk poliklinikk på sjukehuset. Fastlegen er helt unødvendig, bortkastet tid og ikke påkrevd når det gjelder abort. 

Anonymkode: 23832...b71

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg. Jeg har selv 4 barn og har tatt abort en gang. Du kan tro jeg har dårlig samvittighet.
Gjør det du føler for.

Endret av fuglekvitter__
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor beholder du ikke??? Du var med på moroa. Ta ansvar. To tette blir gøy for de. Ikke fjern spiren.

Det har du faktisk ingenting med. 

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå og legg deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...