AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Er dette en usunn frokost ? To brødskiver med skinke, ost, baconost, melk og en skyr. Anonymkode: bc929...837
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Kommer ann på hvem du spør. Det er mange som mener korn er usunt, karbohydrater fra brød er usunt, mettet fett i ost er usunt, melk er usunt. I mine øyne er dette en grei frokost, men må ses i sammenheng med hva du spiser resten av dagen. Anonymkode: 2e764...74d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 Om du spiser grovbrød, og bruker lettost og lettmelk, så er frokosten sunn om du følger norske helsemyndigheters klassifikasjon av sunn. Anonymkode: 8acbc...581 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer ann på hvem du spør. Det er mange som mener korn er usunt, karbohydrater fra brød er usunt, mettet fett i ost er usunt, melk er usunt. I mine øyne er dette en grei frokost, men må ses i sammenheng med hva du spiser resten av dagen. Anonymkode: 2e764...74d Resten av dagen går det i salat til lunsj, ris og kylling til middag og enten salat eller brødskiver til kvelds Ts Anonymkode: bc929...837
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Ser ikke noe galt med denne Anonymkode: e59e6...c70 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Du får i deg mye protein, passelig med karbohydrater og fett. Jeg vil påstå det er en sunn frokost. Men, som de skriver over, dette spørs veldig hvem du spør. Anonymkode: d8f3f...833 1
Pringle Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Ett måltid kan ikkevære sunt eller usunt. Om kostholdet ditt er sunt, kommer an på om det totalt gir deg passe antall kalorier og alt du trenger av alle næringsstoffer hver dag, og om du liker det. Jeg synes det var et litt kjedelig/ubalansert måltid - mye melkeprodukter med både ost, baconost, melk OG skyr, og jeg savner frukt og grønnsaker. Jeg håper du spiser forskjellige ting hver dag, ikke bare salat og ris og kylling, og brødskiver igjen, til de andre måltidene. 2
FantasDick Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 Synes den ser grei ut, men jeg savner litt grønt! Synes også det var litt mye med baconost, ost, melk og skyr.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Pleier å spise en frukt også Ts Anonymkode: bc929...837
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Høres ut som en grei frokost det.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 Om du er en mann så er det for lite. Du holder deg på det sunne området om du er en kvinne da. Anonymkode: 7018c...099 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du er en mann så er det for lite. Du holder deg på det sunne området om du er en kvinne da. Anonymkode: 7018c...099 Det kommer helt an på hva vedkommende spiser resten av dagen... Det er ikke noen fasit på hvor stort hvert enkeltmåltid skal være. Det er hvor mye man får i seg i løpet av dagen som er viktig, om det nå er som 5-6 små måltider, eller 2-3 store måltider. Jeg spiser ikke frokost i det hele tatt, og jeg er slank og frisk og sunn. Anonymkode: 8acbc...581 1
Hanna! Skrevet 10. mars 2017 #13 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Resten av dagen går det i salat til lunsj, ris og kylling til middag og enten salat eller brødskiver til kvelds Ts Anonymkode: bc929...837 Ikke noe frukt? Og varierer du salatene dine? Frukt og grønnsaker er sunne. Fulle av vitaminer, mineraler og fiber! Ellers er det litt uenhighet om melk er så sunt, noe du spiser utrolig mye av til frokost, men siden du ikke spiser det resten av dagen, virker det balansert.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #14 Skrevet 10. mars 2017 Hvorfor i helvete bryr folk seg så innmari om hva andre tenker om maten die spiser!?? Anonymkode: e4178...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #15 Skrevet 10. mars 2017 45 minutter siden, Hanna! skrev: Ikke noe frukt? Og varierer du salatene dine? Frukt og grønnsaker er sunne. Fulle av vitaminer, mineraler og fiber! Ellers er det litt uenhighet om melk er så sunt, noe du spiser utrolig mye av til frokost, men siden du ikke spiser det resten av dagen, virker det balansert. Spiser grønnsaker til middag, spiser en frukt til frokost. Salataen blir som regel det samme, men jeg bytter på å ha fullkornpasta, kylling eller kalkun i Ts Anonymkode: bc929...837
MorTil2 Skrevet 10. mars 2017 #16 Skrevet 10. mars 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i helvete bryr folk seg så innmari om hva andre tenker om maten die spiser!?? Anonymkode: e4178...fcf Kanskje fordi det er et tema som er sikret høy svarprosent ? Du og leste tydeligvis innlegget.... TS : som nevnt av flere, håper du spiser mer variert enn slik det fremgår av innleggene dine. Hvor er fisk og melkeprodukter ? Og mer frukt/grønt bør du få inn. Prøv denne : https://www.kostholdsplanleggeren.no/
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #17 Skrevet 10. mars 2017 8 minutter siden, MorTil2 skrev: Kanskje fordi det er et tema som er sikret høy svarprosent ? Du og leste tydeligvis innlegget.... TS : som nevnt av flere, håper du spiser mer variert enn slik det fremgår av innleggene dine. Hvor er fisk og melkeprodukter ? Og mer frukt/grønt bør du få inn. Prøv denne : https://www.kostholdsplanleggeren.no/ Som jeg skrivde over her så spiser jeg frukt til frokost, grønnsaker til både lunsj og middag. Fisk kan jeg ikke fordra dessverre. Ts Anonymkode: bc929...837
Hanna! Skrevet 10. mars 2017 #18 Skrevet 10. mars 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser grønnsaker til middag, spiser en frukt til frokost. Salataen blir som regel det samme, men jeg bytter på å ha fullkornpasta, kylling eller kalkun i Ts Anonymkode: bc929...837 To tomler opp! Det er vel alltid mulig å bli sunnere, men virker som du er veldig sunn allerede, og fint å ikke bli helt hysterisk.
MorTil2 Skrevet 10. mars 2017 #19 Skrevet 10. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrivde over her så spiser jeg frukt til frokost, grønnsaker til både lunsj og middag. Fisk kan jeg ikke fordra dessverre. Ts Anonymkode: bc929...837 Da bør du vurdere tran/trankapsler. Uansett vil du få bedre svar av å lese rådene som følger den offisielle kostholdsplanleggeren, enn her. Her blir det mye synsing (sånn som at jeg syns du bør ta tran/trankapsler )
Rosaprosa20 Skrevet 10. mars 2017 #20 Skrevet 10. mars 2017 Hvis du kutter ut baconosten blir det bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå