AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Jeg har to hunder, en hannhund og ei tispe. Det er snakk om veldig stor størrelse forskjell der tispa er minst og jeg skal overhode ikke parre de. Hannhunden er selfølgelig veldig seksuelt frustrert, piper og syter hele tiden. Må gå tur med de hver for seg ellers så skal han bare lukte i rumpa på henne... Men! Hver gang jeg prøver å kose med han (klappe han, godsnakke) så blir han skikkelig oppgiret og rister hele han, så begynner han å jokke i lufta... 😒 Dette skjer hver gang jeg koser med han så jeg prøver bare å ignorere han nå, men får jo litt vondt av han også. Han jokker aldri på meg ellers å er en veldig lydig hund som respekterer meg så dette er litt irriterende! Han er så KÅT! Tips ? Jeg tar han selfølgelig med engang han blir opphisset å skal dominere/parre meg men det hjelper ikke altså. Anonymkode: e0480...8b7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Du kommer til å få kjeft...! Anonymkode: f9202...94c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Han jokker ikke fordi han er kåt, han jokker fordi han stresser. Når det er så ille anbefaler jeg å sette en av de hos et familiemedlem i slike perioder. Det måtte jeg gjøre med mine. Hannen har det virkelig ikke bra når han stresser så mye. (Jokking er oftest stressutløst, tisper kan også jokke, og det er feil at man tror det har med parring å gjøre.) Anonymkode: 02c53...b69 4
ArtyFarty Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Dette er stress. Om du tror bikkja har lyst på deg så anbefaler jeg å lese deg opp litt... 4
Tabris Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Som andre sier så er dette stress. Å "ta han" vil bare øke stresset. Hvis mulig ville jeg plassert en av hundene hos noen andre til løpetiden er over. Hvis ikke ,så ville jeg i hvert fall ikke kjeftet på at en hund stresser i en situasjon du har satt ham i. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Bruker du hannbikkja til avl? Så en gang et av programmene til han som "fikser" problemhunder. Han sa at hannhunder må/bør få lov til å pare seg to ganger i året, for å unngå alt for mye frustrasjon. Om du ikke skal avle med hunden, få han kastrert. Han får det bedre, du vil få det bedre... Anonymkode: eacbb...972
ArtyFarty Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du hannbikkja til avl? Så en gang et av programmene til han som "fikser" problemhunder. Han sa at hannhunder må/bør få lov til å pare seg to ganger i året, for å unngå alt for mye frustrasjon. Om du ikke skal avle med hunden, få han kastrert. Han får det bedre, du vil få det bedre... Anonymkode: eacbb...972 Bare tull. Ellers, hvis den er voksen (over 3 år) og fremdeles et hyperstressa hormontroll så er det greit å prøve chip. Er det en ung hannhund og/eller bare når tispa løper så finner man noen som kan passe den når det står på som verst. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Jeg satt tispa vekk til venninna mi. Takk for tips alle fantastiske hyggelige mennesker på kg! Det er alltid så trivelig å få tips og råd av dere altvitende 🙏🏻 Anonymkode: e0480...8b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå