AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Noen som vet noe om dette? Lærere i VGS som har anslag? Anonymkode: 3163b...e7a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Nei, dette er det ikke ført noe statistikk på. Ikke at jeg ser hvorfor det er så spennende heller hvis man ikke er kjent med elevens fagkombinasjon. Anonymkode: 88d66...504
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 Du kan sikkert lage et anslag selv, ved å legge summen for bonuspoeng normale førstegangssøkere får (vet ikke hvor mange en får nå til dags, folk med 5.5 poeng er vel typisk tryhards som tar vanskelig matte + språk og får litt bonuspoeng som regel aner ikke hvordan systemet er idag så det får du sjekke opp), til poengsummen 55, og deretter sjekke hvor mange studier som krever så høye krav og se hvor mange studieplasser disse har, også gange det med 2 kanskje siden ikke alle med toppkrav går for "toppstudiene", også deler du det på totalt antall studieplasser evt skoleplasser, tipper det blir rundt 1-2% av studentene Uansett, du kan være stolt av deg selv, du har vært en flink pike Så får vi se om du blir like flink i voksenlivet, det ble ikke jeg Anonymkode: 6a6a3...32b 1
Spiteful Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan sikkert lage et anslag selv, ved å legge summen for bonuspoeng normale førstegangssøkere får (vet ikke hvor mange en får nå til dags, folk med 5.5 poeng er vel typisk tryhards som tar vanskelig matte + språk og får litt bonuspoeng som regel aner ikke hvordan systemet er idag så det får du sjekke opp), til poengsummen 55, og deretter sjekke hvor mange studier som krever så høye krav og se hvor mange studieplasser disse har, også gange det med 2 kanskje siden ikke alle med toppkrav går for "toppstudiene", også deler du det på totalt antall studieplasser evt skoleplasser, tipper det blir rundt 1-2% av studentene Uansett, du kan være stolt av deg selv, du har vært en flink pike Så får vi se om du blir like flink i voksenlivet, det ble ikke jeg Anonymkode: 6a6a3...32b Betyr det at jeg har en sjanse til å bli flink i voksenlivet siden jeg har vært dårlig på skolen? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan sikkert lage et anslag selv, ved å legge summen for bonuspoeng normale førstegangssøkere får (vet ikke hvor mange en får nå til dags, folk med 5.5 poeng er vel typisk tryhards som tar vanskelig matte + språk og får litt bonuspoeng som regel aner ikke hvordan systemet er idag så det får du sjekke opp), til poengsummen 55, og deretter sjekke hvor mange studier som krever så høye krav og se hvor mange studieplasser disse har, også gange det med 2 kanskje siden ikke alle med toppkrav går for "toppstudiene", også deler du det på totalt antall studieplasser evt skoleplasser, tipper det blir rundt 1-2% av studentene Uansett, du kan være stolt av deg selv, du har vært en flink pike Så får vi se om du blir like flink i voksenlivet, det ble ikke jeg Anonymkode: 6a6a3...32b Poenggrensene gir kun et anslag på hvor populært et studium er. Det er ikke riktig å bruke dette for å estimere hvor mange elever som går ut av VGS med 5.5 i karaktersnitt eller ikke. I tillegg varierer jo poengene man har. Noen kan eksempelvis komme inn på de typiske toppstudiene med 4 realfagspoeng, men ha et karaktersnitt under 5.5. Personlig skulle jeg ønske det var et system for dette, men jeg tror skolesystemet på dette nivået generelt ikke er så opptatt av rangering av enkeltelever (til tross for anonymisering) basert på karakterer. Anonymkode: 88d66...504
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå