Orangedrops Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Babyen vår er 8 mnd,har mye magevondt og er ofte våken om natten. Opptil vær time,er heldig om han sover 2 timer før h*n må ammes igjen. Så veldig sliten mamma nå etter 1 år uten særlig med søvn (graviditet og baby på 8 mnd). Ser ut som et jævla dass,får ikke dratt utenfor huset fordi baby ikke tar flaske så er låst pga amming,lei meg for at jeg ikke får gjort noe uten at det må planlegges sikkelig lenge og at BF er med. Baby sover ekstremt lite,alltid gjort. Meste av ansvaret faller på meg,mann er flink til å ta sin del av husarbeid. Han jobber borte 1 uke og kan egentlig komme hjem vær kveld men velger å sove på jobb fordi han blir "sliten" av å kjøre kl 07 til jobb og starte hjem kl 19 hele uka. Går til kiropraktor pga kroppen er ødelagt etter konstant byssing i 8 mnd,er forstoppet og får i meg lite mat&søvn den uka far er borte.Selvom barnet hadde kolikk sov far på jobb den uken han jobbet. Hans jobb krever ikke så mye,han snapper ofte at de drikker kaffe i flere timer og slapper av,ser fotball osv. Denne uken sa han at han ikke orket å komme hjem,spver på jobb bla bla sliten etter jobb MEN på fb ser jeg at han skal delta i dugnad etter jobb? Er det urimelig av meg å ta det opp ? Syns det virker rart at han kan kjøre til andre bygda og gjøre dugnad med kompisene sine,men å avlaste meg så jeg får 1 time ekstra søvn/dusj eller en gåtur for å lufte hodet med veninne,det kan han altså ikke? Føler det koker i topplokket,er så sliten. Klistermerke baby og han farter rundt når han har friuke.. urimelig? Hva tenker dere? 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Du er ikke urimelig nei, det er mannen din som er en hensynsløs dott. Det er uakseptabelt at han ikke tar sin del av jobben med det som er deres felles barn, og dermed deres felles ansvar. Anonymkode: 2fd76...6e4 5
Minlillesky Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 4 minutter siden, Orangedrops skrev: Babyen vår er 8 mnd,har mye magevondt og er ofte våken om natten. Opptil vær time,er heldig om han sover 2 timer før h*n må ammes igjen. Så veldig sliten mamma nå etter 1 år uten særlig med søvn (graviditet og baby på 8 mnd). Ser ut som et jævla dass,får ikke dratt utenfor huset fordi baby ikke tar flaske så er låst pga amming,lei meg for at jeg ikke får gjort noe uten at det må planlegges sikkelig lenge og at BF er med. Baby sover ekstremt lite,alltid gjort. Meste av ansvaret faller på meg,mann er flink til å ta sin del av husarbeid. Han jobber borte 1 uke og kan egentlig komme hjem vær kveld men velger å sove på jobb fordi han blir "sliten" av å kjøre kl 07 til jobb og starte hjem kl 19 hele uka. Går til kiropraktor pga kroppen er ødelagt etter konstant byssing i 8 mnd,er forstoppet og får i meg lite mat&søvn den uka far er borte.Selvom barnet hadde kolikk sov far på jobb den uken han jobbet. Hans jobb krever ikke så mye,han snapper ofte at de drikker kaffe i flere timer og slapper av,ser fotball osv. Denne uken sa han at han ikke orket å komme hjem,spver på jobb bla bla sliten etter jobb MEN på fb ser jeg at han skal delta i dugnad etter jobb? Er det urimelig av meg å ta det opp ? Syns det virker rart at han kan kjøre til andre bygda og gjøre dugnad med kompisene sine,men å avlaste meg så jeg får 1 time ekstra søvn/dusj eller en gåtur for å lufte hodet med veninne,det kan han altså ikke? Føler det koker i topplokket,er så sliten. Klistermerke baby og han farter rundt når han har friuke.. urimelig? Hva tenker dere? Jeg synes du skal ta det opp med han. Sånn som han holder på er jo ikke greit! Ta en alvorsprat med han om dette.. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Man er to om å få barn, og derav to om å ta ansvar. Helt normalt å trenge avlastning med så liten baby Anonymkode: b14d8...46e 3
FantasDick Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Synes absolutt ikke at du er storforlangende - tvert i mot! Hadde tatt det opp med han og mer eller mindre krevd at han får komme seg hjem etter jobb for å ta sin del - og ikke bare husarbeid. Huff, du må jo være helt utslitt.. Vi hadde en baby som ikke ville ha annet enn pupp hver andre time, døgnet rundt, i 7 mnd og reagerte (magevondt) på alt jeg spiste. Holdt på å klikke selv om far var den som bysset halve natta slik at jeg skulle få sove. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Du er jo mamma'n, så da har du all makt i dine hender. Tru med å gå fra han, kanskje han orker hjelpe da. Anonymkode: 19041...ec1
melatonin Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Enig med de over her. I tillegg må jeg bare få si at jeg hadde vært såret over at han frivillig gikk så mye glipp av babytiden. 4
Kontormus Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 Han lever jo herrens glade dager mens du tar hele byrden ved å ha småbarn. Du er på vakt 24 timer i døgnet, mens han sover 8 timer sammenhengende hver natt, har et sosialt liv og koser seg med venner/kollegaer. Si: "NEI, nå får det være nok!" Han får avlaste deg mer! Typisk! Og det er samme typen som skriker om diskriminering når forholdet ryker og mor får omsorgen for barna. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Når jeg leste overskriften din så tenkte jeg at her er det en mamma som som forventer at mannen skal overta baby så fort ham kommer inn døren fra jobb. Men så leste jeg videre og forsto at det slett ikke var slik, du har jo alt ansvaret med baby alene, og han velger ikke å komme hjem hele ukene, det er ikke greit i det hele tatt. Anonymkode: 93247...61a
Amaha Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Sett ned foten og still krav. Hvordan han løser dette får bli opp til han (ofre litt timer i bil og kaffedrikking). Han får bli voksen og vise ansvar, barnet kommer først. Det er klart du ikke skal finne deg i dette
Vera Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 5 minutter siden, Kontormus skrev: Typisk! Og det er samme typen som skriker om diskriminering når forholdet ryker og mor får omsorgen for barna. Oh yes! And Amen. 😡 Beundrer deg virkelig ts, tålmodigheten min hadde vært totalt fraværende for ca 7,5 mnd siden. Dere har et barn sammen. Jeg ville også vært skuffet og lei over at han frivillig velger bort babytiden, og ikke har hjerneceller nok til å se at du trenger avlastning. Makan til egoist. Har du andre som kan avlaste deg? Foreldre? Venner? La dem få komme hjem til deg, og avlaste i noen timer, mens du tar deg en tur ut. Tar ikke far hintet da heller, er han en lost case. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå