AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Del Skrevet 10. mars 2017 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/stockholm/svensk-krimprofessor-gjengvolden-skyldes-ikke-for-stor-innvandring/a/23945481/ "I Sveriges befolkning består nå 17 prosent av folk som er født utenfor Sverige. Tar vi med barna, utgjør denne gruppen en tredel av den svenske befolkningen." - Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi ved Stockholms Universitet Sverige har en befolkning på 10 millioner. Ca 3,3 millioner av disse er første eller andre generasjonsinnvandrer. Hvor mange av disse er muslimer? (Det finnes ikke statistikk fordi det er rasistisk å forske på dette) Skremmende hvor raskt et land kan forandre seg. Anonymkode: ef36d...08a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElinX0Xpoliti Skrevet 10. mars 2017 #2 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) 17% er det minste som er estimert det er andre estimater som tar for seg utflukten av svensker til England, Norge, Australia, newsealand, og ironisk kommer USA lavest, som antar at ifra 23-28% av svensk befolking som ikke er etnisk svensk. Siden det er helt umulig å se på tallene eller stole på Svensk stats sine tall, vet jeg ikke hva man skal tro på. Endret 10. mars 2017 av ElinX0Xpoliti 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 10. mars 2017 #3 Del Skrevet 10. mars 2017 Jeg har ikke noe imot å diskutere innvandring på et saklig nivå, men jeg blir litt gretten av tråder som helt åpenbart lages for å antyde ekstremsituasjoner som ikke finnes. Det er jo ingen tvil om at TS er ute etter å lage et skremselsbilde av at Sverige har flere millioner muslimer. Det stemmer ikke. Sverige har hatt innvandring fra lenge før folk fra muslimske land startet å flytte til Europa. Av land man kan forestille seg har typen finner, dansker, tyskere, polakker, grekere og sikkert nordmenn innvadret til Sverige. Det kom også mange fra tidl. Jugoslavia, som kanskje eller kanskje ikke er muslimer. Nå er jeg åpenbart ikke noen stor forsker på svensk demografi, men det er slett ikke usannsynlig at flere hundre tusen, kanskje en halv million, av førstegangsinnvandrere kom fra europeiske land. Så for all det, diskuter innvandring. Men det bør være nok av saklige poeng å ta av uten at man trenger å antyde propaganda ved å kaste ut dårlig skjult skremsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElinX0Xpoliti Skrevet 10. mars 2017 #4 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) 25 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg har ikke noe imot å diskutere innvandring på et saklig nivå, men jeg blir litt gretten av tråder som helt åpenbart lages for å antyde ekstremsituasjoner som ikke finnes. Det er jo ingen tvil om at TS er ute etter å lage et skremselsbilde av at Sverige har flere millioner muslimer. Det stemmer ikke. Sverige har hatt innvandring fra lenge før folk fra muslimske land startet å flytte til Europa. Av land man kan forestille seg har typen finner, dansker, tyskere, polakker, grekere og sikkert nordmenn innvadret til Sverige. Det kom også mange fra tidl. Jugoslavia, som kanskje eller kanskje ikke er muslimer. Nå er jeg åpenbart ikke noen stor forsker på svensk demografi, men det er slett ikke usannsynlig at flere hundre tusen, kanskje en halv million, av førstegangsinnvandrere kom fra europeiske land. Så for all det, diskuter innvandring. Men det bør være nok av saklige poeng å ta av uten at man trenger å antyde propaganda ved å kaste ut dårlig skjult skremsel. Alt det jeg har lest viser et helt sinnssykt antall med folk som ikke ønsker å være svensk og ønsker sine egne systemer i tillegg til at det har ført til segregerte soner i sverge og da har vi ikke snakket om ulovlig innvandring til sverge. 2007 var det 350 000 muslimer ifølge euro-islam.info i 2009 var 450 000 til 500 000 muslimer i følge av en amerikansk rapport tar man med den vanvittige immigrasjonen fra Afrika og ME med sirka 75 000 personer i året så er ikke muslimer akkurat liten folke slag der pastun er størst i sverge. Ikke saklig å ikke lese seg opp på dette. Dette har ført til at Sverige bukker under, og enorme sosiale, politiske, juridiske av benektelsen av dette problemet. At du lever i fantasi land og benekter disse problemene, prøver å lage et bilde at dette er propaganda eller skremsel bilde er galskap. Dette er et enormt problem og Sverige er enten på tur til borger krig eller total oppløsing som stat. De er allerede konkurs, i den forstand de tar lån for å opprettholde staten. Dette er saklige argumenter, du derimot kommer med retorikk. Om du faktisk finner tall fra staten i Sverige gjerne del den med oss, for den finner ikke jeg og jeg har sett etter den. Jeg har sett uoffisielle tall på 1,5 millioner til 2,5 millioner muslimer i Sverige. Endret 10. mars 2017 av ElinX0Xpoliti 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 10. mars 2017 #5 Del Skrevet 10. mars 2017 7 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev: Alt det jeg har lest viser et helt sinnssykt antall med folk som ikke ønsker å være svensk og ønsker sine egne systemer i tillegg til at det har ført til segregerte soner i sverge og da har vi ikke snakket om ulovlig innvandring til sverge. 2007 var det 350 000 muslimer ifølge euro-islam.info i 2009 var 450 000 til 500 000 muslimer i følge av en amerikansk rapport tar man med den vanvittige immigrasjonen fra Afrika og ME med sirka 75 000 personer i året så er ikke muslimer akkurat liten folke slag der pastun er størst i sverge. Ikke saklig å ikke lese seg opp på dette. Dette har ført til at Sverige bukker under, og enorme sosiale, politiske, juridiske av benektelsen av dette problemet. At du lever i fantasi land og benekter disse problemene, prøver å lage et bilde at dette er propaganda eller skremsel bilde er galskap. Dette er et enormt problem og Sverige er enten på tur til borger krig eller total oppløsing som stat. De er allerede konkurs, i den forstand de tar lån for å opprettholde staten. Dette er saklige argumenter, du derimot kommer med retorikk. Om du faktisk finner tall fra staten i Sverige gjerne del den med oss, for den finner ikke jeg og jeg har sett etter den. Jeg har sett uoffisielle tall på 1,5 millioner til 2,5 millioner muslimer i Sverige. Jeg ser du er flink til å linke til kilder og fakta selv, er du ikke? "Jeg har sett", "jeg har lest", "jeg har ikke sett". Folk kan gjerne diskutere innvandring på et objektivt grunnlag som ikke tar sikte på å spre frykt. Faktisk burde vi kanskje diskutere innvandring på saklige og objektive måter mye mer, så kanskje det ikke hadde vært et så stort tabu-område for alle som ikke er ekstreme i saken. Ja vi trenger kanskje at flere med et nyansert syn deltar i å snakke om innvandring på en åpen måte. Men det som ble gjort i åpningsinnlegget er jo latterlig. "En fyr sier at en tredjedel er innvandrere – gode gud tenk så mange muslimer det kan være". Det er slik lettvint pjatt som jeg tar avstand fra – uansett tema. Hadde du lest deg opp så mye som du sier hadde du visst at Sverige fører statistikk på opprinnelsesland, noe som i sin tur kan gi indikasjoner på religiøs tilknytning. Men det er vel nesten litt for faktaorientert statistikk for din smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElinX0Xpoliti Skrevet 10. mars 2017 #6 Del Skrevet 10. mars 2017 35 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg ser du er flink til å linke til kilder og fakta selv, er du ikke? "Jeg har sett", "jeg har lest", "jeg har ikke sett". Folk kan gjerne diskutere innvandring på et objektivt grunnlag som ikke tar sikte på å spre frykt. Faktisk burde vi kanskje diskutere innvandring på saklige og objektive måter mye mer, så kanskje det ikke hadde vært et så stort tabu-område for alle som ikke er ekstreme i saken. Ja vi trenger kanskje at flere med et nyansert syn deltar i å snakke om innvandring på en åpen måte. Men det som ble gjort i åpningsinnlegget er jo latterlig. "En fyr sier at en tredjedel er innvandrere – gode gud tenk så mange muslimer det kan være". Det er slik lettvint pjatt som jeg tar avstand fra – uansett tema. Hadde du lest deg opp så mye som du sier hadde du visst at Sverige fører statistikk på opprinnelsesland, noe som i sin tur kan gi indikasjoner på religiøs tilknytning. Men det er vel nesten litt for faktaorientert statistikk for din smak. Hvordan hjelper det svensker å få inn folk som hater kristne, hvorfor er det krigs tilstander i Malmø, det er fryktelig å si det og det er skremmene, men skal man hjemme seg under sengen eller fantasere bort virkeligheten og late som at ingenting skjer. "In 2009 a US report stated that there are 450,000 to 500,000 Muslims in Sweden, around 5% of the total population, and that the Muslim Council of Sweden reported 106,327 officially registered members. Swedish estimates are rather 350,000, including nominal Muslims and people from a Muslim background." www.euro-islam.info › Country Profiles Since 2007, there is an estimated 250,000 to 350,000 Muslims in Sweden, from ... Although manymembers of this population are more secular, one sixth of this ... etter 2011 så sluttet staten å rapportere sannferdig immigrasjon statistikk samt etnisitet på voldtekt menn og vold. Det er over en million muslimer i Sverige nå, og vesker 75 000 året der topp året var på 139 000 i 2015 hele Stavanger altså. Dette er det Tullet som kommer ut av politikerne der nå: http://www.government.se/articles/2017/02/facts-about-migration-and-crime-in-sweden/ "Claim: "Muslims will soon be in the majority in Sweden." Facts: No. It is estimated that there are a few hundred thousand people in Sweden whose roots are in predominantly Muslim countries. But this figure says nothing about how many are religious or not. The Muslim faith communities have approximately 140 000 members. This is about 1.5 per cent of Sweden's population. The largest faith communities are the Church of Sweden, the Pentecostal Movement and the Roman Catholic Church. Of Sweden's ten million inhabitants, 6.2 million are members of the Church of Sweden. Prejudices and negative attitudes towards Muslims exist in many areas of society. A report published by the Equality Ombudsman in 2015 shows that Islamophobia is manifested in threats, violence, verbal abuse, media attacks, harassment in schools, unfavourable opportunities for finding a job, and in other ways. " At du sitter å drikker totty mens Sverige brenner og syns det er fint, skal da ikke gå ut over oss normale folk som faktisk belyser situasjonen og har en reell debatt. Det du sier kommer ifra fantasi land som er en tilstand om er uholdbar i dagen norge og Sverige, og regn med at folk vil kalle deg på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 10. mars 2017 #7 Del Skrevet 10. mars 2017 12 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev: Hvordan hjelper det svensker å få inn folk som hater kristne, hvorfor er det krigs tilstander i Malmø, det er fryktelig å si det og det er skremmene, men skal man hjemme seg under sengen eller fantasere bort virkeligheten og late som at ingenting skjer. "In 2009 a US report stated that there are 450,000 to 500,000 Muslims in Sweden, around 5% of the total population, and that the Muslim Council of Sweden reported 106,327 officially registered members. Swedish estimates are rather 350,000, including nominal Muslims and people from a Muslim background." www.euro-islam.info › Country Profiles Since 2007, there is an estimated 250,000 to 350,000 Muslims in Sweden, from ... Although manymembers of this population are more secular, one sixth of this ... etter 2011 så sluttet staten å rapportere sannferdig immigrasjon statistikk samt etnisitet på voldtekt menn og vold. Det er over en million muslimer i Sverige nå, og vesker 75 000 året der topp året var på 139 000 i 2015 hele Stavanger altså. Dette er det Tullet som kommer ut av politikerne der nå: http://www.government.se/articles/2017/02/facts-about-migration-and-crime-in-sweden/ "Claim: "Muslims will soon be in the majority in Sweden." Facts: No. It is estimated that there are a few hundred thousand people in Sweden whose roots are in predominantly Muslim countries. But this figure says nothing about how many are religious or not. The Muslim faith communities have approximately 140 000 members. This is about 1.5 per cent of Sweden's population. The largest faith communities are the Church of Sweden, the Pentecostal Movement and the Roman Catholic Church. Of Sweden's ten million inhabitants, 6.2 million are members of the Church of Sweden. Prejudices and negative attitudes towards Muslims exist in many areas of society. A report published by the Equality Ombudsman in 2015 shows that Islamophobia is manifested in threats, violence, verbal abuse, media attacks, harassment in schools, unfavourable opportunities for finding a job, and in other ways. " At du sitter å drikker totty mens Sverige brenner og syns det er fint, skal da ikke gå ut over oss normale folk som faktisk belyser situasjonen og har en reell debatt. Det du sier kommer ifra fantasi land som er en tilstand om er uholdbar i dagen norge og Sverige, og regn med at folk vil kalle deg på det. Ikke sant, du bare strør om deg med unyanserte setninger og store tall bare for å forvirre og forlede. I løpet av to innelgg har du hevdet at antall muslimer i Sverige er 2,5 millioner, 1 million (uten kilde), og 1/2 million i følge en tvilsom kilde. Så sniker du inn der at i 2105 kom 139 000 tusen innvandrere altså, uten å bry deg det grann om å nyansere tallene. Du bare lar tallet henge i løse luften og håper at lettlurte lesere selv skal anta at de var farlige muslimer alle sammen. Det er så overfladisk, enkelt og usakelig at det er nærmest provoserende. Saken er enkel. Ingen hevder at Sverige er et foregangsland for innvandringspolitikk. Men dere innbitte innvandringsmotstandere, som knapt diskuterer andre samfunnssaker, dere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å demonisere debatten, hoppe over nyanser og anta at leseren kan lures til å trekke de konklusjonene dere vil, uten at dere lyver rett ut. Jeg er ikke noen stor innvandringsforkjemper, samtidig som jeg selv har nytt godt av å bosette meg i flere andre land. Så jeg ser nyanser og saklige argumenter på begge sider. Og jeg tror det er mange som meg som gjerne skulle lyttet til nyanserte, moderate og faktaorienterte folk både for og imot innvandring. Men når man blir tatt for å være en idiot som ikke klarer å gjennomskue det som på godt norsk kalles tullprat, da får man på en måte en liten avsmak mot å høre på selv saklige argumenter, fordi debatten drives i stor grad av fanatikere og tullinger som bare har lært seg "Rhetorics for dummies" og "How to lie about statistics". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElinX0Xpoliti Skrevet 10. mars 2017 #8 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) 2 timer siden, Overrasket skrev: Ikke sant, du bare strør om deg med unyanserte setninger og store tall bare for å forvirre og forlede. I løpet av to innelgg har du hevdet at antall muslimer i Sverige er 2,5 millioner, 1 million (uten kilde), og 1/2 million i følge en tvilsom kilde. Så sniker du inn der at i 2105 kom 139 000 tusen innvandrere altså, uten å bry deg det grann om å nyansere tallene. Du bare lar tallet henge i løse luften og håper at lettlurte lesere selv skal anta at de var farlige muslimer alle sammen. Det er så overfladisk, enkelt og usakelig at det er nærmest provoserende. Saken er enkel. Ingen hevder at Sverige er et foregangsland for innvandringspolitikk. Men dere innbitte innvandringsmotstandere, som knapt diskuterer andre samfunnssaker, dere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å demonisere debatten, hoppe over nyanser og anta at leseren kan lures til å trekke de konklusjonene dere vil, uten at dere lyver rett ut. Jeg er ikke noen stor innvandringsforkjemper, samtidig som jeg selv har nytt godt av å bosette meg i flere andre land. Så jeg ser nyanser og saklige argumenter på begge sider. Og jeg tror det er mange som meg som gjerne skulle lyttet til nyanserte, moderate og faktaorienterte folk både for og imot innvandring. Men når man blir tatt for å være en idiot som ikke klarer å gjennomskue det som på godt norsk kalles tullprat, da får man på en måte en liten avsmak mot å høre på selv saklige argumenter, fordi debatten drives i stor grad av fanatikere og tullinger som bare har lært seg "Rhetorics for dummies" og "How to lie about statistics". Takk for deg, da. Finner du engang tall på dette gjerne vis meg og rett på meg. Går ikke ant å diskutere med folk som lever i fantasiverden. Jeg har aldri sagt at det var 2.5 millioner muslimer i Sverige, gjerne les settingen på nytt og si unnskyld. Siden det står noe helt annet enn det du påstår i forhold til kontekst som er bloggere som sier dette og youtubere. Endret 10. mars 2017 av ElinX0Xpoliti 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Del Skrevet 10. mars 2017 Jerzy Sarnecki har også skrevet denne artikkelen om forholdet mellom innvandring og kriminalitet: http://www.dn.se/debatt/okad-invandring-leder-inte-till-okat-antal-brott/ Kriminaliteten har altså ikke gått opp samtidig med at innvandrigen har økt. Det eneste er at det har skjedd et klasseskifte der innvandrere nå er den laveste klassen og dermed utfører flere lovbrudd, men antallet lovbrudd er stadig det samme. Anonymkode: 18337...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Del Skrevet 11. mars 2017 18 timer siden, Overrasket skrev: Jeg har ikke noe imot å diskutere innvandring på et saklig nivå, men jeg blir litt gretten av tråder som helt åpenbart lages for å antyde ekstremsituasjoner som ikke finnes. Det er jo ingen tvil om at TS er ute etter å lage et skremselsbilde av at Sverige har flere millioner muslimer. Det stemmer ikke. Sverige har hatt innvandring fra lenge før folk fra muslimske land startet å flytte til Europa. Av land man kan forestille seg har typen finner, dansker, tyskere, polakker, grekere og sikkert nordmenn innvadret til Sverige. Det kom også mange fra tidl. Jugoslavia, som kanskje eller kanskje ikke er muslimer. Nå er jeg åpenbart ikke noen stor forsker på svensk demografi, men det er slett ikke usannsynlig at flere hundre tusen, kanskje en halv million, av førstegangsinnvandrere kom fra europeiske land. Så for all det, diskuter innvandring. Men det bør være nok av saklige poeng å ta av uten at man trenger å antyde propaganda ved å kaste ut dårlig skjult skremsel. Det fødes 11.000 pr.mnd. med to utenlandsfødte foreldre. Altså ca 130.000 stk. I tillegg kommer rundt 65.000 migranter + ukjent antall familiegjenforeninger. Integreringen er brutt sammen og den etniske svenske befolkningen forgubbes og dør ut. Det er et facinerende skue å se et høyt fungerende land faktisk begå selvmord samtidig som MSM leiter etter vinklinger som ufarligjør det hele.. Sveriges skjebne kommer til å bli pensum på mange høyskoler i fremtiden..... Anonymkode: 3c22f...bbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 11. mars 2017 #11 Del Skrevet 11. mars 2017 Der har vi oppskriften på rask selvutslettelse av et land. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #12 Del Skrevet 11. mars 2017 Greia her er at dette er uungåelig. Klimaforandringer, sultkatastrofer,krig og ekstrem fattigdom i store deler av Afrika og Asia fører til folkevandringer. Afrika spesielt er til de grader overbefolket, fødselsratene er helt ekstreme. Det vil skje en osmose effekt hvor disse tiltrekkes som en magnet mot rikere land hvor de håper å få et bedre liv. For å komme her er de villig til å trosse alt, til og med ofre livet om nødvendig. Vi kan klage, sette opp politiske barrierer, sette opp gjerder, men det forandrer lite. Det er 800 000 innvandrere første og andre generasjon i Norge nå. Når jeg går ut på kvelden så ser jeg konsistent mye mer mørke fjes enn lyse, og de former store gjenger. På utestedene jeg går på er det alltid 3-1 gutter til jenter, de aller fleste er kåte arabergutter som legger seg etter alt med pupper. Jeg vet ikke helt hva jeg føler om alt dette. Prøver å være "open-minded" , men jeg synes helt ærlig at det burde være et flere nordmenn enn "etniske nordmenn". Det er trist hvis vi mister den kulturen og den fine velferdsstaten vi har bygget. Anonymkode: a644d...4ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. mars 2017 #13 Del Skrevet 11. mars 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, innlegg med hatefullt og diskriminerende innhold, samt svar til dette. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå