Gå til innhold

Har katten min vondt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går la jeg merke til at katten min vasket seg voldsomt på samme sted på ene frembenet sitt. I dag så jeg at hun fortsatt hadde vasket seg der mye, det ser ut som pelsen akkurat der hun vasker har blitt litt stiv og går litt mer inn enn resten av pelsen, så på avstand ser det ut som om hun har en pelsfri flekk på benet. I stad prøvde jeg å kikke på området, for å lete etter sår eller liknende. Jeg så ikke noe, men hun ble ganske sur på meg når jeg tok på området (men løftet henne ned fra klatrestativet hennes, så kan hende hun bare ble sur for det og). Hun oppfører seg helt vanlig, løper rundt og er generelt hyper. Så ikke noe galt med allmenntilstanden hennes :) noen som vet hva det kan være?

Anonymkode: 50db6...6d9

Videoannonse
Annonse
Gjest Cocosa
Skrevet

Kanskje det klør i et sår som gror?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cocosa skrev:

Kanskje det klør i et sår som gror?

Jeg fikk kikket nærmere på henne nå, og det ser faktisk ut som om det er et bart område på benet hennes - uten pels. Skjønner ikke helt hvordan det har kommet til. Hun er innekatt, og vi bruker å være med henne ut på tur, så hvis noe hadde skjedd hadde vi mest sannsynlig fått det med oss. Er flere mnd siden vi har hos dyrlegen og tok sprøyte sist, hvor hun ble barbert på et lite område, så kan ikke være det heller. Virker som om hun synes det er ubehagelig når jeg er borti området, men hun har ikke noe synlig sår der.. Merkelig. Får vel bare følge med og se hvordan det utvikler seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Slikking av poter kan være tegn på allergi. Det så jeg mange tilfeller av på dyreklinikken jeg var på en liten periode for praksis. Ds blir det også bare flekker fordi pelsen bokstavelig talt blir slikket av. 

Anonymkode: b86eb...a5f

Skrevet

Hvor gammel er hun, og hvilke farger har pus?
Jeg hadde en rød og hvit hunnkatt, som slikket og slikket til hun fikk flekker uten pels.
Dro til dyrlegen og fikk beskjed om at hun hadde en form for hudkreft. Fikk en sprøyte kortison og beskjed om å komme tilbake om det ikke gav seg.
Denne typen kreft er "ganske vanlig" på steriliserte hunnkatter, og med kobinasjonen rød og hvit pels.
(I følge "min" dyrlege. Er sikkert ulike meninger på dette også)

Pus var frisk i 3 år til, begynte på nytt med slikkingen. Da valgte jeg avlivning i samråd med dyrlegen

AnonymBruker
Skrevet
På 10. mars 2017 den 16.58, Huldra-78 skrev:

Hvor gammel er hun, og hvilke farger har pus?
Jeg hadde en rød og hvit hunnkatt, som slikket og slikket til hun fikk flekker uten pels.
Dro til dyrlegen og fikk beskjed om at hun hadde en form for hudkreft. Fikk en sprøyte kortison og beskjed om å komme tilbake om det ikke gav seg.
Denne typen kreft er "ganske vanlig" på steriliserte hunnkatter, og med kobinasjonen rød og hvit pels.
(I følge "min" dyrlege. Er sikkert ulike meninger på dette også)

Pus var frisk i 3 år til, begynte på nytt med slikkingen. Da valgte jeg avlivning i samråd med dyrlegen

Hun er to år, også er hun helt hvit (rasekatt). Uff, nå ble jeg skremt.. Det er bare dette ene stedet på benet hun slikker seg så mye, hvertfall nå.. Får ta en tur til dyrlegen hvis det fortsetter sånn da :icon_frown:

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig at hun har slått seg uten at det har kommet sår? 

Anonymkode: 75ee8...d45

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig at hun har slått seg uten at det har kommet sår? 

Anonymkode: 75ee8...d45

Ja, det kan jo hende. Hun herjer mye noen ganger, løper rundt i leiligheten og det hender til og med hun river ned spisestuestolene når hun er på farten. Så hun kan jo ha slått seg uten at det har blitt sår av det. Nå har jeg bandasjert det pelsløse området og i morgen blir det dyrlegen. Håper det ikke er noe alvorlig, denne brukeren som skrev om kreft skremte meg, så håper de bare kan avkrefte det med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...