Gå til innhold

1 åring i spisestol mens jeg lufter hunden, forsvarlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg passer ei lita jente på litt over 1 år noen ganger. Jeg har en hund, og lurer på om dere har noen tanker om at hun sitter i spisestolen sin mens jeg tar med hunden min rett utenfor på en kjapp "tissetur"?

Blir ganske tungvindt om jeg må kle barnet i vintertøy for så og ta med hun ut vær gang hunden min skal tisse.

Er det uforsvarlig av meg om jeg gjør dette?

Anonymkode: b1011...deb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uforsvarlig nei :-) Så lenge ho ikke griner når ho sitter der er det jo ingen problem!

Anonymkode: dc001...89a

AnonymBruker
Skrevet

Nei, gråter ikke. Men tenker bare på sikkerheten når jeg ikke er tilstede..

AnonymBruker
Skrevet

Vist du er bekymra så er det vell lettest å ta ho med ut. Er noe du har nødt å kjenne på selv. Spør du her inne kommer du til å få høre det meste ;-)

Anonymkode: dc001...89a

AnonymBruker
Skrevet

Trodde de fleste barn på 1 år klarte å komme seg ut av en spisestol. Er ikke sikker på hva slags stol det er jeg. Selv hadde jeg kledd på ungen og tatt hunden og ungen med på en tur.

Anonymkode: 229f9...920

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg synes det er uforsvarlig. Hun har ikke lekegrind du kan sette henne i da?

Endret av Arabella
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Jeg synes det er uforsvarlig. Hun har ikke lekegrind da?

Ikke hos meg, men tar ikke sjansen på og la hun sitte i stolen, så hun blir med. Selvom det er rett ut og rett inn igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde de fleste barn på 1 år klarte å komme seg ut av en spisestol. Er ikke sikker på hva slags stol det er jeg. Selv hadde jeg kledd på ungen og tatt hunden og ungen med på en tur.

Anonymkode: 229f9...920

De stroppes fast. 

TS: Ikke la henne spise alene i denne stolen. Skulle hun sette noe i halsen mens du er ute, ser du selv at det er uforsvarlig. Men med en leke eller foran barnetv, så synes jeg det er helt ok. Men kan du unngå å lukke ytterdøren, så du kan høre henne, så er det det beste. 

Anonymkode: cc239...6b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar henne med ut.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke ungen ei reiseseng eller sprinkelseng den sover i når du passer den?

Kunne gått an å sette ungen oppi senga med noen leker mens du er rett utenfor å lufter hunden. 

Det gjorde jeg med vår yngste hvis jeg var alene hjemme med henne. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du sette stolen i gangen og ha ytterdøra åpen sånn at du ser henne (og hun ser deg)? Jeg hadde vår 1-åring i sånn IKEA-stol, snudde meg vekk et lite øyeblikk, men lenge nok til at han klarte å reise seg opp og falle ut...Brukte ikke belte på ham den gangen da, og det gjør vi alltid nå i ettertid, men går aldri fra han lengre enn et øyeblikk (type raskt ut i gangen for å henne noe og så inn igjen). 

Anonymkode: f3f99...9c1

AnonymBruker
Skrevet

Støtter de som foreslår lekegrind eller reiseseng med leker oppi. For en kjapp tur ut.  Helst med dør eller vindu på gløtt slik at du hører barnet. 

Anonymkode: 3484a...fe3

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville heller brukt lekegrind, som flere sier, med åpen dør og ingenting i nærheten slik at hun kan sette noe i halsen.

Skrevet

Veldig uforsvarlig å dra fra en baby på 1 år

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lekegrind/sprinkelseng. De kan sno seg ut av seler, min var kraftig og kunne dytte tripp-trapp-stolen fra bordet ved 10-måneders alder, og uten de ekstra skinnene så hadde stolen bikket bakover mer enn en gang. Med babycall/se inn et vindu eller verandadør så er det helt OK å slippe en ettåring alene i et rom mens man er like utenfor, men ikke å stroppe ungen fast i en høystol. Jeg hentet gjerne posten med min i lekegrind, men ikke i høystol. 

Har du ikke lekegrind og passer dette barnet ofte, så invester i brukt via Finn. Ellers kle på barnet og ta det med ut, om det er sjelden. Hunden tisser vel neppe så ofte med mindre det er en valp?

Anonymkode: 84030...e50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke gå en tur, når du først kler på ungen?😊

Anonymkode: cf2e0...99c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort. Har selv en ettåring som prøver og klatre ut av stolen. Han har også klart å ta i så mye at stolen har begynt å tippe bakover. Jeg mener det er uforsvarlig. Også med tanke på brann og lignende som kan skje. Også om du gir barnet mat og går ut. Barnet kan sette i halsen og bli kvalt. 

Kanskje hysterisk av meg. Men jeg mener det er det riktige. Så får det bare være så styrere du syns det er å ta med ungen ut. Det har sikkert ungen godt av også. 

Anonymkode: 3fff1...0e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

NEI. Har selv sett flere ettåringer klare å reise seg opp og være i risiko for å falle, det er gjort på fem sekunder og kan han gi store skader. At du i det hele tatt vurderer dette, gjør at jeg tenker at du ikke burde få passe barn. 

Anonymkode: 85cc1...a48

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg passer ei lita jente på litt over 1 år noen ganger. Jeg har en hund, og lurer på om dere har noen tanker om at hun sitter i spisestolen sin mens jeg tar med hunden min rett utenfor på en kjapp "tissetur"?

Blir ganske tungvindt om jeg må kle barnet i vintertøy for så og ta med hun ut vær gang hunden min skal tisse.

Besteforeldrene til barnet vårt gjorde noe lignende en gang. Han var da 1 år, og ble sikkert lei av å sitte og forsøkte å reise seg opp. Stolen velta, ungen gikk i steinflisene med hodet først. Det ble tur på legevakta og en god stund til neste gang de fikk passe barnet for å si det slik.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er uforsvarlig. Barnmi den alderen klaterer, utforsker og spisestoler er ikke en egnet "parkeringsplass" når du går ut. Her må du enten planlegge bedre eller ta barnet med ut. 

Anonymkode: 55ca5...f59

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...