Gå til innhold

Nabo som klager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en ny nabo . Og for første gang har noen klaget på oss. Vi bråker for mye når vi går og smeller i døra. De kommer til å kun bo der 2 mnd til . Jeg har tenåring . Jeg kan ikke helt kontrollere at de ikke går høyt eller luker døra hardt når jeg ikke er hjemme. Hvordan skal jeg løse dette problemet.  Skal selvfølgelig  snakke til den å passe på når jeg er hjemme.  Men hvor mye er det normalt å ikke bråke.

Anonymkode: adbc5...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en ny nabo . Og for første gang har noen klaget på oss. Vi bråker for mye når vi går og smeller i døra. De kommer til å kun bo der 2 mnd til . Jeg har tenåring . Jeg kan ikke helt kontrollere at de ikke går høyt eller luker døra hardt når jeg ikke er hjemme. Hvordan skal jeg løse dette problemet.  Skal selvfølgelig  snakke til den å passe på når jeg er hjemme.  Men hvor mye er det normalt å ikke bråke.

Har samme problem... Og har bodd her i ti år😱 Har barn, de er barnløst par i 40 årene. Terskelen for at de ringer på døra er så lav! Forrige fredag ringte de på fordi vi lo og sang med på norske talenter. Klokken 20 på en fredag! Jeg er så drit lei!! Det er alltid helt stille her innen klokken 21, da vi legger oss tidlig. Har aldri hatt fest. Så du har min fulle sympati! Tåler man ikke normale hverdagslyder kan man ikke bo i leilighet!!! De første årene sto jeg bare å tok imot når de kjeftet. Nå er jeg bare sur tilbake. Sier at de må finne seg et hus i skogen hvis de ikke tåler normale lyder! Har en drøm om å selge til et kollektiv med partysvensker en vakker dag! Jeg hater virkelig de naboene!!!!!! 

Anonymkode: 50bac...501

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bor i et fellesskap så er det normalt å ta hensyn uansett alder, tenåring eller voksen. Ingen trenger å smelle med dører eller trampe i trappa når en en går. Du får ta det opp og be de tenåringen tenke seg om når han/hun går hjemmefra. Noen ganger er det lurt å sitte inne i din leilighet å høre etter når din ungdom går ut. Bråker det, så bytter dere om så ungdommen sitter inne og du tramper avgårde. Da får dere selv merke hvor bråkete naboen synes dere er. Spiller ingen rolle hvor lenge naboen skal bo der. Kommer sikkert ny nabo etter hvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når de skal bo her i så kort tid til, ville jeg gjort minst mulig. Smil til naboene og si at det er fint de gir beskjed og at du skal snakke med dine.

Og så gjør du det, sier til ungdommen at naboene er litt vare på smell og støy, og ber de prøve å huske på å lukke døren uten å smelle den, og unngå høye stemmer der naboene hører det best.

Og utover det gjør du ingen ting, fortsetter å leve livet deres og ha det bra. Begynner du å krangle eller diskutere eller svare surt til naboene,  tar det mye mer energi og er mye kjedeligere å forholde seg til. Bare smil og tenk at de snart flytter.

Og så kan dere jo se om det er noe som kan gjøres med døren / tetningslister eller annet, som gjør at naboene som flytter inn etter dem ikke opplever det på samme måte. Vi bor selv i tomannsbolig, og jeg var inne hos naboen når yngstemann hos meg løp avgårde på trening, og smalt igjen døra bak seg. Det hørtes godt..

Anonymkode: 3557f...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo da vi prøver å ta det med ro. Vi er glade  i data så  det er ikke mye så unormal bråk. Noe detter i gulvet. Og katta lukker opp døra . Sånne ting. Og det er et barnløs par. Vi er ikke oppe sent . Jeg ble bare litt satt ut å få klage. Bodd lenge her . Blir redd bare. Jeg mister noe i gulv og blir stressa at min tenåring med litt lange bein og armer som er klønete.  Døra er gammel og må byttes.  Mulig derfor det bråker mye. Men skal være høflig.  Hadde lyst å si noe jeg ville klage på men gadd ikke . Ville ikke komme ikke noe godt ut av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare fortsett å lage normale hverdagslyder. Man har lov til å være klønete og miste ting, dessuten blir man ofte mer klønete om man prøver hardt på å ikke være det. Det går alltids an å be tenåringen om å ikke smelle så fælt med døren, det hender det hjelper litt. Ellers ville jeg brydd meg fint lite, da dette er lyder man må forvente når man bor tett på andre mennesker.

Anonymkode: f6c1a...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dagliglyder som trinn, miste ting, latter ol er ikke innafor å klage på! Dere har lik rett til å bo som de- og dere skal ikke føle at dere må liste dere rundt i leil! Når de bare skal bo 2 mnd til så hadde jeg def ikke tatt hensyn- og hadde vært tydelig på at de ikke var velkomne på døra for å klage! 

Anonymkode: 3b7e3...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...