Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal overnatte på hotell i Oslo fra torsdag-lørdag i juni. Hvor tidlig er det nødvendig å bestille hotell, for å unngå blodpriser? Skjønner at det sikkert er billigere jo tidligere man booker, men det er litt usikkert hvordan det blir denne helgen ennå, og derfor kan jeg ikke booke allerede nå. 

Er det ellers noen som har tips til hotell som i utgangspunktet er billig, men samtidig "greit" å bo på i to netter?

Anonymkode: 599eb...cd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg booker alltid så tidlig som mulig. Når det ikke er 100 % spikret ennå, bør du likevel booke. Bare at du passer på at rommet har gratis avbestilling. Hender jeg booker både to og tre hotellrom før jeg har bestemt meg, før det er avklart hvor mange som skal bli med på turen, og så er det bare å avbestille med et klikk på booking.com som jeg bruker.

Når jeg er i Oslo bor jeg alltid på Comfort hotel Grand Central på Oslo S. Liker den uformelle atmosfæren, moderne og spennende rom (vet at folk har delte meninger om dette), og fremfor alt beliggenheten mtp flytog og sentrum. Så har de sen utsjekk på søndager - man kan ha rommet til kl 18. Prismessig er det vel i (nedre) middelsjikt, vil jeg si.

Anonymkode: b6479...9f2

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg booker alltid så tidlig som mulig. Når det ikke er 100 % spikret ennå, bør du likevel booke. Bare at du passer på at rommet har gratis avbestilling. Hender jeg booker både to og tre hotellrom før jeg har bestemt meg, før det er avklart hvor mange som skal bli med på turen, og så er det bare å avbestille med et klikk på booking.com som jeg bruker.

Når jeg er i Oslo bor jeg alltid på Comfort hotel Grand Central på Oslo S. Liker den uformelle atmosfæren, moderne og spennende rom (vet at folk har delte meninger om dette), og fremfor alt beliggenheten mtp flytog og sentrum. Så har de sen utsjekk på søndager - man kan ha rommet til kl 18. Prismessig er det vel i (nedre) middelsjikt, vil jeg si.

Tusen takk for tips! Ja, jeg burde kanskje booke allerede, hvis man har gratis avbestilling er det jo ikke noe problem :) Hotellet du anbefalte så veldig bra ut, men det er nok litt for dyrt for min del. Må man opp i en slik pris uansett hotell, hvis man ønsker gratis avbestilling? 

AnonymBruker
Skrevet

ja, booking er grei å bruke til slik, men husk at hvis du avbestiller og deretter bestiller på nytt på samme hotell via booking så kan det hende at hotellet ikke gidder å registrere den nye bestillingen.

Anonymkode: bc819...f70

Skrevet

Sjekk ut Scandic hotel Byporten og Thon Hotel Opera. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, caroprins skrev:

Sjekk ut Scandic hotel Byporten og Thon Hotel Opera. 

Men disse er jo så dyre? Og Thon Hotel Opera kan ikke avbestilles :(

Skrevet

Hva regner du som billig da.  Sjekket ut Scandic byporten sånn  midt i  juni fra torsdag til søndag og kom opp med pris på 1400 eller noe sånt for de nettene.  Skal du ha noe billigere en det så sjekk ut om det finnes vandrehjem I oslo.

Skrevet

hotels.com og booking.com, der får du oversikt. Husk å sjekke avstand fra sentrum

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, caroprins skrev:

Hva regner du som billig da.  Sjekket ut Scandic byporten sånn  midt i  juni fra torsdag til søndag og kom opp med pris på 1400 eller noe sånt for de nettene.  Skal du ha noe billigere en det så sjekk ut om det finnes vandrehjem I oslo.

Jeg synes det er dyrt med 1400 per natt. Men mulig vi har ulik økonomi, jeg er student og ingenting ekstra å rutte med. 

Skrevet

Ja så nå at det var 1400 pr natt. Det er egentlig dyrt synes jeg og.

Meld deg på nyhetsbrev fra booking.com og hotels.com.  Der kommer det ofte opp tilbud. Så følger du med.  Har fått mange billige hotel på den måten.  Scandic  hadde I fjor en sommerkampanje og jeg har selv fått rom på det hotellet til 450 kr pr natt på kampanje.  Thon er jo også regnet for å være rimelig på pris.

Skrevet

Sjekk ut Oslo vandrehjem Haraldsheimen.  Kanskje det er billigere der 

AnonymBruker
Skrevet

Mener at du kan søke opp hoteller med gratis avbestilling på booking.com (velge det fra listen over filter). Ellers her det hotels.com. Jeg ville brukt disse søkemotorene aktivt, ofte dukker det opp kampanjer eller tilbud på gode hoteller. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du bestiller på kjedenes egne hjemmesider kan du velge om du vil booke med eller uten kanselleringsmulighet. Slik er det hvertfall på thonhotels.no.

Når det gjelder tidspunkt for billigst pris er det ingen fasit, men tommelfingerregelen er at jo tidligere man bestiller jo rimeligere. Men kanpanjepriser kan jo selvsagt dukke opp når som helst. 

Anbefaler også å sjekke om det skjer noe i Oslo den perioden du skal dit. Er det populære arrangement bør du absolutt bestille tidlig.

Anonymkode: ef462...bbb

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler coop hotellkupp, det er vell alltid 800 per natt inkl frokost? Så velger man bare hotell hvor det passer best. Hvis man er flere som deler rom blir det vell 400 per stykk :) man kan velge om man vil ha dobbeltseng eller flere enkeltsenger. 

Anonymkode: 93fe1...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...