Gå til innhold

Noen andre som også reagerer på bleie reklamen til Kiwi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble faktisk litt satt ut da de viste underlivet til barnet. Ikke bare en gang, men to. Synes ikke det er innafor!

Anonymkode: e94b6...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har sett den reklamen mange ganger, og det har jeg ikke engang lagt merke til. 

Anonymkode: 4bde7...019

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke lagt merke til det,  men er vel ikke noe å henge seg opp i?  Det er en baby og en bleiereklame liksom. :P

Anonymkode: fd5ba...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sett en av bleiereklamene til kiwi men kan ikke huske og ha sett det du så. 

Men du har sikkert rett. Og det tenker jeg er uskyldig nå som det er en baby. Men babyen blir stor en gang. Ikke sikkert det er like kult når man er 14, at hele underlivet har vært på TV. 

Man legger vel ikke ut bilde av babyens underliv på Facebook heller? TV er vel enda verre? Eller?

Anonymkode: 8ec84...7f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett en av bleiereklamene til kiwi men kan ikke huske og ha sett det du så. 

Men du har sikkert rett. Og det tenker jeg er uskyldig nå som det er en baby. Men babyen blir stor en gang. Ikke sikkert det er like kult når man er 14, at hele underlivet har vært på TV. 

Man legger vel ikke ut bilde av babyens underliv på Facebook heller? TV er vel enda verre? Eller?

Anonymkode: 8ec84...7f3

Det er ingen som vet hvem babyen er.  Der er så uskyldig som det kan bli!  

Anonymkode: fd5ba...8e5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske uskyldig egentlig, men også ikke nødvendig for at reklamen får frem budskapet. Med tanke på at alt blir til ramaskrik I dag kunne de sikkert kuttet det. Hvis en har oppdaget det så har sikkert mange andre oppdaget det og snart må kiwi ut med en beklagelse. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettopp! Unødvendig for å få frem budskapet. Hadde en mor delt dette på facebook hadde folk tatt helt av, men nå er det liksom greit.. for det er betalt da eller???

Dette er jo en reklame som går mye og ikke en dokumentar på en mandagskveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samfunnet er blitt et tragisk sted når sånt reageres på.. 

Anonymkode: 14a13...d78

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reagerte mer på kommentaren på slutten. "Kjøpt av far (med godkjenning fra mor)"

Kan ikke får velge selv hvilke bleier han vil kjøpe til sitt eget barn? 

Anonymkode: e8326...286

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man ser jo ikke tissen til barnet!! Kjempesøt reklame foressten👍

Anonymkode: c2689...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.3.2017 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Reagerte mer på kommentaren på slutten. "Kjøpt av far (med godkjenning fra mor)"

Helt enig !! Vet ikke hva som var verst med den setningen : at far trengte kvinnelig hjelp for å velge bleier, eller er å fremstille det som en kvinnelig egenskap å velge bleier.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3/10/2017 den 7.20, AnonymBruker skrev:

Jeg ble faktisk litt satt ut da de viste underlivet til barnet. Ikke bare en gang, men to. Synes ikke det er innafor!

Har jeg aldri lagt merke til.

Kanskje du er over gjennomsnittet opptatt av barn?

Anonymkode: e727c...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3/10/2017 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Kan ikke får velge selv hvilke bleier han vil kjøpe til sitt eget barn? 

Anonymkode: e8326...286

Menn er kjent for å kunne gassgriller og bil men ikke bleier. Derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg aldei lagt merke til.

Kanskje du  er ove r gjennomsnittet opptatt av barn?

Eller at å skjerme barn for slike bilder på sosiale medier har vært tema lenge? Synes derfor det var utrolig unødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har jeg aldri lagt merke til,men ja det er tragiske tilstander når det blir oppstandelse av et baby underliv.  

Anonymkode: 9bf5e...db9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, nå har ikke jeg sett denne reklamen, men basert på det TS og andre kommenterer her, så fremstår dette som et godt eksempel på hvordan samfunnet vårt har blitt: Folk leter aktivt etter ting å bli sjokkert eller fornærmet over.

Samme greiene med en KIWI-reklame for noen år siden hvor de skulle demonstrere hvor fersk fisken deres var, og en pose lagde sprelle-bevegelser. Enkelte klikket og mente KIWI oppfordret til dyremishandling.

Hva gjør KIWI (og andre næringsdrivende i slike situasjoner) når de får kritikk? Beklager og forsikrer om at de skal tenke seg bedre om neste gang. Det er veikt i mine øyne, og bidrar til å fyre oppunder krenkelseskulturen.

Om KIWI i slike situasjoner hadde svart at: "Vi ser hva du vil frem til, men mener dette er helt innafor. Bare en idiot tror at vi er ute etter å krenke barnet/drive barnemishandling", så skulle jeg pinadø sverget lojalitet til den kjeden for evig tid.

Anonymkode: 08307...1b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sett reklamen mange ganger, men har ikke lagt merke til en naken baby der. Likevel hadde jeg ikke latt min egen baby blitt filmet naken til en tv-reklame. Jeg hadde vel strengt tatt aldri hatt han med i en reklame uansett  :P

Anonymkode: 5043f...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...