AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Hei! Jeg er en jente som snart blir 16, og jeg skal på en slags date i morgen. Kan heller kalle det et møte. Jeg kjenner ikke gutten så godt, han er like gammel som meg og vi har en haug av fellesvenner. Vi har vært sammen før, men aldri snakka. Har alltid følt han synes jeg er teit. Jeg har ingen spesielle intensjoner om at det skal utvikle seg til noe romantisk i hvert fall. ... Men jeg gruer meg som bare søren. Har aldri gjort det her før. Jeg har mange gode guttevenner som jeg har spist middag med. Men han her kjenner jeg ikke, har så vidt snakket sammen på sosiale medier. Var han som foreslo å møtes, og jeg trodde han tullet først, hehe.. Snakket med han på telefonen tidligere i dag for å prøve å planlegge og det var skikkelig kleint. Vi skal på en pizzarestaurant. Han er morsom, søt/kjekk og smart. Vi har ofte noe å snakke om på Snapchat. Men han er en veldig uforutsigbar person, og jeg overtenker alt. Jeg vil egenlig ikke dra på restaurant, men han foreslo det for et par dager siden, og jeg vet ikke hvordan jeg skal spørre om å heller bare ta en kaffe/latte på en kafe. Restaurantbesøk blir så.. seriøst, og voksent, alvorlig, forpliktene. UGH. Ikke minst kleint. Hva gjør man med betaling?? Jeg orker ikke mer enn 2 pizzastykker f.eks. Tidligere har han tidligere spurt en god venninne av meg ut. hun takka nei, eller avlyste. Hun er ganske populær, og jeg ville ikke føle meg som et 2.valg eller noe. Spurte ham om det, men han husket tydeligvis ikke det. jeg gjorde også en tabbe og sa det virket som han dilter etter og prøver seg på alle jenter, for han er en sånn type som kliner med halvparten av jentene på fest. Da spurte han hvorfor jeg angrep han. Hjælp. Jeg har ødelagt alt før vi har sett hverandre i øynene en gang... herregud. jeg er så teit. Sa unnskyld da. Han går på en annen skole i denne lille byen, vi har bare felles venner og han har allerede informert noen av dem at vi skal ut. Jeg gruer meg j***** mye, får ikke sove. Blir så nervøs når jeg snakker med gutter jeg ikke er 110% trygg på. Snakker fort og er klein, og føler press på å være morsom fordi en fellesvenn av oss sa jeg var veldig morsom. Er egentlig ikke det!! Vet ikke hva jeg spør om lenger. Men jeg er helt nybegynner. Og jeg overtenker, og gruer meg sinnsykt. Hjelp?? Hilsen stressa 15- snart 16-år gammel jente som ikke forstår seg på gutter og dating Anonymkode: 5b8df...e97
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 Akkurat nå, strynejenta skrev: slapp av, det går nok fint Gjør nok det, men hva om det ikke er noe å prate om?? Vil være venn med han, liksom.. Anonymkode: 5b8df...e97
strynejenta Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 prat om ting på skulen, hva som skjær i verden etc...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakket med han på telefonen tidligere i dag for å prøve å planlegge og det var skikkelig kleint. Vi skal på en pizzarestaurant. Han er morsom, søt/kjekk og smart. Vi har ofte noe å snakke om på Snapchat. Men han er en veldig uforutsigbar person, og jeg overtenker alt. Jeg vil egenlig ikke dra på restaurant, men han foreslo det for et par dager siden, og jeg vet ikke hvordan jeg skal spørre om å heller bare ta en kaffe/latte på en kafe. Restaurantbesøk blir så.. seriøst, og voksent, alvorlig, forpliktene. UGH. Ikke minst kleint. Hva gjør man med betaling?? Jeg orker ikke mer enn 2 pizzastykker f.eks. Anonymkode: 5b8df...e97 Om det er snakk om Peppes, Egon, osv så synes ikke jeg det er noe mer høytidelig enn en kaffekopp. Du må jo ikke bestille pizza på slike steder heller. Når det kommer til at han har spurt en av venninnene dine, ja det er jo bare du som kan avgjøre om det er dealbreaker, men at folk har prøvd seg på folk i vennegjengen er nesten noe man må forvente på din alder. Man spør jo bare venner og venners venner på date. Man er alltid 2. valget som i at mannen har spurt noen andre på date før en. Med mindre fyren aldri har spurt noen på date og det blir jo sjeldnere og sjeldnere desto eldre du blir. Men igjen det er jo du som må bestemme hva som er rett for deg. Selv synes jeg du skal gå på daten siden du tross alt har sagt ja og du egentlig bare er usikker på han og sikkert veldig nervøs! Hadde du visst han ikke var rett for deg så hadde jeg vært enig i at du burde trekke deg, men man går jo på date for å finne ut om personen er rett ikke fordi man vet han er rett mann. Så kan du heller droppe han om daten går dårlig! Anonymkode: a0551...961
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om det er snakk om Peppes, Egon, osv så synes ikke jeg det er noe mer høytidelig enn en kaffekopp. Du må jo ikke bestille pizza på slike steder heller. Når det kommer til at han har spurt en av venninnene dine, ja det er jo bare du som kan avgjøre om det er dealbreaker, men at folk har prøvd seg på folk i vennegjengen er nesten noe man må forvente på din alder. Man spør jo bare venner og venners venner på date. Man er alltid 2. valget som i at mannen har spurt noen andre på date før en. Med mindre fyren aldri har spurt noen på date og det blir jo sjeldnere og sjeldnere desto eldre du blir. Men igjen det er jo du som må bestemme hva som er rett for deg. Selv synes jeg du skal gå på daten siden du tross alt har sagt ja og du egentlig bare er usikker på han og sikkert veldig nervøs! Hadde du visst han ikke var rett for deg så hadde jeg vært enig i at du burde trekke deg, men man går jo på date for å finne ut om personen er rett ikke fordi man vet han er rett mann. Så kan du heller droppe han om daten går dårlig! Anonymkode: a0551...961 Takk for svar - er bare stressa for om hvis det går dårlig, så kan jeg ikke bare ikke snakke med han mer. Vi er i samme omgangskrets så det blir så kleint om det går dårlig... Har ikke høye forhåpninger, eneste målet er at det blir hyggelig og vi har noe å snakke om stort sett,og ingen har følelsen av at det har vært kleint... har jo aldri gjort det her før Anonymkode: 5b8df...e97
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke høye forhåpninger, eneste målet er at det blir hyggelig og vi har noe å snakke om stort sett,og ingen har følelsen av at det har vært kleint... har jo aldri gjort det her før Herregud, bli voksen. Makan til sutring. Anonymkode: 152ec...871
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud, bli voksen. Makan til sutring. Anonymkode: 152ec...871 Beklager så utrolig mye for at du føler deg brydd av en 15- år gammel jente som så vidt vet hva en date er. Jeg er bare utrolig nervøs. Jeg blir voksen når den tid kommer, jeg Anonymkode: 5b8df...e97 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager så utrolig mye for at du føler deg brydd av en 15- år gammel jente som så vidt vet hva en date er. Jeg er bare utrolig nervøs. Jeg blir voksen når den tid kommer, jeg Anonymkode: 5b8df...e97 Gjør det gjør det gjennomfør det. Seriøst. Du er ikke et barn lengre. Anonymkode: 152ec...871
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Det går fint Ta med deg penger i tilfelle og ha det gøy! Bestill hva du vil ha. Husk at han er bare 16 han og så han er ikke mester på dating han heller! Anonymkode: 93e78...abb 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar - er bare stressa for om hvis det går dårlig, så kan jeg ikke bare ikke snakke med han mer. Vi er i samme omgangskrets så det blir så kleint om det går dårlig... Har ikke høye forhåpninger, eneste målet er at det blir hyggelig og vi har noe å snakke om stort sett,og ingen har følelsen av at det har vært kleint... har jo aldri gjort det her før Anonymkode: 5b8df...e97 Meg du siterte. Man er alltid to om en date så ingenting å skamme seg over om den får dårlig. Forstår godt du er nervøs når det er din første date. Skulle trøstet deg med at det går over når du blir eldre, men så heldig har i hvert fall ikke jeg vært. Men ja, gjør det beste ut av det. Og selvsagt ikke hør på hun i tråden som ber deg bli voksne. Du er 15 år. Klart du har lov å være nervøs før en date. Skulle bare mangle. Man skal se tilbake til da man var 15 og skulle på første date og tenke "Det var jo bare en date, men jeg betraktet det like høytidelig som et giftemål" Og det at du ikke har så store forhåpninger til daten er sikkert sundt det også. Man blir ikke akkurat mindre nervøs av å date han man tror er drømmemannen. Altså om drømmemannen spør deg på date så må du selvsagt si ja! Men det er kanskje greit at første daten er med en man ikke er superinteressert i. Da blir det jo bare oppside. Går det bra så er det jo superbra og går blir det kleint så er det jo tross alt bare med en man ikke var spesielt interessert i. Lykke til! Anonymkode: 66312...1f5 1
Belbus Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, bli voksen. Makan til sutring. Anonymkode: 152ec...871 Man er ikke voksen når man er 15, slapp av... Det går fint, ts. Snakk om ting på skolen og vennene deres og om dere selv. Lykke til
Gjest Overrasket Skrevet 10. mars 2017 #13 Skrevet 10. mars 2017 Dette kommer til å gå fint! Jeg synes det høres ut som om du allerede har tenkt gjennom situasjonen, og skal jeg være ærlig, det du sa til ham om masse klining og å invitere ut venninnen din og slikt, det var helt greit! At han ble sinna fordi du ville vite hva han egentlig tenkte rundt det er hans problem. Du har all grunn til å forsøke å skåne deg selv litt. Ellers tenker jeg at uansett hva du gjør, pizza, kaffe, spasertur, første stevnemøte er første stevenmøte, uansett. Det eneste du forplikter deg til på første stevnemøte er å skravle litt, og deretter informere klart, tydelig og ryddig om hvorvidt du er interessert eller ikke interessert i et nytt stevnemøte. Så det er helt ufarlig.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #14 Skrevet 10. mars 2017 Hvilket land er han fra? Du kan jo lese deg litt opp på islam, så viser du at du er interessert. Anonymkode: 68aae...dd6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #15 Skrevet 10. mars 2017 Hehe, dere skal bare møtes, ikke gifte dere. Om ting ikke går som planlagt, eller om det er kleint så er det uansett over i løpet av en time eller to. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Spurte ham om det, men han husket tydeligvis ikke det. jeg gjorde også en tabbe og sa det virket som han dilter etter og prøver seg på alle jenter, for han er en sånn type som kliner med halvparten av jentene på fest. Da spurte han hvorfor jeg angrep han. Anonymkode: 5b8df...e97 Ja, det var ganske frekt sagt, du sa indirekte at han var løs som en hore, mer eller mindre. Hva om han hadde sagt det samme til deg? Syns det er rart han ikke droppet deg der og da, jeg hadde blitt irritert om en mann mente det om meg uten å kjenne meg en gang. Hadde ikke kastet bort tiden min på noen som dømmer andre mennesker basert på rykter Om du faktisk tror og mener han er løs, så var det en dum ide å takke ja til en date. Er han en som bare ligger rundt er han ikke seriøst interessert i deg heller. Men når han først har spurt deg ut, så vil jeg tro at han ikke bare er en rundbrenner? Eller? Spiller ingen rolle om han er populær eller ikke, du har ikke lyst å ende opp med noen som er utro og behandler deg dårlig, har du vel? Anonymkode: e79c5...446
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #16 Skrevet 10. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket land er han fra? Du kan jo lese deg litt opp på islam, så viser du at du er interessert. Anonymkode: 68aae...dd6 Hehe. Han er etnisk norsk. Men har gjort det før faktisk. Snakka litt med en gutt som er muslim, og de gangene jeg sa et eller annet om det ble han faktisk ganske imponert Anonymkode: 5b8df...e97
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #17 Skrevet 10. mars 2017 55 minutter siden, Overrasket skrev: Dette kommer til å gå fint! Jeg synes det høres ut som om du allerede har tenkt gjennom situasjonen, og skal jeg være ærlig, det du sa til ham om masse klining og å invitere ut venninnen din og slikt, det var helt greit! At han ble sinna fordi du ville vite hva han egentlig tenkte rundt det er hans problem. Du har all grunn til å forsøke å skåne deg selv litt. Ellers tenker jeg at uansett hva du gjør, pizza, kaffe, spasertur, første stevnemøte er første stevenmøte, uansett. Det eneste du forplikter deg til på første stevnemøte er å skravle litt, og deretter informere klart, tydelig og ryddig om hvorvidt du er interessert eller ikke interessert i et nytt stevnemøte. Så det er helt ufarlig. !!takk Anonymkode: 5b8df...e97
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #18 Skrevet 10. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, dere skal bare møtes, ikke gifte dere. Om ting ikke går som planlagt, eller om det er kleint så er det uansett over i løpet av en time eller to. Ja, det var ganske frekt sagt, du sa indirekte at han var løs som en hore, mer eller mindre. Hva om han hadde sagt det samme til deg? Syns det er rart han ikke droppet deg der og da, jeg hadde blitt irritert om en mann mente det om meg uten å kjenne meg en gang. Hadde ikke kastet bort tiden min på noen som dømmer andre mennesker basert på rykter Om du faktisk tror og mener han er løs, så var det en dum ide å takke ja til en date. Er han en som bare ligger rundt er han ikke seriøst interessert i deg heller. Men når han først har spurt deg ut, så vil jeg tro at han ikke bare er en rundbrenner? Eller? Spiller ingen rolle om han er populær eller ikke, du har ikke lyst å ende opp med noen som er utro og behandler deg dårlig, har du vel? Anonymkode: e79c5...446 Jeg er fullt klar over at det ikke er snakk om et giftemål. Jeg skjønner jo at det "bare" er en date. Men jeg er en person som generelt bekymrer meg over ting, og har lett for å tenke for mye på helt ubetydelige saker.. Så for meg er dette et stort skritt å ta utenfor min komfortsone! Jeg vet han har drevet litt rundt på fester, har sett det med egne øyne, før vi begynte å prate sammen, folk har snakka om det og det har blitt en intern greie mellom vennegjengen osv. Det var etter jeg takket ja til møte at jeg hørte det om at bestevenninna mi også hadde gått gjennom det her, han hadde spurt henne ut osv. Jeg formulerte meg nok feil, men jeg orker ikke å være en som blir spurt med ut uavhengig av personlighet. Mener ikke dette gjelder alle gutter så klart. Men venninnen min og meg ble kjent med han samtidig, er et par mnd siden - så det har jo gått veldig kjapt mellom gangene han har spurt. Og jeg er bre redd for å være en av fler jenter i rekka, på en måte. Sa jeg hadde dårlig samvittighet til han på telefonen senere, og forklarte meg, og han sa han forsto (vet ikke om ha skjønte hva jeg snakket om en gang.Var en klein samtale..) Siden jeg ikke kjenner han, er jeg fryktelig usikker. Går det rett i dass, kan jeg ikke bare kutte kontakt heller, for vi bor 15 minutter unna hverandre, vi har nesten alle de samme vennene og ja... Føler et press på at det må gå bra, hvis ikke blir det rart.. Skjønner jeg høres sutrete ogsånt ut nå. Men jeg skal ikke legge skjul på at selvom jeg gruer meg, så gleder jeg meg litt også. Går det bra, tror jeg det kan gå veldig bra. Han er en utadvendt og morsom type, håper bare han viser den siden av seg selv i dag. Anonymkode: 5b8df...e97
Gjest Overrasket Skrevet 10. mars 2017 #19 Skrevet 10. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullt klar over at det ikke er snakk om et giftemål. Jeg skjønner jo at det "bare" er en date. Men jeg er en person som generelt bekymrer meg over ting, og har lett for å tenke for mye på helt ubetydelige saker.. Så for meg er dette et stort skritt å ta utenfor min komfortsone! Jeg vet han har drevet litt rundt på fester, har sett det med egne øyne, før vi begynte å prate sammen, folk har snakka om det og det har blitt en intern greie mellom vennegjengen osv. Det var etter jeg takket ja til møte at jeg hørte det om at bestevenninna mi også hadde gått gjennom det her, han hadde spurt henne ut osv. Jeg formulerte meg nok feil, men jeg orker ikke å være en som blir spurt med ut uavhengig av personlighet. Mener ikke dette gjelder alle gutter så klart. Men venninnen min og meg ble kjent med han samtidig, er et par mnd siden - så det har jo gått veldig kjapt mellom gangene han har spurt. Og jeg er bre redd for å være en av fler jenter i rekka, på en måte. Sa jeg hadde dårlig samvittighet til han på telefonen senere, og forklarte meg, og han sa han forsto (vet ikke om ha skjønte hva jeg snakket om en gang.Var en klein samtale..) Siden jeg ikke kjenner han, er jeg fryktelig usikker. Går det rett i dass, kan jeg ikke bare kutte kontakt heller, for vi bor 15 minutter unna hverandre, vi har nesten alle de samme vennene og ja... Føler et press på at det må gå bra, hvis ikke blir det rart.. Skjønner jeg høres sutrete ogsånt ut nå. Men jeg skal ikke legge skjul på at selvom jeg gruer meg, så gleder jeg meg litt også. Går det bra, tror jeg det kan gå veldig bra. Han er en utadvendt og morsom type, håper bare han viser den siden av seg selv i dag. Anonymkode: 5b8df...e97 Hvorvidt det blir kleint eller ikke etterpå avhenger av hvordan dere avslutter det. Dersom en eller begge ikke er interessert i noe mer så er det bare å ta det opp ryddig og ærlig. Da bør det ikke ligge noe grums mellom dere i fremtiden. For all del ikke press deg selv til å like ham mer enn hva virkeligheten tilsier. Dersom det er fakta at han har klint litt rundt og stadig inviterer noen ut så burde han ta ansvar for det og stå for det han har gjort, ikke snu saken på hodet og si at du angriper ham. Så der hadde nok jeg blitt litt skeptisk.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #20 Skrevet 10. mars 2017 3 minutter siden, Overrasket skrev: Hvorvidt det blir kleint eller ikke etterpå avhenger av hvordan dere avslutter det. Dersom en eller begge ikke er interessert i noe mer så er det bare å ta det opp ryddig og ærlig. Da bør det ikke ligge noe grums mellom dere i fremtiden. For all del ikke press deg selv til å like ham mer enn hva virkeligheten tilsier. Dersom det er fakta at han har klint litt rundt og stadig inviterer noen ut så burde han ta ansvar for det og stå for det han har gjort, ikke snu saken på hodet og si at du angriper ham. Så der hadde nok jeg blitt litt skeptisk. Men TS sa det på en ganske frekk måte "virket som han dilter etter og prøver seg på alle jenter, for han er en sånn type som kliner med halvparten av jentene på fest". Ganske normalt å bli fornærmet over den kommentaren vil jeg si. Hun reduserer han til en person som flyr etter alt med vagina uten kritisk tanke. Det går an å ihvertfall spørre på en måte der man ikke hevder at den andre personen "dilter etter alle jenter" om man føler seg nødt til å ta det opp. Ikke at jeg anbefaler å ta opp sex- og datingspreferansene til noen man ikke kjenner.... Anonymkode: e79c5...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå