AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Jeg har isjas i ryggen og går krokbøyd. Går til kiropraktor for behandling. Jeg ble sykemeldt til i går, men har fortsatt vondt. Hadde fri fra jobb i dag og trodde jeg var bra. Hvert steg gir meg vondt i ryggen og jeg går som ei ku. I morgen er det jobb igjen, men jeg er jo ikke bra. Gruer meg og gråter her nå. Sykemeldingen gikk jo ut i går. Hvordan løses dette? Anonymkode: 75a84...07e
Arabella Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Ring til legen din i morgen tidlig og forklar situasjonen, at du trenger lengre sykmelding. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Tror du det er lov? Må en ikke jobbe så og så lenge? Anonymkode: 75a84...07e
Arabella Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du det er lov? Må en ikke jobbe så og så lenge? Anonymkode: 75a84...07e Det tror jeg ikke. Dette blir en forlengelse av den opprinnelige sykmeldingen. Man blir vel sjelden plutselig frisk.
jaro Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Isjias har gjerne 6 måneder legningstid. Vet ikke hvor lenge du har vært sykemeldt men er du ikke bra, så er du ikke bra! Fastlegen neste! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 6 mnd. Huff. Kan ikke være borte fra jobb så lenge. Blir jo deprimert. Har time nå kl. 10. De forventer jeg er tilbake på jobb mandag. Har vært sykemeldt i 3 dager. Går fortsatt krokbøyd og blir matt av å gå lengre avstander. Å bøye meg er kjempevondt enda. Anonymkode: 75a84...07e
jaro Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Bra innstilling det forsåvidt. Og mange klarer å jobbe med smerter og andre problemer, så sykemelding må jo selvfølgelig være hensiktsmessig. I starten skal man helst ta det med ro med isjias og lignende. Når det verste har gitt seg er ikke "stillstand" anbefalt. Min kjæreste jobbet prosentvis etter den første smertefulle tiden, og på kveldene måtte vi gå tur i timesvis istedenfor å sitte på sofaen. Behandling (som du tydeligvis får) og smertestillende og riktig avveid og tilrettelagt arbeid er bare noe du må leve med litt nå. Ikke noe å bli deprimert av det. Bare vær løsningsorientert og tålmodig og om et år er det "glemt"
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 Å ringe til legen er det eneste du skal gjøre nå. Har du ringt, ts? Anonymkode: fc327...195
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Ja det ordner seg med sykemelding videre. Får enda mer intensiv behandling så nå må det snu snart. Takk for svar og gode råd. Anonymkode: 75a84...07e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå