Gå til innhold

Skal i dobbeltbursdag. Gave til begge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i bursdag til en nær venninne i helgen, og hun feirer denne sammen med en venninne som jeg ikke kjenner, altså en dobbeltbursdag 25+25. Jeg har selvsagt allerede kjøpt gave til venninnen min, men nå begynte jeg å stusse litt på om jeg burde kjøpe noe til hun andre også, selv om jeg ikke kjenner henne. 

Er det frekt å bare komme med gave til venninnen min? Burde jeg kjøpe noe til hun andre også?

Anonymkode: a4fcf...db7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du burde selvfølgelig kjøpe til begge.

Om et tvillingpar hadde feiret sammen, hadde du bare kjøpt til den ene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig hadde nok kjøpt med en vin eller blomst til den andre ☺ men hvis jeg var den andre venninnen som du ikke kjenner hadde jeg aldri tenkt negativt eller at du var frekk om du ikke hadde med noe 😊

Anonymkode: 948e3...fb6

• Liker 22
Skrevet

Jeg ville gitt henne en llten oppmerksomhet. Trenger ikke være noe stort siden du ikke kjenner henne. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal i bursdag til en nær venninne i helgen, og hun feirer denne sammen med en venninne som jeg ikke kjenner, altså en dobbeltbursdag 25+25. Jeg har selvsagt allerede kjøpt gave til venninnen min, men nå begynte jeg å stusse litt på om jeg burde kjøpe noe til hun andre også, selv om jeg ikke kjenner henne. 

Er det frekt å bare komme med gave til venninnen min? Burde jeg kjøpe noe til hun andre også?

Jeg ville tatt med en hilsen til hun andre også. En flaske vin eller noe liknende. Behøver ikke koste all verden, men en liten ting som gjør at hun også føler seg verdsatt som vertinne, selv om du ikke kjenner henne. Du vil jo også sikkert bli kjent med henne i løpet av festen? :)  Symbolsk gave fordi hun også fyller år, din venninne og henne ferier tross alt sammen, så for meg hadde det vært helt naturlig/selvfølge å gi noe til begge to. Vet at andre igjen kun hadde tatt med til sin venninne. Jeg tenker at det har litt med respekt å gjøre, siden det er de begge som inviterer/feirer sammen, samt at dette også er din venninnes venninne. Men vet at det absolutt er ulike meninger ute og går om akkurat dette temaet!  :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig gave til venninne og en liten oppmerksomhet til hennes venninne. 

Anonymkode: 173f4...d73

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kommet på å kjøpe noe til den du ikke kjenner engang... Jeg hadde syntes det var merkelig om jeg fikk presang av en helt fremmed. Selv om man feirer sammen, så trenger man da ikke gi presang til begge. 

Anonymkode: 2bc2f...d3f

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt gave til begge, bare til venninna mi.

Men jeg hadde nok kjøpt en blomst eller ei flaske vin til den andre, som en vertinnegave. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt noe til en jeg ikke kjenner. Samtidig ville jeg sett på det som rart å få en gave av noen jeg ikke kjenner.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok gitt en oppmerksomhet til venninna, men ikke gave på samme nivå som jeg ville gitt til min venninne. Det ville nok de begge ha synes var litt rart. Blomst til henne er helt greit, tenker jeg.

Anonymkode: 58f12...3a2

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg hadde kjøpt en liten oppmerksomhet (vertinnegave) til den andre, og vanlig gave til venninna.

AnonymBruker
Skrevet

Blomster er jo dyrt?? Blir fort 200,- for en fin bukett, det er mye penger å bruke på noen man ikke kjenner spør du meg. Og når du ikke har peiling på hvilken vin hun liker eller noe (eller om hun liker det), så kan man jo bomme skikkelig. Hadde droppet å kjøpe gave, synes det er helt innafor å gi til den du kjenner. Feiret med ei venninne en gang, leide et lokale og inviterte alle vennene våre. Vi hadde en del felles venner, men også noen den andre ikke kjente. Ingen av oss reagerte på at den andre fikk gaver fra folk som bare var dens venner. Ærlig talt, skal man være nødt til å punge ut med mye ekstra bare fordi noen har bestemt seg for å feire sammen? 

Anonymkode: 70fed...733

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blomster er jo dyrt?? Blir fort 200,- for en fin bukett, det er mye penger å bruke på noen man ikke kjenner spør du meg. Og når du ikke har peiling på hvilken vin hun liker eller noe (eller om hun liker det), så kan man jo bomme skikkelig. Hadde droppet å kjøpe gave, synes det er helt innafor å gi til den du kjenner. Feiret med ei venninne en gang, leide et lokale og inviterte alle vennene våre. Vi hadde en del felles venner, men også noen den andre ikke kjente. Ingen av oss reagerte på at den andre fikk gaver fra folk som bare var dens venner. Ærlig talt, skal man være nødt til å punge ut med mye ekstra bare fordi noen har bestemt seg for å feire sammen? 

Anonymkode: 70fed...733

Kommer an på blomsten det, du kan få potteplante til en 50 lapp.

Anonymkode: 73121...238

Skrevet

Ville kjøpt noe til den andre også, men ikke noe stort eller dyrt.

Skrevet

Jeg hadde kun kjøpt til venninna mi.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke hun andre reagerer om du ikke kjøper noe, men hvis du har råd, kan du jo f.eks kjøpe en blomst eller ei flaske vin bare for å være hyggelig.

Anonymkode: 3aa55...a8b

Skrevet

Jeg ville kjøpt til begge. Til venninnen min hadde jeg kjøpt som vanlig til den prisen jeg pleier. Til hun jeg ikke kjenner ville jeg kjøpt en liten ting bare. Blomst på kiwi feks, ofte tilbud på tulipaner ol. Eller en flaske rødvin til en 80kr. 

Engang kjøpte jeg en smil sjokolade til en jeg ikke kjente. Skrev på kortet, husker ikke helt hva jeg skrev, men noe ala "liten oppmerksomhet til deg, gratulerer med dagen. En smil til deg, fra smilende meg". Haha:fnise: Hun ble strålende fornøyd og fikk en god klem. 

Handler vel mer om en liten oppmerksomhet. Men hadde det vært jeg som feiret felles med en venninne så hadde ikke jeg blitt lei meg om jeg ikke fikk noe fra hennes venner, men om jeg hadde det hadde jeg tenkt at den personen var veldig snill og omsorgsfull. 

Syntes du det er ubehagelig kan du bare si til venninnen din når du kommer på festen at du glemte gaven da du måtte løpe til bussen og at hun får den evt imorgen.

Lykke til og hold oss gjerne oppdatert på hva du valgte å gjøre😊

Skrevet
På 9.3.2017 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Ikke frekt i det hele tatt. Jeg ville bare kjøpt til venninna, og ikke til den andre

Skrevet

Jeg hadde kun kjøpt til venninen min. Hadde følt det helt unaturlig å kjøpe gave til en jeg ikke kjenner (eller har møtt?).

Ville heller ikke forventet å få  gave av de jeg ikke kjente om det var jeg som var en av dem som feiret 

Vertinnegave ville jeg kun hatt med til et middagsselskap og ikke en fest som jeg fikk inntrykk av at dette var. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...