AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Del Skrevet 9. mars 2017 Blir ELtestene ved graviditet sterkere jo nærmere man kommer IKM? Anonymkode: 93280...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Del Skrevet 9. mars 2017 Ja. Anonymkode: dd127...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Del Skrevet 9. mars 2017 Ja! Mn også sterkere når mensen nærmer seg og man ikke er gravid. Anonymkode: 37b30...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Del Skrevet 10. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja! Mn også sterkere når mensen nærmer seg og man ikke er gravid. Anonymkode: 37b30...99c det stemmer vel ikke? får man positivt test før IKM? Anonymkode: 93280...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Del Skrevet 10. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: det stemmer vel ikke? får man positivt test før IKM? Anonymkode: 93280...deb Ikke positiv men sterkere når det nærmer seg ja Anonymkode: 37b30...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Del Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke positiv men sterkere når det nærmer seg ja Anonymkode: 37b30...99c Er du helt sikker på dette? Har du noen kilder på det? EL-tester sjekker LH-hormonet, og dette hormonet er kun tilstede ved eggløsning. Uansett om man blir gravid eller ikke. er LH-nivået lavt rett før IKM. HCG og LH er "søsterhormoner" i en slik grad at en EL-test kan ta feil av HCG og LH, og derfor slå positivt ut om man har høyt HCG-nivå (og da altså er gravid). Det er derfor man kan få positiv EL-test når man er gravid. Men det virker ikke motsatt vei. Om man IKKE er gravid, har man verken høyt HCG-nivå eller høyt LH-nivå, og EL-testene er følgelig negative før IKM. Anonymkode: 0c71d...f22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #7 Del Skrevet 10. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt sikker på dette? Har du noen kilder på det? EL-tester sjekker LH-hormonet, og dette hormonet er kun tilstede ved eggløsning. Uansett om man blir gravid eller ikke. er LH-nivået lavt rett før IKM. HCG og LH er "søsterhormoner" i en slik grad at en EL-test kan ta feil av HCG og LH, og derfor slå positivt ut om man har høyt HCG-nivå (og da altså er gravid). Det er derfor man kan få positiv EL-test når man er gravid. Men det virker ikke motsatt vei. Om man IKKE er gravid, har man verken høyt HCG-nivå eller høyt LH-nivå, og EL-testene er følgelig negative før IKM. Anonymkode: 0c71d...f22 Jeg har ikke noe kilder på det.. Mn har blitt lurt flere ganger selv og trodd jeg var gravid for at el testene ble sterkere når det nærmet seg IKM, mn mensen kom uansett.. Om det er sånn til alle vet jeg ikke, men er sånn til meg. men den blir aldri sterkere enn kontrollstreken. Men har hørt den kan bli helt positiv ved graviditet, og det tror jeg ikke forekommer hvis mensen nærmer seg Mn spm til TS var om el testen ble sterkere når man nærmer seg IKM ved en graviditet, og da svarte jeg at den kan bli det når det er mensen som nærmer seg også ( imindre testen blir helt positiv ) for jeg har blitt lurt av det selv med at den ble sterkere når det nærmet seg IKM. Anonymkode: 37b30...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Del Skrevet 10. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe kilder på det.. Mn har blitt lurt flere ganger selv og trodd jeg var gravid for at el testene ble sterkere når det nærmet seg IKM, mn mensen kom uansett.. Om det er sånn til alle vet jeg ikke, men er sånn til meg. men den blir aldri sterkere enn kontrollstreken. Men har hørt den kan bli helt positiv ved graviditet, og det tror jeg ikke forekommer hvis mensen nærmer seg Mn spm til TS var om el testen ble sterkere når man nærmer seg IKM ved en graviditet, og da svarte jeg at den kan bli det når det er mensen som nærmer seg også ( imindre testen blir helt positiv ) for jeg har blitt lurt av det selv med at den ble sterkere når det nærmet seg IKM. Anonymkode: 37b30...99c Ja, da tror jeg nok det er du som er litt unormal i så måte, for om du googler grafer over lh og hcg, så ser du at lh holder detter til lavt nivå igjen og ikke stiger før ikm. Men du kan jo være et spesialtilfelle, vi har alle våre eiendommeligheter Anonymkode: 0c71d...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå