AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Jeg har tenkt å legge ut noe saker på Finn.no, skal flytte så har ryddesalg av diverse små ting. Men har et spørsmål angående frakt på varer. Tar du betalt for kun selve frakten, eller også for emballasjen den sendes i ? Anonymkode: d15ec...7f9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Kjøper norgespakke, der er frakt og emballasje inkludert i samme pris. Pluss at du får sporingsnummer. Anonymkode: dd12b...337
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøper norgespakke, der er frakt og emballasje inkludert i samme pris. Pluss at du får sporingsnummer. Anonymkode: dd12b...337 Som regel vil Finn kjøpere betale minst mulig i frakt har jeg inntrykk av, kan de få det til 60 kr vil de ikke betale 160 kr med sporing. (selvsagt er det snakk om dyre ting hadde jeg gjort det uansett). Anonymkode: d15ec...7f9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt å legge ut noe saker på Finn.no, skal flytte så har ryddesalg av diverse små ting. Men har et spørsmål angående frakt på varer. Tar du betalt for kun selve frakten, eller også for emballasjen den sendes i ? Anonymkode: d15ec...7f9 Kommer helt an på hva og hvordan tingen skal sendes. Skal norgespakke brukes, så tar jeg betalt for esken, dersom jeg ikke har eske, bobleplast ol. Ellers sparer jeg på en del kartonger og aviser når jeg har sendeting på finn til salgs. Det enkleste er faktisk å pakke godt, og bruke en kraftig plastbærepose som du snur utsiden ut på, limer med tape og setter enten sendelappen utenpå, eller skriver med vannfast tusj på posen. Ofte tar jeg hyssing utenpå i tillegg. Hjemmesnekret pakkeembalasje tar jeg ikke betalt for. Anonymkode: f23a0...8c2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøper norgespakke, der er frakt og emballasje inkludert i samme pris. Pluss at du får sporingsnummer. Anonymkode: dd12b...337 Det stemmer ikke. Norgespakkekartonegen koster enstra i tillegg til pakkelappen. Bruker du egenembalert Norgespakke, så blir det billigere. (Fra kr. 20 og oppover koster de røde kartongene.) Anonymkode: f23a0...8c2
MorTil2 Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Jeg pleier å samle på skoesker, eller spør i skobutikker om de har noen tomme til overs (små og store). Evnt plastpose med avispapir rundt. Sist jeg sendte, sendte jeg en melding til kjøper da jeg sto i posten og hadde fått veid pakken og visste fraktprisen. Så vippsen han over penger, og jeg sendte avgårde pakken, og sendte han bilde av kvitteringen. Det hele handler vel i bunn og grunn om tillit, at den andre (både kjøper og selger) holder avtaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå