AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Jeg går for øyeblikket på aap (20 år) på grunnlag av ung ufør. Jeg er innvilget ung ufør, men går på aap for øyeblikket. Nevner ikke hva sykdom jeg har. Saken er at jeg vil ut å reise og oppleve verden, men hvordan få penger til dette? (Utenom egen sparing). Jeg vet f.eks at mange bruker studielån på dette , men jeg derimot vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det i det hele tatt LOV å reise når man går på aap? Føler liksom at jeg ikke før opplevd drømmer pga sykdom.. Anonymkode: fb777...84f
Winry Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Du kan lese om dette på NAV sine nettsider her. Hadde jeg vært deg ville jeg heller tatt kontakt med NAVN og snakket med dem om det, de har masse kunnskaper om dette og vil kunne rådgive deg bedre
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Du kan reise, men du må være obs på at de kan trekke deg i aap. Snakk med saksbehandleren din først. enten får du ta opp lån i banken eller så må du spare, det er det ingen som sponser deg med. Skal du ta opp studielån må du faktisk studere da. Anonymkode: 41563...956
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Du har lov å reise, men for å få lov til å beholde pengene så må du søke nav om å få beholde pengene når du skal på reise. Dessverre så er det sånn at når man er syk som ung så går man glipp av veldig mye som friske får oppleve. Det vet jeg av erfaring og det er veldig surt og bittert, men ikke noe å gjøre med. Anonymkode: 15efc...2da
applestories Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Du skriver at du går på AAP på grunnlag av ung ufør, men at ung ufør er innvilget. Vil det si at du går på AAP i påvente av at søknad om uføretrygd skal behandles? Reglene for ufør og AAP er jo ulike. De fleste som går på AAP er i en slags behandling eller arbeidsutprøving, så reglene er nok ikke helt tilpasset enhver situasjon. Det ble linket til en NAV-side over, men det gikk på sykepenger. Reglene for AAP kommer an på hvilket behandlingsopplegg du har, og hvilke aktiviteter i regi av NAV du deltar på. Praksis varierer mellom kontor - noen steder er det nok å spørre om fri, mens andre steder må du søke. Det har nok med hvor tett oppfølging man har. Men fravær i lengre tid, slik jeg antar du mener når du vil "oppleve verden", det tror jeg dessverre blir vanskelig på AAP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå