Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det normalt å bruke på en forlovelses ring? Jeg er ikke noe spesielt rik, eller har en bra utdannelse. Men tanken var rundt 35.000-40.000kr. Er dette langt ifra hva man burde forvente? Vil heller bruke ekstra på ring enn en ferie. Jeg sparer rundt 8000kr i mnd. Så tar ikke veldig langt tid. 

Anonymkode: a5ed7...1c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regn en til to månedslønner.

Anonymkode: 294a3...5c5

Skrevet

Dette finnes det ikke noen fasit på (i USA sier de vel 3 månedslønner, men dette er absolutt ikke gjeldende her i Norge) Bruk det du har lyst til :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oki, høres fornuftig ut.

Gjest New Girl
Skrevet

Jeg hadde aldri forventet enn så dyr forlovelsesring. Ville heller at vi skulle brukt pengene på en skikkelig ferie.

Jeg hadde heller fokusert på hvordan ringen ser ut enn hva den koster. 

Skrevet

I min verden er det bortkastede penger. Liker det uansett enkelt og ringer i den prisklassen blir gjerne litt for flashy for min smak uansett. Synes 10.000 er passende pris, max 15'.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ikke likt å gå med en såpass dyr ring - hadde vært redd for å miste den (eller at noen skulle kappe av meg fingeren hvis den satt veldig godt fast). 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

WTF!?! Vi tjener til sammen 1,5 mill. Brukte 10.000 på forlovningsring og er fem år senere fortsatt utrolig fornøyd. 

Det finns ingen regel i Norge for pris. 

Anonymkode: 1c3a7...250

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

3000. Hvorfor bruke så mye? Jeg ville heller brukt de pengene på andre ting, og ønsker også at min mann ser det slik. Og vel, vi så det begge slik. Vi droppet forlovelsesring og kjøpte kun giftering. Kanskje er vi utradisjonelle, men vi er i hvert fall ikke alene, da jeg ikke kjenner noen som helst som har gjort det annerledes enn oss... 

Anonymkode: b0a8e...c40

• Liker 7
Skrevet

Vi brukte 8000 på hver ring og synes selv det var litt for mye, veldig fornøyd da.

• Liker 1
Skrevet

Har sagt til min kjære at han skal bruke 10% av den summen han i utgangspunktet så for til å skaffe meg en symbolsk lita ring. De resterende 90% skal vi bruke på noe felles som vi begge får glede av, F. Eks en ferie, opplevelse o.l

Innser at jeg nok er den sære her, men jeg kan ikke leve godt med å gjøre et så stort innhogg i økonomien for en RING! En ring liksom... En pyntedings rundt en finger som knapt nok legges merke til og som jeg kommer til å måtte ta av på jobb (personlig trener, løfter mye kettlebells og tunge greier jevnlig gjennom dagen), og jeg har aldri vært særlig begeistra over smykker i utgangspunktet. Å pute seg opp til fest er selvsagt noe annet sa, men til hverdags er jeg virkelig ikke interesert 

• Liker 1
Skrevet

Skal forlovelsesringene også brukes som gifteringer? Hvis så så ville jeg brukt en slant ekstra på dem hvis ikke så ville jeg brukt max ti tusen og heller brukt ekstra på selve gifteringene.

AnonymBruker
Skrevet

Synes 35-40 er mye. Jeg hadde blitt glad for en til 10. 

Anonymkode: 4910f...bcd

• Liker 5
Skrevet

Hvor mye som brukes på forlovelsesring, varierer veldig mye. De fleste bruker nok en del mindre enn du har planlagt, men en del bruker mer. Du får en flott ting for dem summen. Lykke til med frieri!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne ringen kommer nok til å brukes som gifte ring også. Jeg vil heller bruke litt ekstra på noe man har resten av livet, enn en ferie. Reise er noe man får masse tid til, men jeg skal kun gi hun en ring som har denne betydningen. 

Men kanskje det var i meste laget ser det ut som. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Grønt blad skrev:

Hvor mye som brukes på forlovelsesring, varierer veldig mye. De fleste bruker nok en del mindre enn du har planlagt, men en del bruker mer. Du får en flott ting for dem summen. Lykke til med frieri!

Takk. Koselig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en grei sum å bruke på forlovelsesring. Samboeren min derimot kommer aldri til å bruke så mye på en ring og det er for så vidt helt greit det også ;) 

Anonymkode: 3fd6a...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker man så mye på en ring som kun brukes et år, eller bare har symbolikk i et år? Spør av nysgjerrighet, ikke spydighet.

Anonymkode: b9bae...7b7

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker man så mye på en ring som kun brukes et år, eller bare har symbolikk i et år? Spør av nysgjerrighet, ikke spydighet.

Anonymkode: b9bae...7b7

Man tar da ikke av seg forlovelsesringen selv om man blir gift. De fleste jeg ser, har begge ringene på samme finger; forlovelsesring og giftering sammen.

PS! Og det er ingen lov som sier at man er forlovet i "et år", som du sier. Man kan være forlovet i en uke, eller i ti år, eller i tjue, om så. Hvor lenge man går forlovet er veldig ulikt. Selv var jeg offisielt forlovet med ring i 5 dager bare, for vi hentet ringene først fem dager før vi skulle gifte oss. Ringen, en glatt gullring, fungerte som både giftering og forlovelsesring. Noe som var helt vanlig, iflg damen hos gullsmeden.

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 15.000-20.000,- for å få en unik ring, Evt få laget en spesielt til henne. 

Anonymkode: d760d...69f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...