AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Hei folkens! Håper det er noen snillw mennsker der ute som kan gi meg gode råd. Jeg har søkt om autrisasjon for helsefagarbeider, men for 14 år tilbake, jeg og noen vennee av meg misbrukter id til 3-4 personer der bi kjøpte klær oh diverse ting på nette. Vi ble tatt og fikk unetinget dom, 2 år prøvetid og bot. Siden den dagen har jeg værr fin og ikke havnet på politistasjon. Nå er jeg 33 år, og aom sagt søkt om utrisasjom, lurer på om de krever vandelsattest uttømmende? henter de det inn selv fra politiet eller ber de meg sende inn? og kan jeg få avslag på autrisasjonen? kan man evt ta kontakt med en advokat og klage, om de gir avslag? Skamer meg får det jeg gjørde i ungdomstiden,men får ikke gjørr så mye nå enn å angre. Håper noen kan gi men noen råd, er veldig fortvilt. Tok opp lån til utdaning.:) Anonymkode: 97e22...0c2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 En slik forbrytelse vil ikke hindre deg i å få autorisasjon. Anonymkode: 6c7ff...cec
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Takk får svar anonym. Er du sikkert? hørt de er blitt strenge med politiattest. Og en del som har mistet jobb når de har levert politiattest med anmerkninger. Noen flere som har informasjon? hadde vært takknemlig:) Anonymkode: 97e22...0c2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk får svar anonym. Er du sikkert? hørt de er blitt strenge med politiattest. Og en del som har mistet jobb når de har levert politiattest med anmerkninger. Noen flere som har informasjon? hadde vært takknemlig:) Anonymkode: 97e22...0c2 Google det selv, men mener at det er narkodommer og seksuelle overgrep som vil forhindre deg i å få autorisasjon. Anonymkode: 6c7ff...cec
pussekatt Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 takk igjen! jeg har lest på google. står i nye loven om man har blitt siktet for narkodommer, seksuelle overgrep og vininngssaker som tyveri og bedragri er man utelokket å jobbe i helsevesnet.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 1 minutt siden, pussekatt skrev: takk igjen! jeg har lest på google. står i nye loven om man har blitt siktet for narkodommer, seksuelle overgrep og vininngssaker som tyveri og bedragri er man utelokket å jobbe i helsevesnet. Da får du vel avslag da. Anonymkode: 6c7ff...cec
Meley Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 Tror ikke det påvirker muligheten for å få autorisasjonen. Men du kan kanskje slite med å få jobb. De krever nå plettfri vandel.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 Noen andre som vet om man kan kontakte advokat og klage? Eller vil det være bortkastet tid og penger? Anonymkode: 97e22...0c2
pussekatt Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 takk får svar Meley! det er det jeg frykter, hørt at når man søker autrisasjon så innhenter de uttømmende vandelsattest. Ville høre om noen som har opplevd?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen andre som vet om man kan kontakte advokat og klage? Eller vil det være bortkastet tid og penger? Anonymkode: 97e22...0c2 Kan du ikke ringe til Helsedirektoratet og stille de spørsmål om dette med vandelsattest og hvilke lover og regler som gjelder? Anonymkode: 6c7ff...cec
pussekatt Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 takk får tips anonym:) Får ringe dem imorgen og høre med de,og få klare svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå