AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Hei. Jeg har blitt utsatt for et seksuelt overgrep. Jeg er 15 år. Skal jeg i avhør på politihuset, eller barnehuset? Anonymkode: 2ffc6...a88
Kattekvinne Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Du kan velge selv. Kan også snakke med helsesøster. En voksen kan hjelpe deg med hva du så burde gjøre videre. Trist å høre du har blitt utsatt for overgrep. Men virkelig flott du vil si i fra. Lykke masse, masse til.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Jeg vil anbefale deg Barnehuset om du får et valg. Fantastiske mennesker som jobber der, du vil føle deg godt ivaretatt og dette kan de. Anonymkode: ab89e...31d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har blitt utsatt for et seksuelt overgrep. Jeg er 15 år. Skal jeg i avhør på politihuset, eller barnehuset? Anonymkode: 2ffc6...a88 Du skal kontakte politiet eller dra på nærmeste voldtektsmottak for å få hjelp. De vet hva og hvordan ting skal gjøres. Barnehuset er stengt nå. Du kan og ringe 116 111, og få hjelp til hvor du skal henvende deg. 116 111 er åpen nå. Anonymkode: 62e36...b71
cmd Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Ta ned deg en voksen person (mor eller far) og gjerne gå til nærmeste politihuset.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 1 time siden, Kattekvinne skrev: Du kan velge selv. Kan også snakke med helsesøster. En voksen kan hjelpe deg med hva du så burde gjøre videre. Trist å høre du har blitt utsatt for overgrep. Men virkelig flott du vil si i fra. Lykke masse, masse til. Politiet vil etterforske saken, så helsesøster har nok lite med dette å gjøre. Takk. Anonymkode: 2ffc6...a88
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 Alle barn, som du regnes som, skal avhøres på barnehus. Anonymkode: 8c0af...38f
Kattekvinne Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Politiet vil etterforske saken, så helsesøster har nok lite med dette å gjøre. Takk. Anonymkode: 2ffc6...a88 Selvfølgelig har du rett. Jeg mente å snakke med helsesøster om TS kjenner henne godt, som tillitsperson som man kan ha med seg. En av oppgavene deres er også å være støttespiller når barn opplever overgrep.
TheGirlWhoWaited Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har blitt utsatt for et seksuelt overgrep. Jeg er 15 år. Skal jeg i avhør på politihuset, eller barnehuset? Anonymkode: 2ffc6...a88 Når du er 15 år, så vil du nok bli avhørt på barnehuset. En bekjent av meg var nesten 17 da h*n skulle i avhør, og fikk velge politi eller barnehus. Men uansett, husk at verken barnehus-folka eller politiet er farlige eller skumle på noen som helst måte. De vil hjelpe deg alle sammen, og de er vant til å snakke med barn som har opplevd slike ting. *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå