Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi som nekter å gå til mannlige gynokologer får jo gjerne huden full av kjeft, uansett om vi betaler for det selv eller ikke. 

Det er vist tabu å innrømme at man ikke ønsker å bli grafset i underlivet av en fremmed mann. 

Argumentene er jo at disse mennene er 100% profesjonelle og knapt er klar over at de roter rundt i en kvinnes underliv. Dette stemmer ikke nødvendigvis ..

https://www.nrk.no/trondelag/lege-tiltalt-for-misbruk-av-flere-pasienter-i-trondheim-1.13111625

Mannlig gynokolog tiltat mot overgrep mot 5 kvinner

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/lege-doemt-for-overgrep-i-gynekolog-stolen/a/565683/

Igjen en mannlig lege som utfører overgrep under gynokolog undersøkelse 

https://www.nrk.no/trondelag/lege-tiltalt-for-misbruk-av-flere-pasienter-i-trondheim-1.13111625

Anonymkode: daeb0...98b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Vi som nekter å gå til mannlige gynokologer får jo gjerne huden full av kjeft"

Hvem får du kjeft av? Dette er ikke akkurat en stor mediesak. 

Noen synes det er ok med en mannlig gynekolog, noen foretrekker en kvinnelig. Er da ikke så mye vanskeligere enn at man velger det man er komfortabel med. Eller er det viktig for deg at andre kvinner velger det samme?

Anonymkode: 6d6a8...f19

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke å lese linkene dine. Jeg har kun hatt mannlige fastleger og gynekologer. Det er ubehagelig å gå til gynekologer om det er mann eller dame. Jeg bryr meg ikke om kjønn, så lenge gynekologen/fastlegen er dyktig! Har hørt fra andre venninner at ofte så er de mannlige gynekologene mer profesjonelle og tar deg og kvinnehelse mer på alvor. Kvinnelige gynekologer har visst en tendens til å bagatellisere tilstander, fordi de klarer det jo fint...

Anonymkode: 3c14b...cf7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke å lese linkene dine. Jeg har kun hatt mannlige fastleger og gynekologer. Det er ubehagelig å gå til gynekologer om det er mann eller dame. Jeg bryr meg ikke om kjønn, så lenge gynekologen/fastlegen er dyktig! Har hørt fra andre venninner at ofte så er de mannlige gynekologene mer profesjonelle og tar deg og kvinnehelse mer på alvor. Kvinnelige gynekologer har visst en tendens til å bagatellisere tilstander, fordi de klarer det jo fint...

Samme opplevelsen sitter jeg igjen med:)
Syns mannlige gynekologer har vært med forsiktige under selve undersøkelsen.

Anonymkode: 4bfa8...9d4

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig i denne. Har et enormt antall gynekologbesøk bak meg. I tillegg er gjerne de mannlige mer forsiktige, mens mange av de kvinnelige kan ha en tendens til å bare "kjøre på"

• Liker 14
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vist tabu å innrømme at man ikke ønsker å bli grafset i underlivet av en fremmed mann. 

Grafset?
Jeg vil ikke bli grafset i underlivet av en mann. Ikke av en kvinne heller for den saks skyld.
Har gått til både mannlige og kvinnelige gynekologer. Ingen som har grafset, men utført jobben sin så skånsomt de kan og med respekt for meg.
Ellers kan jeg slutte meg til de som har erfaring med at kvinnelig gynekolog har bagatellisert mine bekymringer i motsetning til mannlig gynekolog som tok meg på alvor og hjalp meg med problemet.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme opplevelsen sitter jeg igjen med:)
Syns mannlige gynekologer har vært med forsiktige under selve undersøkelsen.

Anonymkode: 4bfa8...9d4

Det synes jeg også :)

6 minutter siden, Kylling skrev:

Enig i denne. Har et enormt antall gynekologbesøk bak meg. I tillegg er gjerne de mannlige mer forsiktige, mens mange av de kvinnelige kan ha en tendens til å bare "kjøre på"

Ja, den har jeg også hørt av mine venninner :dry:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller ikke å ha mannlig gynekolog, men det handler ikke om redsel for overgrep? Hvis du er så redd for menn trenger du psykolog mer enn gynekolog, seriøst. 

Jeg liker ikke å ha mannlig gynekolog eller fastlege fordi det gjør meg mer stresset fordi jeg føler meg himla mye mer blottlagt og er derfor ikke alltid ærlig eller lar være å si ting/oppsøke hjelp. 

Anonymkode: d299f...629

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om man vil ha mannlig eller kvinnelig gynekolog er en preferanse. Det er ingen som får kjeft for å ikke ville ha en mannlig gynekolog. Men det betyr ikke at du trenger å nekte alle andre å ha en mannlig gynekolog.

Anonymkode: b2694...09d

• Liker 3
Skrevet

Det er samme for meg om jeg har en mannlig eller kvinnelig gynekolog.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Get over yourself. De ser hundrevis av underliv i løpet av et år.

Anonymkode: 9b0df...6e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva dere som har så lite tillit til mannlige leger gjør hvis dere må til undersøkelse på sykehus? Der får du ikke vlege kjønnet på legen.

Anonymkode: 20fbc...508

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Føyer meg i rekken over de som sier erfaringene deres med mannlige gynekologer har vært bedre en kvinnelige.

For min del på legen gjerne mentalt runke alt han bare makter så lenge han gjør jobben sin, er profesjonell og blir fort ferdig så jeg ikke trenger å ligge der på lufting lengre enn nødvendig.

Anonymkode: 39659...3b2

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi som nekter å gå til mannlige gynokologer får jo gjerne huden full av kjeft, uansett om vi betaler for det selv eller ikke. 

Argumentene er jo at disse mennene er 100% profesjonelle og knapt er klar over at de roter rundt i en kvinnes underliv. Dette stemmer ikke nødvendigvis ..

Mannlig gynokolog tiltat mot overgrep mot 5 kvinner

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/lege-doemt-for-overgrep-i-gynekolog-stolen/a/565683/

Igjen en mannlig lege som utfører overgrep under gynokolog undersøkelse 

Anonymkode: daeb0...98b

Hva med en kvinnelig gynekolog som identifiserer seg som en mann... er det ok? Eller en mannlig som identifiserer seg som kvinne? Hvor går grensen din? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, altflyter skrev:

Hva med en kvinnelig gynekolog som identifiserer seg som en mann... er det ok? Eller en mannlig som identifiserer seg som kvinne? Hvor går grensen din? :)

Eller: Lesbisk gynekolog.

Anonymkode: 8b6a1...54f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ihvertfall fornøyd med min gynekolog som er mann. Skulle han ha noen skitne tanker hadde jeg tatt det som et kompliment men tviler på det,  de ser jo 1000vis av underliv i året.  Så her bør ts ta å komme ned på jorda, du trenger en psykolog ikke gynekolog.  

Anonymkode: 2d5c1...9e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det uaktuelt med mannlig gynekolog fordi jeg syns det er ekstremt ubehagelig at en mann skal se underlivet mitt i en så sårbar situasjon. Men ikke mer enn det. 

Anonymkode: f78ea...832

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, applestories skrev:

Hva med kvinnelige leger som er alene med mannlige pasienter?

(tror de fleste tar sarkasmen, men det begynner å bli litt mye nå)

Det er klart at dette kan representere en risiko for legen, men med profesjonell fremtreden går dette som regel bra.

Anonymkode: e8165...e5a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler på mannlige leger av alle slag. Syns det er best å gå til kvinne om jeg sliter med "kvinneproblemer", fordi en kvinnelig lege mest sannsynlig har mer personlig erfaring om det enn en mann. Men har vært hos mannlig gynekolog før, og det har gått veldig fint. Er ikke redd for overgrep.

Anonymkode: 732c1...6fa

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva du prater om, ts. Jeg har aldri blitt møtt med noe negativt av å be om kvinnelig gynekolog. Og grafsing i underlivet bør vel ingen gynekologer holde på med, uansett kjønn?

Anonymkode: 0927f...ee0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...