AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Om en potensiell date/kjæreste har ganske ekstreme meninger om noe, feks innvandring, politikk, feminisme osv. (eksempler her altså) er det en dealbreaker for deg? Eller er det ok så lenge personen ikke påtvinge deg egne meninger? Anonymkode: 35080...aa7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Ja, jeg liker meninger, men ikke ekstreme meninger. Anonymkode: 48edf...94a 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Ja, jeg er ikke begeistret for slike mennesker. Anonymkode: f98c2...d2f 1
Leo Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Ja. Ekstreme meninger gir seg jo gjerne utslag i det praktiske liv og det er ikke noe jeg gidder eller ønsker å leve med. 1
Hermine Grang Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 Jepp, dealbreaker for meg. Synes ekstreme meninger er ofte er hatske. I tillegg er de med ekstreme meninger ofte arrogante og fremstiller alle som ikke er enige med dem som kunnskapsløse og naive. 3
Cathrine88 Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 Helt klart dealbreaker. Meninger sier svært mye om en person, og jeg må jo like den jeg skal være sammen med. 2
Sykkelkopp Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 innvandring, politikk nei feminist ekstremist dealbreaker ja 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 Ja! Hvis meningene er grunnløse, altså rene fordommer uten forankring i virkeligheten og fakta. Er en ganske oppegående person selv og kan ikke ha en dum mann. At vi har forskjellige meninger er helt greit, så lenge han kan argumentere på en god måte for hvorfor han har de meningene han har. Og at han er åpen og reflektert nok til at han kan høre på andres meninger. Og at han er villig til å forkaste sine meninger om han ser at de er feil! Anonymkode: 06dc3...db9 1
Hermine Grang Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja! Hvis meningene er grunnløse, altså rene fordommer uten forankring i virkeligheten og fakta. Er en ganske oppegående person selv og kan ikke ha en dum mann. At vi har forskjellige meninger er helt greit, så lenge han kan argumentere på en god måte for hvorfor han har de meningene han har. Og at han er åpen og reflektert nok til at han kan høre på andres meninger. Og at han er villig til å forkaste sine meninger om han ser at de er feil! Anonymkode: 06dc3...db9 For min del holder det ikke at han kan argumentere for sitt syn. Jeg er ikke i tvil om at det finnes menn som er langt mer kunnskapsrike enn meg når det kommer til islam, innvandring, feminisme, osv Men det hjelper ikke om jeg mener han kommer med hatefulle utsagn eller de verste konspirasjonsteoriene. Ting handler ikke bare om fakta, men også om verdier og menneskesyn. Det finnes kunnskapsrike og smarte mennesker både på ytterste høyre- og venstrefløy i politikken. Da er det verdiene og menneskesynet som skiller dem og ikke nødvendigvis deres evne til å argumentere for deres syn. Jeg kan selvsagt være uenig med kjæresten min og han må være i stand til å argumentere for meningene sine. Men om meningene er for ekstreme så har det ikke noe å si om han argumenterer godt for dem. En smart nazist er fortsatt en nazist. Tror selvsagt ikke at det finnes mange oppegående nazister. Endret 9. mars 2017 av Hermine Grang 3
Gjest Overrasket Skrevet 9. mars 2017 #12 Skrevet 9. mars 2017 Noen ekstreme meninger er interessedrepere, men ikke alle. Eks: "Jeg mener røyking bør bli helt forbudt for alle, både i private hjem og i offentligheten". Ekstremt, ja. Men ikke spesielt avtennende. Eks: "Jeg mener alle muslimer burde forbys innreise til Norge". Helt uinteressant å invitere personen ut.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #13 Skrevet 9. mars 2017 Ja. Hadde aldri klart å vært med en trangsynt person :-) Anonymkode: 7d267...821
sol87 Skrevet 11. mars 2017 #14 Skrevet 11. mars 2017 Ja, det er uaktuelt, jeg vil date fornuftige folk, ikke gærninger. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #15 Skrevet 17. mars 2017 Dealbreaker blitt, ja. Vært sammen med en som hadde ekstreme meninger om alt fra islamisering av Norge og verden forøvrig, til kvinner og politikk. Konspirasjonspreget var det også og verden var nærmest på vei til å gå under både pga. det ene og det andre. Slitsomt. Anonymkode: 38293...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå