AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Noen som vet hvorfor det er sånn at flyktninger får nesten dobbelt på mye i etableringstilskudd enn etniske nordmenn? Eller det bare sånn i Alta kommune? http://www.alta.kommune.no/cpclass/run/cpesa62/file.php/def/13005407d13005407o2e8c00/livsoppholdssatser-etter-sosialtjenesteloven.pdf Anonymkode: fafde...95f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Mommunene bestemmer dette individuelt, og får refundert beløp fra staten. Anonymkode: 0a0b0...075
Jus sanguinis Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvorfor det er sånn at flyktninger får nesten dobbelt på mye i etableringstilskudd enn etniske nordmenn? Anonymkode: fafde...95f Fordi globalistene/innvandringsliberalistene synes flyktninger er mer verdt enn trengende nordmenn. Hva ellers? 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Det er jo synd på de. Not Anonymkode: 28a0f...f38
Nastine Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Men er vel fordi en flyktning gjerne kommer helt tomhent til landet, mens vi som er her fra før som oftest har noe i kofferten? 12
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 15 minutter siden, Nastine skrev: Men er vel fordi en flyktning gjerne kommer helt tomhent til landet, mens vi som er her fra før som oftest har noe i kofferten? Å ja nei men da så. Anonymkode: 09d6b...c45
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 Det har antagelig sammenheng med at flyktninger starter helt på bar bakke, mens etniske nordmenn vanligvis har noe når de etablerer seg for første gang. Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg det jeg trengte av klær og sko, dette har ikke en flyktning. Jeg fikk et gammelt salongbord fra en tante, et kjøkkenbord og noen umake stoler fra besteforeldre, en sofa fra en dame nedi gata fordi jeg hjalp henne med å flytte og bokhyller fra foreldrene mine. Jeg fikk også med litt forskjellig av enslige fat og kopper, et par gamle gryter, ei skjærefjøl, slike ting som bare lå i kjelleren til foreldre og besteforeldre fordi de hadde økonomi til å kjøpe seg nytt og matchende, men ikke samvittighet til å kaste det gamle brukbare. I tillegg hadde jeg også ting jeg hadde fått som gaver opp gjennom årene, både nips og nyttige ting. Det eneste jeg trengte å bruke penger på den aller første tiden var seng, rengjøringsutstyr og basismatvarer. Oppsparte midler holdt til depositum. Jeg levde med litt krasjende stilarter de første årene, og gardinene var kanskje i overkant groovy, men det fungerte helt fint de første årene. Alle etniske nordmenn har ikke slektninger, venner og/eller naboer med så rikholdige kjellere og loft, men alle kjenner noen som har noe, og de fleste har litt fra før. Og dersom nordmenn ikke har mulighet til å få noe av noen de kjenner, så kan de benytte seg av finn og diverse facebookgrupper for å skaffe ting. En flyktning har ingenting. De har det de står og går i, og sjeldent mer. De kjenner ingen, og hvis de kjenner noen er det enten forlk som har like lite som dem selv eller folk som møter for mange slike til å hjelpe alle. De kan heller ikke så lett bruke finn og facebookgrupper for å skaffe ting da de ikke kan språket, ikke kjenner kulturen, og ofte utsettes for skepsis da folk tidligere har møtt utlendinger som ikke kjenner kulturen på finn etc. Hvis en tenker seg om er det egentlig mer urettferdig om flyktinger ikke hadde fått mer. Anonymkode: 28a28...c09 13
Jus sanguinis Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har antagelig sammenheng med at flyktninger starter helt på bar bakke, mens etniske nordmenn vanligvis har noe når de etablerer seg for første gang. Anonymkode: 28a28...c09 Vanligvis, ja, men det er nok av ressurssvake unge nordmenn som hverken har noen eller noe når de skal etablere seg. Det er disse som betaler regninga når de resurssterke globalistene skal flotte seg med hvor mange asylanter de har sluppet inn for å dele velferdskaka med ressurssvake nordmenn. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 29 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Vanligvis, ja, men det er nok av ressurssvake unge nordmenn som hverken har noen eller noe når de skal etablere seg. Det er disse som betaler regninga når de resurssterke globalistene skal flotte seg med hvor mange asylanter de har sluppet inn for å dele velferdskaka med ressurssvake nordmenn. Jeg har jobbet i Nav, og etniske nordmenn som ikke eier noe, får penger til det de trenger. Ikke luksus varene, men møbler og hvitevarer som fungerer fint. Man kan søke om det på sosialhjelp. Men de fleste etniske nordmenn, som etablerer seg for første gang, har klær, pc, telefon, tv, seng, dyne, pute og litt kopper og kar. Og de kjenner gjerne noen, som de får litt brukte møbler av. Mens innvandrerne ofte kommer med, bare det de står og går i. Og de har ikke nettverk her, som gir de brukte møbler. Anonymkode: a4e85...bcf 6
applestories Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 Som andre skriver er dette helt opp til kommunene. De får et visst beløp overført fra staten per flyktning som blir bosatt, og bestemmer i stor grad selv hvordan de vil bruke disse pengene. De aller fleste går nok i underskudd, spesielt de første årene eller dersom det er snakk om små kommuner som må bygge opp nye tjenester fra bunnen av for å bosette noen få, men de fleste virker å være enige om at dette er en fordel fremfor å skape gettoer i byene. Pluss det anonym ...bcf over meg skriver; Sitat Men de fleste etniske nordmenn, som etablerer seg for første gang, har klær, pc, telefon, tv, seng, dyne, pute og litt kopper og kar. Og de kjenner gjerne noen, som de får litt brukte møbler av. Mens innvandrerne ofte kommer med, bare det de står og går i. Og de har ikke nettverk her, som gir de brukte møbler. Anonymkode: a4e85...bcf Vi har i tillegg blitt fulgt opp av skole, lege og tannlege siden vi var små, noe som på sikt sparer oss for til dels store utgifter. 1
Jus sanguinis Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet i Nav, og etniske nordmenn som ikke eier noe, får penger til det de trenger. Ikke luksus varene, men møbler og hvitevarer som fungerer fint. Man kan søke om det på sosialhjelp. Men de fleste etniske nordmenn, som etablerer seg for første gang, har klær, pc, telefon, tv, seng, dyne, pute og litt kopper og kar. Og de kjenner gjerne noen, som de får litt brukte møbler av. Mens innvandrerne ofte kommer med, bare det de står og går i. Og de har ikke nettverk her, som gir de brukte møbler. Anonymkode: a4e85...bcf Ja, du kan jo fortelle de norske uteliggerne hvor bra de har det. Så det skulle bare mangle at ikke de skulle betale regninga ved å dele velferdskaka ekstra mye med flyktningene - som de resurssterke globalistene flotter seg med hvor mange de har tatt inn av. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #12 Skrevet 9. mars 2017 DETTE er sannheten om flyktninger. Slutt å tro de drukner i penger: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bolig/nihana-29-bor-med-fire-barn-i-en-helseskadelig-leilighet/a/23935621/ Anonymkode: 23f11...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #13 Skrevet 9. mars 2017 20 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Ja, du kan jo fortelle de norske uteliggerne hvor bra de har det. Så det skulle bare mangle at ikke de skulle betale regninga ved å dele velferdskaka ekstra mye med flyktningene - som de resurssterke globalistene flotter seg med hvor mange de har tatt inn av. Norske uteliggere har gjerne havnet utenfor systemet av en grunn. Hvis du har noen gode løsninger på hvordan man skal gi disse et tilbud som fungerer, er jeg helt sikker på at mange hadde vært interessert. Problemet er at tilbudet som er i dag, ikke fungerer. Om det nå er av ideologiske årsaker, de må være rusfrie for å bruke det, eller fordi det er mer bråk i de midlertidige overnattingsstedene, så flere forblir på gata. Anonymkode: a184d...bdc
Jus sanguinis Skrevet 9. mars 2017 #14 Skrevet 9. mars 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norske uteliggere har gjerne havnet utenfor systemet av en grunn. Hvis du har noen gode løsninger på hvordan man skal gi disse et tilbud som fungerer, er jeg helt sikker på at mange hadde vært interessert. Problemet er at tilbudet som er i dag, ikke fungerer. Om det nå er av ideologiske årsaker, de må være rusfrie for å bruke det, eller fordi det er mer bråk i de midlertidige overnattingsstedene, så flere forblir på gata. Anonymkode: a184d...bdc Det som er på det rene er at det har blitt og blir betraktelig mindre resurser å bruke på norske uteliggere når de må dele velferdskaka med flyktninger - som de resurssterke hvite globalistene flotter seg med etter hvor mange de tar inn av. Dessuten er det ikke sant at alle norske uteliggere er det fordi de ikke passer inn i det hjelpeapparatet som finnes. Prøv å få deg en kommunal leilighet rundtomkring i de store norske byene som enslig og barnløs norsk mann. Du havner helt bakerst i køen fordi barnerike innvandrer- og flyktningfamilier har prioritering foran deg, og ventelistene er derfor blitt årelange. Dermed står du der på gata med to tomme hender og helt uten mulighet til å få deg bolig. Så det at alle ressurssvake nordmenn i alle år har fått fungerende hjelp fra NAV som gjør dem langt bedre stilt enn flyktningene, er en eventyrfortelling fra velferdsstatens førinnvandringstid. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #15 Skrevet 9. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: DETTE er sannheten om flyktninger. Slutt å tro de drukner i penger: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bolig/nihana-29-bor-med-fire-barn-i-en-helseskadelig-leilighet/a/23935621/ Anonymkode: 23f11...5f1 Hva med å fjerne muggsoppen? Muggsoppen fjernes ved hjelp av såpe (vanlig såpe som er egnet til materialet som skal vaskes) og klut. Bruk hansker under rengjøringen. Kluter og filler som er brukt, kastes etter bruk Anonymkode: fafde...95f 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #16 Skrevet 9. mars 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å fjerne muggsoppen? Muggsoppen fjernes ved hjelp av såpe (vanlig såpe som er egnet til materialet som skal vaskes) og klut. Bruk hansker under rengjøringen. Kluter og filler som er brukt, kastes etter bruk Anonymkode: fafde...95f Hva med å ikke avspore med denne typen saker? Og i tillegg komme med fullstendig uforstand mht. Muggsopp? Den kan aldri vaskes bort fra porøse materialer. Og hvor mange etnisk norske får etableringstilskudd årlig? Jeg tror ikke det er mange, fordi nåløyet er trangt, meget trangt. Anonymkode: 0a0b0...075 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #17 Skrevet 9. mars 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å ikke avspore med denne typen saker? Og i tillegg komme med fullstendig uforstand mht. Muggsopp? Den kan aldri vaskes bort fra porøse materialer. Og hvor mange etnisk norske får etableringstilskudd årlig? Jeg tror ikke det er mange, fordi nåløyet er trangt, meget trangt. Anonymkode: 0a0b0...075 Jo, muggsopp kan vaskes bort. HVORDAN KAN JEG FJERNE MUGGSOPPEN? Muggsoppvekst bør fjernes med en gang den oppdages. Personer som skal fjerne den må være friske og ikke ha allergier. Muggsoppen fjernes ved hjelp av såpe (vanlig såpe som er egnet til materialet som skal vaskes) og klut. Bruk hansker under rengjøringen. Kluter og filler som er brukt, kastes etter bruk. http://www.iktas.no/tjenester/muggsoppsanering/fakta-om-muggsopp.html Anonymkode: fafde...95f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #18 Skrevet 9. mars 2017 I tillegg til det som er nevnt i tråden er det greit å merke seg at dette er behovsprøvd engangsstønad, og man må vise kvitteringer på alt som er kjøpt. Anonymkode: cd074...281
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #19 Skrevet 10. mars 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: DETTE er sannheten om flyktninger. Slutt å tro de drukner i penger: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bolig/nihana-29-bor-med-fire-barn-i-en-helseskadelig-leilighet/a/23935621/ Anonymkode: 23f11...5f1 Jeg leste artikkelen og synes mest synd på de fore barna til denne alenemoren. Det er trist at de bor i den leiligheten som er helsefarlig og slik jeg kjenner leiemarkedet i Oslo så er det ikke mange leiligheter til sosialklienter, utleiere skyr disse sol pesten. Men det som plager meg er: hvorfor har denne moren som har bodd i Norge de siste 10 årene ikke lært set språket og kommet seg ut i arbeid? Hvorfor har hun valgt å få 4 barn!? Når hun har såpass dårlig økonomi? Anonymkode: da849...b65 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #20 Skrevet 10. mars 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet i Nav, og etniske nordmenn som ikke eier noe, får penger til det de trenger. Ikke luksus varene, men møbler og hvitevarer som fungerer fint. Man kan søke om det på sosialhjelp. Men de fleste etniske nordmenn, som etablerer seg for første gang, har klær, pc, telefon, tv, seng, dyne, pute og litt kopper og kar. Og de kjenner gjerne noen, som de får litt brukte møbler av. Mens innvandrerne ofte kommer med, bare det de står og går i. Og de har ikke nettverk her, som gir de brukte møbler. Anonymkode: a4e85...bcf Jeg liker å gå på Fretex,og har ofte sett asylsøkere der inne som betaler med " lapper" fra det offentlige? Er dette korrekt? Hvis det er korrekt så synes jeg det er en super ordning, alt man kjøper trenger ikke å være helt nytt . Anonymkode: 0c1e3...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå