Gå til innhold

Blir ikke kvitt magen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 6kg siden januar og det er ikke mye men magen min blir ikke noe mindre og jeg veit punkt slanking ikke går og jeg er lubben 173 og veier 74 kg men jeg lurer på om jeg kommer til å ende opp med å gå ned men magen forblir. Den var flat før og jeg er sint på meg selv for at jeg har latt meg spise mye dritt i høst. 

Sant at trener du magen så spiser musklene lettere fett som er lett tilgjengelig? 

Anonymkode: cc7ff...e9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helkropps øvelser , squat med vekter f.eks...trener store deler av kroppen. Søk på google på "compound movements" eller "compound exercise" og  HIIT trening!!

"High-intensity cardiovascular activity is one of the most effective ways to rid your body of belly fat. It helps you burn more calories, so your body reaches into your fat stores for energy (as long as you don't overeat). The intensity at which you burn those calories counts, showed a study published in Medicine and Science in Sports and Exercise in 2008. "

Anonymkode: 92a2b...bc9

Skrevet

Jeg har mye mage i forhold til resten. Men når jeg veier 65 kg så ser kroppen med klær mye bedre ut. Da merker jeg at magefettet er mindre. Mulig du trenger å gå ned ytterligere for å se noe endringer.

Skrevet

Herregud. Ser at deler av innlegget mangler. Skulle stå at om jeg går ned fra noen og 70 kg til 65 kg så blir mye av magen borte. Men det ser jeg ikke før jeg nærmer meg 65 kg. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke punktslanke, som du også påpeker, og nok vet fra før, selv om man skulle ønske det var annerledes. 

Å trene mage spesifikt kan gjøre magemusklene dine sterkere så du har lettere for å suge inn magen ;) Men det kommer ikke til å gjøre noe fra eller til med fettet. 

Du må nok bare fortsette trening og slanking, og være forberedt på at magevalkene er kommet for å bli en god stund. 

Anonymkode: 42cc9...52c

Skrevet

Seks kilo siden januar var da ganske mye

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helkropps øvelser , squat med vekter f.eks...trener store deler av kroppen. Søk på google på "compound movements" eller "compound exercise" og  HIIT trening!!

"High-intensity cardiovascular activity is one of the most effective ways to rid your body of belly fat. It helps you burn more calories, so your body reaches into your fat stores for energy (as long as you don't overeat). The intensity at which you burn those calories counts, showed a study published in Medicine and Science in Sports and Exercise in 2008. "

Anonymkode: 92a2b...bc9

Takk! :)

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Herregud. Ser at deler av innlegget mangler. Skulle stå at om jeg går ned fra noen og 70 kg til 65 kg så blir mye av magen borte. Men det ser jeg ikke før jeg nærmer meg 65 kg. 

Hehe :fnise:ja nå skjønte jeg hva du mente. Takk. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke punktslanke, som du også påpeker, og nok vet fra før, selv om man skulle ønske det var annerledes. 

Å trene mage spesifikt kan gjøre magemusklene dine sterkere så du har lettere for å suge inn magen ;) Men det kommer ikke til å gjøre noe fra eller til med fettet. 

Du må nok bare fortsette trening og slanking, og være forberedt på at magevalkene er kommet for å bli en god stund. 

Anonymkode: 42cc9...52c

Jupp jeg får bare trene på å suge den inn til jeg får gått ned mer. Jeg er bare litt utålmodig og forventet å se det raskere :laugh:takk. 

Skrevet

Jeg er bygd slik at fettet ELSKER å samle seg på magen min. :P Selv nå når jeg er slank har jeg fett på magen. Og hvis jeg legger på meg er det magen som blir størst. Jeg må slanke meg nesten uforsvarlig mye hvis jeg skal ha flat mage, så har heller lært meg å like den.
Leste et sted (obs: kildekritikk! Vet ikke hvor sant dette er) at folk som er glad i raske karbohydrater og sukker oftest legger på seg på magen. Og det høres jo ut til å stemme på meg...  :fnise:

Men neida, fortsett med treninga du så får du sikkert resultater etterhvert! :)

AnonymBruker
Skrevet
På Thursday, March 09, 2017 den 16.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 6kg siden januar og det er ikke mye men magen min blir ikke noe mindre og jeg veit punkt slanking ikke går og jeg er lubben 173 og veier 74 kg men jeg lurer på om jeg kommer til å ende opp med å gå ned men magen forblir. Den var flat før og jeg er sint på meg selv for at jeg har latt meg spise mye dritt i høst. 

Sant at trener du magen så spiser musklene lettere fett som er lett tilgjengelig? 

Jeg føler med deg, er i akkurat samme situasjon. Jeg trener 4 dager i uker der jeg fokuserer både på cardio og styrke. Er 171 cm, veier nå 64, er blitt slank nå, men blir ikke kvitt magen.. jeg tror det eneste vi må gjøre er å fokusere på situps og andre mage øvelser. Jeg tror også at man må unngå mettet fett i mat.

Anonymkode: 3d4c4...1c6

Skrevet

Jeg hadde fett på magen selv da jeg hadde bmi på 17.. :ler: Tror det sitter noe fryktelig på noen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...