Gå til innhold

Er dette fotsopp? (NB: ekkelt bilde!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS her! Tusen takk for svar- nå ble jeg lettet! Kjøpte med meg badesalt for fotbad og en fotkrem på vei hjem fra jobb. En for VELDIG tørr hud som inneholder Karbamid (som en lenger opp anbefalte). Tror ikke jeg tør å file noe i dag. Har prøvd det flere ganger og det blir bare sår av det. 

Forhåpentligvis kan jeg snart vise føttene mine for andre! 😁

Anonymkode: 4f41c...b88

AnonymBruker
Skrevet

Nå trodde jeg du hadde fått det samme som meg, en grønn sopp som vokste mellom to tær med stælk og det hele. Også var det bare tørr hud. Dypt skuffet! 

Anonymkode: 284b3...f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om dette er fotsopp. Jeg filer og filer, men det blir alltid værende et hardt og flassende belegg. Og dersom det er sopp: må jeg til en fotterapeut, lege etc.? 

Gud, dette er flaut! 😮

IMG_3058.JPG

Anonymkode: 4f41c...b88

Det der er tørr hud, som følge av fuktige sko/sokker og manglende smøring. Gå på apoteket og kjøp 5 % salisylvasselin og smør minst annenhver kveld før du legger deg. File må du og gjøre - dette er fotpleie du gjør selv, akkurat som du smører og steller huden din i ansiktet og andre steder. 

Anonymkode: d3e2c...c84

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke fotsopp mer fuktig? 

Ser ut som kun tørr hud. Jeg har slitt med sprukne fotsåler og tørr hud under føttene. Å bade føttene til de får rosinhud og så fuktighetskrem hjelper. Og så sånn sterk (stinkende) Scholl mot hard hud på føttene over 2 uker hjelper. Fåes på apotek. 

Anonymkode: c96fd...89b

AnonymBruker
Skrevet

+ Jeg filte ikke i det hele tatt. Ble irritert og vondt i sprekkene. Men litt ostehøvling kunne funke. (Sånn spesialhøvel som også finnes på apotek.) 

Anonymkode: c96fd...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...