AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Er det innanfor? Føler meg så smålig.. Har brukt skoene nesten daglig siden jeg kjøpte dem i Oktober. Nå har sålekanten løsnet bak på hælen fra selve skoen (og nei, jeg pleier ikke å "tråkke" av meg skoene). Irriterer meg litt at sko som koster 600 ikke varer lengre enn knapt ett halvt år.. Anonymkode: d1570...430
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Det er 2 års garanti på sko. Forutsatt at du har fulgt de anvisningene du fikk da du kjøpte dem. (F.eks.impregnering, hvis det ble sagt at det trengtes for å holde dem vanntette.) Anonymkode: 6e547...4d0 1
Million Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Ja, jeg ville klaget. Du har rett til å forvente lenger levetid på et par sko enn et halvt år, så det har du krav på. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Hvorfor skulle det være smålig? Hvis sålekanten har løsnet pga mye bruk i vått vær, mye salt, tråkket av deg skoene osv., må du levere til skomaker selv og fikse på egen regning. Selv om det er vintersko så tåler de ikke all slags vær. Hvis det er produksjonsfeil (at det er limt for dårlig osv) er det reklamasjon. Butikken har krav på å forsøke å fikse feilen og vil mest sannsynlig sende til skomaker for deg. Anonymkode: 61592...e06 4
Kontormus Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Vintersko til 600 kr? Det syns jeg er lite, og hadde nok ikke forventet så mye. Banner sikkert i kirka her nå, men det får så være! 8
Zzyzx Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 Jeg limer bare sånt selv når det skjer. Det tar vesentlig kortere tid enn at butikken skal vurdere skoen, siden de ofte velger å sende dem ett eller annet sted for vurdering. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 Mine sko til 700 tålte mange vintersessonger med samme bruk før de fikk tilsvarende feil, så du er ikke smålig. Anonymkode: 1b06d...892 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 Pris er ikke relevant når det kommer til reklamasjon. Man har 2 års reklamasjonsrett på klær/sko uavhengig av pris. Hva er skolene laget av og hvilken bruk er de tiltenkt? Vintersko er så mangt. Er de tiltenkt norsk vinter? Har kunden impregnert de jevnlig? Er de behandlet forsvarlig av kunden gitt materialer? Kan butikken gi slingringsmonn for å beholde en god kunde? Dette er det butikken vurderer når de får slike henvendelser. Anonymkode: 61592...e06 2
tdm900 Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 17 timer siden, Kontormus skrev: Vintersko til 600 kr? Det syns jeg er lite, og hadde nok ikke forventet så mye. Banner sikkert i kirka her nå, men det får så være! Nei det gjør du ikke! Ville ikke godt for så billige sko selv, har jo kjøpt sko for over tusenlappen og de holder ikke mer enn en vinter🙊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå