AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Hei, er sammen med en flott mann på snart 36 som også er enkemann. Han samboer døde av en hissig form for kreft for snart 5 år siden. Hun var visst en ENER på kjøkkenet og disket opp daglig med variert, god og sunn mat. Fikset lunsjpakker og bakte hver helg. Han har aldri klaget på maten og spiser opp men jeg ser jo at ikke alt jeg lager faller i smak. har fått høre fra vennegjengen hans litt sånn spøkefullt at det han savner mest fra henne er nok maten. Ønsker jo ikke å sprørre han ut om hennes mat heller, er redd jeg bare rører opp i vonde minner. Synes allerede det er vanskelig nok og takle at han MÅ på graven hennes så ofte. Noen tips? Anonymkode: 45301...7d5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Du kan spørre han om hvilken mat han er glad i til frokost, lunsj og middag. Anonymkode: e7d75...a3a 2
Hot mess Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Det må være vanskelig for deg når det forrige forholdet til han duer sammen med ble avsluttet sånn, men det virker som om hovedproblemet her ligger hos deg- bekymringen din for å i ikke "nå opp "i matveien kan vel ha med dine egne komplekser å gjøre- om maten virkelig var et problem, ville vel neppe kompisene køddet med det på den måten? De fleste av oss må vel alltid tåle at ting vi gjør i forhold blir sammnemlignet med hvordan ekser gjorde det. Eller mødre/fedre. Og å forsøke å nå samme nivå/bli bedre uten å engang ha noe konkret å måle seg mot, er jo umulig, for ikke å snakke om urimelig. Akkurat det han hadde med sin avdøde eks, får han aldri igjen, inkludert det kulinariske. Han er vel heller ikke med deg for å få bare få en en stand-in for henne. Du må gi ham alt du har å gi, og om han savner enkelte retter/tilberedningsmetoder, vet han hvilke det er, og har vel fått med seg hvordan de tilberedes, så hvis han savner dem, eller savner noe i matveien, er det da både hans rett og ansvar å foreslå å lage det/lage det selv? Du har nok veldig gjerne kvaliteter hans avdøde eks ikke hadde, eller andre ekser han hadde før henne ikke hadde. Det er kanskje disse han verdsetter og som førte til at han valgte deg. og blir hos deg, nå? Og, la ham gå til graven så ofte han trenger. Du verken kan eller trenger å føle deg truet av en død kvinne. ' 13
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Kan han ikke lage mat selv da, så får han den sånn han vil ha den? Det er vel for søren ikke ditt ansvar at han skal få den beste maten. Det kan han lære seg å lage selv om han går rundt og savner den maten sånn. Anonymkode: b6e26...d51 22
Juliannaos Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Hva med å spørre han om dere skal melde dere sammen på et matlagningskurs?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 Lag mat sammen, vi lever ikke på 50-tallet heller. Anonymkode: 6ce1b...82b 4
Perle Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan han ikke lage mat selv da, så får han den sånn han vil ha den? Det er vel for søren ikke ditt ansvar at han skal få den beste maten. Det kan han lære seg å lage selv om han går rundt og savner den maten sånn. Anonymkode: b6e26...d51 Dette! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 Hvrofor skal du varte ham opp? Dere kan vel dele på oppgaven og servere annenhver gang, eventuelt lage mat sammen. Skal du være mora hans eller kjæresten? Anonymkode: 7cf02...61a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan han ikke lage mat selv da, så får han den sånn han vil ha den? Det er vel for søren ikke ditt ansvar at han skal få den beste maten. Det kan han lære seg å lage selv om han går rundt og savner den maten sånn. Anonymkode: b6e26...d51 Veldig, veldig enig. Anonymkode: 808f4...2e8
Viktualia Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 Jeg hadde i hvert fall ikke prøvd å være som hans tidligere kone. Han er nok ikke sammen med deg fordi du er som henne, men fordi du er deg. Men hvis du har lyst til å bli flinkere på matlaging og interesserer deg for det, kan du jo for eksempel melde deg på et kurs eller to. Og la han gå til graven hennes når han vil, det kan du vel unne ham uten at du må strevet med å "takle" det. Det tror jeg bare du må innse at er noe som følger med når man blir sammen med en enkemann. 6
Biloba Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 Hvor mange av oss hadde syntes det var greit å bo med en som var stjernekokk på eget kjøkken? Ca. alle. Hvor mange av oss har det som krav for å være fornøyde i forholdet og elske sin partner? Ca. ingen. Selv om kokkelering var hennes hobby, trenger ikke du å ha akkurat samme hobby som henne. 3
sol87 Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 På 3/9/2017 den 11.41, AnonymBruker skrev: Hei, er sammen med en flott mann på snart 36 som også er enkemann. Han samboer døde av en hissig form for kreft for snart 5 år siden. Hun var visst en ENER på kjøkkenet og disket opp daglig med variert, god og sunn mat. Fikset lunsjpakker og bakte hver helg. Han har aldri klaget på maten og spiser opp men jeg ser jo at ikke alt jeg lager faller i smak. har fått høre fra vennegjengen hans litt sånn spøkefullt at det han savner mest fra henne er nok maten. Ønsker jo ikke å sprørre han ut om hennes mat heller, er redd jeg bare rører opp i vonde minner. Synes allerede det er vanskelig nok og takle at han MÅ på graven hennes så ofte. Noen tips? Anonymkode: 45301...7d5 Hvorfor skal du være akkurat som henne? Og hvorfor skal det være ditt ansvar å diske opp med god mat og matpakker? Kan ikke han lage noe mat? Og hva med å lage noe mat sammen, eller ta et matlagingskurs? Husk at du ikke skal være en kopi av hans avdøde kone, du er en annen kvinne. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #13 Skrevet 13. mars 2017 Hvorfor må han så ofte på graven hennes? Og hvor ofte er han der? Anonymkode: 32ff9...1d6 1
Winry Skrevet 13. mars 2017 #14 Skrevet 13. mars 2017 Jeg skjønner at dette er sårt for deg, men du må prøve å tenke at den det er verst for er mannen din. Er jo tross alt han som mistet samboeren sin, sorgen etter henne går nok ikke bort så fort. Bestemora mi døde for 15 år siden, og bestefar har hatt ny kjæreste i mange år nå (over 10), men han har fortsatt bilder av bestemor på veggen, ved senga, på kjøleskapet, og besøker graven ofte. Sorg og savn kan være en evig prosess, spesielt i tilfeller der avslutningen ikke var "egenbestemt". Ikke ta deg nær av det, det betyr ikke at han ikke liker deg selv om han savner samboeren (og evt. maten hennes) Men er du sikker på at det er du som ikke blåser det opp mer enn nødvendig? Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg bare spurt mannen din om hva han LIKER av mat. Lunsj, middag, bakst.... Er ikke nødvendig og nevne eksamboeren i det hele tatt. Nå sier du ingenting om hvorvidt du lager mat fordi du liker det eller fordi du vil være som eksen, men du trenger ikke lage maten hans heller hvis du ikke er komfortabel med det 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #15 Skrevet 13. mars 2017 Alvorlig talt, han kan lage sin egen mat. Anonymkode: 6d20f...87f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå