Gå til innhold

barnefordeling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en 16 åring plutselig bor 100% hos far fordi han ikke trives hos mor.. I tillegg så skal han bort på skole neste år og kommer til å være hjemme (hos oss) hver helg fordi det er det han vil.. Er det da greit å endre ansvaret på papiret? Mtp. bidrag og lignende.

Det koster å ha en tenåring 100%, og jeg syns det er urettferdig at mor slipper unna.

Anonymkode: 09234...567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig!

AnonymBruker
Skrevet

Mor og far får ordne opp i dette selv.

Ansvar har dem begge uansett. Bostedkompetansen er noe annet. De får snakke sammen. Stemor bør holde hodet sitt lavt.

Anonymkode: 6c15e...ef8

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor og far får ordne opp i dette selv.

Ansvar har dem begge uansett. Bostedkompetansen er noe annet. De får snakke sammen. Stemor bør holde hodet sitt lavt.

Anonymkode: 6c15e...ef8

Jeg er far

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er far

Clever one.

Anonymkode: 71d45...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er far

Hvorfor omtaler du deg selv i tredjeperson da? 

Anonymkode: f665c...c72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor omtaler du deg selv i tredjeperson da? 

Anonymkode: f665c...c72

Si det.. tenkte faktisk ikke over dette før jeg leste en gang til.. Men, det var ikke det som skulle diskuteres heller.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig endrer man sånt hvis bosted endres. Men legg til rette for og oppmuntre for samvær med mor også.

Anonymkode: 857f1...42e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal slippe å betale bidrag til mor da ja. Når det gjelder om du skal kreve inn bidrag fra henne for de to årene, så ville jeg sagt nei. La det ligge. Betyr ingenting i den store sammenhengen. Du får jo gleden av å være mye sammen med sønnen din. Hilsen tobarnsmor som aldri har fått et øre i bidrag. 

Anonymkode: 255c1...fbc

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig endrer man sånt hvis bosted endres. Men legg til rette for og oppmuntre for samvær med mor også.

Anonymkode: 857f1...42e

Jeg prøver, men å være hos mor på helg er uaktuelt..  Jeg mener at moren fraskriver seg en del ansvar også, for hun tar sjeldent kontakt for å spør om han kommer til henne heller..

Jeg synes du skal slippe å betale bidrag til mor da ja. Når det gjelder om du skal kreve inn bidrag fra henne for de to årene, så ville jeg sagt nei. La det ligge. Betyr ingenting i den store sammenhengen. Du får jo gleden av å være mye sammen med sønnen din. Hilsen tobarnsmor som aldri har fått et øre i bidrag. 

Anonymkode: 255c1...fbc

Jeg betaler ikke bidrag til mor. vi har delt 50% til nå.

Det å kreve bidrag betyr veldig mye for økonomien min. Jeg har ikke all verden, og en tenåringsgutt spiser mye.

Sitat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...