AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Uansett hvilket foundation merke jeg bruker får jeg alltid tørre flekker i ansiktet etter påføring. Jeg er ikke tørr i ansiktet før påføringen, det er noe som skjer når jeg tar på foundation. Noen som har noen tips? Jeg har litt oljete hud i ansiktet, er ikke flink til å bruke noen renseprodukter, så om noen har noen tips til gode produkter som ikke er svindyre tar jeg gjerne i mot de også. Smører ansiktet morgen og kveld, og bruker generelt lite sminke for tiden. Takk for tips Anonymkode: 1faab...cfd
Persephone Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Noe som hjelper for meg er å eksforliere. Da blir jeg kvitt døde hudceller i ansiktet og sminken legger seg bedre.
Antoinette Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Rens, peel to ganger i uken om kvelden, toner, serum og fukt HVER dag. Ingen snarvei til pen hud. Du må begynne med hudpleien, ikke klasse på masse sminke uten å gjøre grunnarbeidet først. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Peele huden et par ganger i uka hjelper mye på meg. Passer også på å bruke fuktighetskrem, vente til den tørker og så bruke en god primer først. Når huden er "preppet" bruker det å gå fint å påføre foundation. Jeg legger små "flekker" utover ansiktet først og bruker god tid på å jobbe med å fordele produktet. Bruker både svamp og hendene, men føler at svampen hjelper mer på de utsatte områdene. Anonymkode: 414ea...ba3 1
Callisto83 Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Du må nesten skrive hvordan du påfører foundation. Jeg har kjempetørr hud og kan bare bruke den orginale beautyblenderen, eller fingrene for påføring. Alt annet (sminkekoster etc) fungerer ikke. Er også nøye med å smøre meg godt med fuktighetskrem før applikasjon, og jeg bruker ikke pudder. Sjekker også nøye ingrediensene på foundation, og ber helst om en prøve før jeg kjøper.
Santflows Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Først av alt, burde du skrubbe huden i blant. Dette er et must for at sminken skal sitte pent. Renser du heller ikke, blir det for mye ubalanse i huden, og du sier du sliter med litt oljete hud. Dette gjør at sminken heller ikke vil opptre fint, og som gjør at den kan dele seg blant annet. Siden du får tørre flekker i ansiktet etter påføring burde du smøre fuktighetskrem på huden før påføring (nei, ikke noe billig krem bestående av billige, syntetiske ingredienser. Invister i en god krem med virkende ingredienser). Type foundation har også mye å si. Noen passer best for oljete hud, mens andre for tørr hud. Jeg har erfaring med jo tykkere foundation er, jo bedre passer den til tørr hud, fordi den føles som den gir mer fukt (Vet ikke om dette er sant tho). Jeg har kombo/tørr hud, og Isadora sin Nude Sensation funker greit for min hudtype. Den kan helle mot litt tørr, men nå setter jeg med løst pudder og smører ikke med godt nok fukt før applikasjon. Den holder ikke så godt igjennom dagen med sammenligning til Kat Von D sin Lock It Foundation. Sistnevnte anbefales hvis du har mulighet til å invistere litt, den er god. Når det gjelder renseprodukter, har jeg ikke funnet mine must haves enda. Jeg bruker en rensekrem fra RÅ Organic Skincare, men den er litt dyr. Er du på utkikk etter billige, men samt gode renseprodukter kan iherb.com være et fint sted å lete gjennom. Der kan du også finne gode kremer til en fin pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå