Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en billig First Price hårbalsam, som gjør håret mitt tungt og fett. Kunne selvsagt bare hive den, men liker ikke å hive ting. Noen som har prøvd å bruke uttynnet hårbalsam som erstatter for tøymykner i vaskemaskinen ? Har brukt det et par ganger med ullplagg som er krympet i vask, men da legges plagget i en bøtte med vann og balsam.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest star123
Skrevet

Kan du ikke spare den og gi bort i jule gave :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

First Price koster vel en tier. Så dårlig råd har du vel ikke?

Anonymkode: 4b86d...330

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

First Price koster vel en tier. Så dårlig råd har du vel ikke?

Anonymkode: 4b86d...330

Her handler det ikke om økonomi, men om valget mellom å hive eller finne en annen bruk for varen. Spørsmålet mitt var om noen hadde brukt dette, og kunne gi meg svar på om det fungerer eller ikke. Eller om det finnes andre tips for bruk av hårbalsam som ikke fungerer for håret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, MorTil2 skrev:

Har kjøpt en billig First Price hårbalsam, som gjør håret mitt tungt og fett. Kunne selvsagt bare hive den, men liker ikke å hive ting. Noen som har prøvd å bruke uttynnet hårbalsam som erstatter for tøymykner i vaskemaskinen ? Har brukt det et par ganger med ullplagg som er krympet i vask, men da legges plagget i en bøtte med vann og balsam.

Jeg bruker balsam når jeg barberer leggene (etter tips på kg, fungerer utmerket). 

For å unngå  at det som blir barbert bort, kommer i sluken i dusjen, så skyller jeg barbersakene i en balje vann og tømmer i wc etter bruk. Å få det produktet du da sitter igjen med, av utvannet balsam, i vaskemaskinen vil jeg ikke anbefale for noen vaskemaskin.  De vil blimtett i både avløpspumpen og den tynne avløpsslangen. 

En annen ting er at balsam er beregnet for hår og for å skylles utigjen, etter bruk. Å gå med balsamrester mot huden, i klær, sengetøy m.m. er neppe heldig.  Om klærne har godt av å bli balsamert er en annen ting. 

Merk deg og at stadig flere tekstiler nå blir påført melding om å ikke bruke skyllemiddel. Alt garn fra Sandnes, Dale og Garnstudio, sengetøy fra Høie og en rekke klær jeg har kjøpt den senere tid så står det med store bokstaver, bruk ikke skyllemiddel. Merk deg serlig ordlyden, det står for eksempel ikke at skyllemiddel ikke er anbefalt. 

Anonymkode: e4b54...f99

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...