Gå til innhold

Betatt/forelsket av andre en partnern- Hva gjør du

Anbefalte innlegg

Gjest En som lurer
Skrevet

Man har tatt et valg, er lykkelig i det forholdet man er iog ønsker ikk ut heller. Før eller siden er man jo nødt til å møt noen man klikker med av det motsatte kjønn. Kansje det hadde blitt noe mer hvis man ikke var i et fohold. Hva gjør man - kan jo ikke tenke at det forholdet man har er dårlig bafre fordi man møter noen andre.

Har dere blitt betatt av noen andre? Hvordan kom dere dere ut av situasjonen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kom du meg i forkjøpet med ditt spørsmål!!

Etter et langt samboerforhold (har også barn) så har jeg opplevd å være "betatt" av andre, men det har blitt med fantasien. Jeg har ikke gjort noe aktivt for å trigge disse følelsene. De har gått over av seg selv etter uker/mnd.

Nå derimot har jeg problemer med å styre følelsene, en bekjent av meg som vi av div. årsaker "må holde kontakt", så får jeg sommerfugler i magen hver gang jeg tenker på han, eller ser han. Kan virke som om han er interessert i meg også, bare at han er singel. Nå er det nesten så jeg ikke skyr noen midler for å treffe han, ja jeg nesten oppsøker han... :oops:

Etter at vi var ute sammen på julebord så er jeg mer forelsket en noen gang. Virker som om vi har så mange like hobbyer, interesser og holdninger at jeg ble bare mer betatt. Jeg hadde faktisk et lite håp (for det er lettere)om at jeg ikke skulle like han enda bedre, men der tok jeg feil. Han har så mange gode egenskaper som jeg savner hos min samboer, det gjør dette veldig vanskelig. Hva som skjer fremover er vanskelig å si, jeg kan ikke sammenligne denne følelsen med mine tidligere opplevelser.

Jeg har ihvertfall aldri vært utro (kysset o.l.) og jeg har vært åpen med min samboer hvor jeg har vært, men hadde jeg vært singel ville jeg godt mye mer aktivt inn for å få litt fortgang i sakene...... :tunge1:

Gjest StoreSky
Skrevet

Wonder: Opplever akkurat det samme som deg! Men jeg møter ikke han så ofte da...han bor laangt borte herfra.

(vårt forhold er ikke så bra heller... mine følelser blir bare mindre og mindre, så noen råd har jeg ikke til trådstarter..)

Skrevet

Hva jeg gjør? -Koser meg med forelskelsen og vet samtidig hvor jeg hører hjemme :wink:

Skrevet

Jeg ville ikke gjort noe som helst. Det er vanlig å si at den man er betatt av har alle egenskapene som den du er sammen med ikke har, og blir blottet for de negative sidene som den ettertraktede har også. Lett å like det som er rosenrødt. Kanskje jeg er for rasjonell og realistisk.

Skrevet
Hva jeg gjør? -Koser meg med forelskelsen og vet samtidig hvor jeg hører hjemme :wink:

Helt enig :enig_animasjon: men kjenner samtidig at det å ikke "vite" er belastene :klem2:

Skrevet

Er temmelig sikker på at jeg ville trukket pusten dypt, lukket øya og satt meg ned for å vente på at forelskelsen skulle gå over. :-(

Skrevet

Det kom selvfølgelig an på hvordan jeg syns jeg hadde det i forholdet jeg allerede befant meg i.

Jeg hadde ikke latt megt vippe av pinnen om jeg i utgangspunktet trivdes i forholdet jeg var i.

Men om motsatt, at jeg var i tvil om forholdet jeg var i, så kunne nok det å bli betatt av en annen inspirere til å kanskje bytte beite på permanent basis.

Gjest Lilleulv
Skrevet

sett broene i madison county? :( off... hvis jeg var forelska i en annen kunne jeg aldri blitt i forholdet. det hadde ikke vært rettferdig ovenfor meg selv eller han!!!

Skrevet

Har det litt på samme måten. Han jeg er betatt av er ikke kjempepen, men han har så sterk selvtilitt at jeg likte han med en gang. Rolig og god å snakke med i telefonen. Løser problemer raskt. (Tror jeg).

Tenker på han hver dag. Vi får se. Håper jeg ser han snart igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

prøv å bli der du er....gresset er som regel ikke grønnere på den anrdre siden

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har selv vært i den situasjonen. Jeg hadde kjæreste, som jeg etterhvert ble samboer med, og gikk og var småbetatt av en annen i over to år. Det siste halvåret jeg var sammen med samboeren ble jeg stadig mer betatt og mer og mer respons fra den nye gutten. Dette, i kombinasjon med at jeg nok var for ung for et så alvorlig og tett forhold som jeg og samboeren hadde, resulterte i at jeg slo opp og begynte å "date" han andre. Nå, to måneder etter bruddet med samboeren, tenker jeg mye på samboeren og hvor godt vi passet sammen. Jeg har tenkt at jeg faktisk likte forholdet jeg hadde til den nye gutten bedre slik det var før jeg ble singel. Da var det lekent, spennende og uskyldig. Nå har jeg oppdaget at det at vi kunne flørte og ha det gøy sammen ikke betyr at vi passer sammen som par.

Husk at man vil alltid møte på noen man synes er tiltrekkende når man er i et langvarig forhold. Særlig hvis er en person som liker å flørte og ha det litt moro. En slik liten "crush" skal taes for det det er. Ikke la det bli en konkurrent for forholdet du er i sammen med en annen. Spiller du kortene riktig kan en slik flørt føre til at du får det bedre i forholdet du allerede er. Da får du tilfredstilt behovet for litt uskyldig spenning og samtidig ha noen du elsker og kan komme hjem til.

Så hold deg på matta og ikke ta flørten for noe annet enn en flørt!

Skrevet

Jeg koser meg litt med betattheten og nyter følelsen av å bli "sett" av en annen - og vet samtidig at jeg har det så bra som noen kan ha det der jeg er :-)

Skrevet
Jeg koser meg litt med betattheten og nyter følelsen av å bli "sett" av en annen - og vet samtidig at jeg har det så bra som noen kan ha det der jeg er :-)

Enig!

Skrevet

Bakgrunnen for mine følelser for en annen har sammenheng med at jeg ikke er fornøyd med det jeg har. Etter et veldig, veldig langt samliv har vi vokst i fra hverandre. Min samboer og jeg vil ikke gjøre de samme tingene. Han er utrolig fin person, som jeg virkelig unner hvem som helst, men vi har ingenting å prate om lenger, da vi ikke vil de samme tingene for fremtiden.

Jeg har ett godt øye til en annen mann, men ikke noe mer en det. Jeg har aldri vært utro, men jeg er likevel mer betatt en noen gang. Dette er følelser det ikke er lett å styre, så jeg nyter det i fulle drag. Kjenner et skikkelig sug når jeg snakker med han, eller ser han :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...