AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #41 Skrevet 9. mars 2017 7 minutter siden, Blablab skrev: Det forstår jeg. Men at jeg har sex kun for sexens skyld plager ingen. Jeg hadde forstått om jeg var slem, ondskapsfull eller det gikk ut over andre. Så jeg forstår ikke denne voldsomme reaksjonen: "Men uansett, de som ligger rundt kun på grunn av at de har lyst på sex, er moralsk forkastelig og motbydelig" Så hva er det som gjør at du reagerer så ekstremt på noe som ikke skader deg? På noe som er så personlig som seksualitet? Det synes jeg er interessant. Særlig med tanke på at det er mange som reagerer som deg. Jeg har nemlig ingen problemer med å forstå og respektere at du og mange andre synes sex er noe nært og personlig. Om en fyllekjører skader et for deg ukjent barn, skader det deg? Om en eldre dame blir rundjult og ranet, skader deg deg? Eller om en uskyldig jente du ikke kjenner blir voldtatt, skader det deg? Selv om dette ikke skader de som ikke er involvert har vel de fleste en mening om det meste, at raneren eier ingen skam som gyver løs på en gammel dame, at fyllekjører er en tankeløs egoist som er livsfarlig å ha ute på veiene og som like gjerne kunne drept noen, eller voldtektsmannen som er skamløs og følelseskald som ødelegger livet til ei jente på grunn sine egne lyster. Dette er alle selvsagt mye verre eksempler enn det å knulle rundt, men man ser poenget, man kan ha sterke meninger om mye som ikke skader man selv, men for imot dine egne verdier. Og egentlig i mot samfunnets verdier. Det er det som er så synd synes jeg at hele samfunnets verdier var høyere verdsatt før, når det gjaldt seksualitet og forhold. Anonymkode: 58c23...c7f
Blablab Skrevet 9. mars 2017 #42 Skrevet 9. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om en fyllekjører skader et for deg ukjent barn, skader det deg? Om en eldre dame blir rundjult og ranet, skader deg deg? Eller om en uskyldig jente du ikke kjenner blir voldtatt, skader det deg? Selv om dette ikke skader de som ikke er involvert har vel de fleste en mening om det meste, at raneren eier ingen skam som gyver løs på en gammel dame, at fyllekjører er en tankeløs egoist som er livsfarlig å ha ute på veiene og som like gjerne kunne drept noen, eller voldtektsmannen som er skamløs og følelseskald som ødelegger livet til ei jente på grunn sine egne lyster. Dette er alle selvsagt mye verre eksempler enn det å knulle rundt, men man ser poenget, man kan ha sterke meninger om mye som ikke skader man selv, men for imot dine egne verdier. Og egentlig i mot samfunnets verdier. Det er det som er så synd synes jeg at hele samfunnets verdier var høyere verdsatt før, når det gjaldt seksualitet og forhold. Anonymkode: 58c23...c7f Jeg skjønner reaksjonen din ut fra forrige innlegg. Men nydelig sammenlikning: frivillig sex vs. ran, fyllekjøring og voldtekt. Frivillig sex skader ingen, om du skulle ha oversett poenget. Jeg tror på et samfunn der man respekterer andre selv om de har andre meninger og verdier enn meg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #43 Skrevet 9. mars 2017 5 minutter siden, Blablab skrev: Jeg skjønner reaksjonen din ut fra forrige innlegg. Men nydelig sammenlikning: frivillig sex vs. ran, fyllekjøring og voldtekt. Frivillig sex skader ingen, om du skulle ha oversett poenget. Jeg tror på et samfunn der man respekterer andre selv om de har andre meninger og verdier enn meg. Nei det skader ingen, men nå var også ditt spørsmål hvordan det skader MEG. Derfor en nydelig sammenligning i tilfeller du selv ikke blir skadet. Er slikt samfunn du beskriver hører til i et eventyr der alle dyr og mennesker er venner med hverandre der de løper rundt på de rosa marshmallow skyene sine. I dagens samfunn hvor vi lever, har vi mange forskjellige religioner som aldri vil respektere hverandres verdier og meninger. Se bare på kvinnesyn. Og om du skal kun mene lille Norge, er det her også mange delte meninger om det meste, og at alle skal respektere hverandres meninger og verdier her, er lite sannsynlig. Anonymkode: 58c23...c7f
KatyP Skrevet 10. mars 2017 #44 Skrevet 10. mars 2017 8 timer siden, Elaine Marley skrev: Ekkelt blir feil for meg, men jeg er en av dem som må ha følelser om jeg skal ha sex med noen. Det føles i hvert fall feil for meg å ha sex med noen om følelsene ikke er der lenger. Det neste du nevner kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg vil ikke ha ons fordi det er for meg noe jeg deler med en jeg er glad i, og som jeg kjenner. Det å finne en tilfeldig person på byen gir meg ingenting, og jeg klarer ikke å gi meg hen. Prøvde å ha ons da jeg var yngre, men etter å ha prøvd et par ganger så fant jeg ut at det ikke var noe for meg. Følte meg fæl etterpå, og det ble bare totalt feil for meg. Det med tenning osv skjønner jeg. Og det er mange som deg. Som må kjenne partneren sin for å få noe ut av sexen. Det er også lov å føle at det er ekkelt det er ikke det. Men jeg lurte vel litt på hva som lå bak ordet ekkelt.
sol87 Skrevet 10. mars 2017 #45 Skrevet 10. mars 2017 Det er jo helt opp til den enkelte. Noen liker det, andre ikke. Det beste er etter min mening å ha sex når man er edru, og har lyst. Med noen som er edru, og har lyst. 1
Blablab Skrevet 10. mars 2017 #46 Skrevet 10. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det skader ingen, men nå var også ditt spørsmål hvordan det skader MEG. Derfor en nydelig sammenligning i tilfeller du selv ikke blir skadet. Er slikt samfunn du beskriver hører til i et eventyr der alle dyr og mennesker er venner med hverandre der de løper rundt på de rosa marshmallow skyene sine. I dagens samfunn hvor vi lever, har vi mange forskjellige religioner som aldri vil respektere hverandres verdier og meninger. Se bare på kvinnesyn. Og om du skal kun mene lille Norge, er det her også mange delte meninger om det meste, og at alle skal respektere hverandres meninger og verdier her, er lite sannsynlig. Anonymkode: 58c23...c7f Jeg mener de handlingene kan skade meg selv om jeg ikke er offeret. Om offeret er noen jeg er glad i. Om det er mye fyllekjøring i området der jeg bor eller om det skulle være et problem på samfunnsnivå så vil det skade meg. Og nei, jeg lever ikke i en rosa marshmallowboble. Så jeg er klar over at det ikke er sånn, og at det aldri kommer til å bli sånn. Og også at det er noen meninger som er så fjernt fra mine egne at jeg sliter med å forstå dem. Nei, jeg støtter selvfølgelig ikke undertrykkende eller ødeleggende handlinger/verdier. Men jeg mener det er utrolig viktig å ha respekt for at andre velger å leve livet sitt på en annen måte enn meg.
Elaine Marley Skrevet 10. mars 2017 #47 Skrevet 10. mars 2017 3 timer siden, KatyP skrev: Det med tenning osv skjønner jeg. Og det er mange som deg. Som må kjenne partneren sin for å få noe ut av sexen. Det er også lov å føle at det er ekkelt det er ikke det. Men jeg lurte vel litt på hva som lå bak ordet ekkelt. Åja, da var jeg kanskje ikke rett person til å svare siden jeg ikke vil bruke ordet ekkelt for å beskrive hvorfor jeg synes det blir feil.
Gjest canacas Skrevet 10. mars 2017 #48 Skrevet 10. mars 2017 2 minutter siden, Elaine Marley skrev: Åja, da var jeg kanskje ikke rett person til å svare siden jeg ikke vil bruke ordet ekkelt for å beskrive hvorfor jeg synes det blir feil. Veldig enig. Syns det å bruke ordet ekkelt er litt misvisende. Det er ikke slik at (alle) de som ikke har ONS ser på det som ekkelt, og at det er derfor man ikke har det. ONS er individuelt da, og man får gjøre som man vil. Har man hatt en og syns det var kjipt - vel da gjør du det ikke igjen. Syns du det var ålreit - da er det bare å kjøre på. For min del er det uaktuelt uansett.
Blålys Skrevet 10. mars 2017 #49 Skrevet 10. mars 2017 På 09.03.2017 den 7.47, AnonymBruker skrev: Hei! Har aldri hatt ons, bare sex med kjæreste. Er det ekkelt? Var på tinder og snakket med en veldig fin fyr, og han ville møtes men bare hooke.. Jeg har jo ikke hatt sex på ganske lenge, så jeg sa ja... Men jeg lurer på om det er ekkelt? Ikke at han er ekkel, men siden jeg ikke kjenner han... Anonymkode: d4288...e68 Er du i tvil ville jeg latt det være, kan bli en ubehagelig situasjon for deg.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #50 Skrevet 10. mars 2017 Peronlig synes jeg det er ekkelt å ha sex med en jeg ikke kjenner, en risikosport rett og slett. Ikke gir jeg av meg selv til en fremmed heller, så jeg har aldri ons. Anonymkode: bde11...4b7
KatyP Skrevet 10. mars 2017 #51 Skrevet 10. mars 2017 4 timer siden, Elaine Marley skrev: Åja, da var jeg kanskje ikke rett person til å svare siden jeg ikke vil bruke ordet ekkelt for å beskrive hvorfor jeg synes det blir feil. Nei nei, alle kan svare:)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #52 Skrevet 10. mars 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn hadde hatt godt av "church elders". Norge er et "kristent" land, med alle våre flotte kirker, hvor nesten alle blir døpt og konfirmert. Typisk norsk, tror på Gud men ber ikke, går ikke i kirken. Leser ikke i bibelen og vet vel knapt hva den handler om. I dagens samfunn er alt lov, og ingenting er synd eller skam. Ingen lever etter bibelen lenger, med unntak av de lover som er straffbare i følge norsk lov, som å drepe osv. Når man ligger på dødsleiet derimot, da ber man i frykt. Knuller rundt med vilt fremmede bare fordi man har lyst til det. Ingen skam. Det er ikke slik det var før, da alt var fredeligere, mindre komplisert, da moralske verdier sto høyt. Nå er det ingen moral lenger. Så det å fått vokst opp 100 år tilbake i tid, hadde dere alle har godt av. Det var ikke bare å vifte med fitta si ute da, bare fordi den var våt! Halleluja. Anonymkode: 58c23...c7f Norge er også (heldigvis) et land med religionsfrihet hvor man kan velge selv om man vil være religiøs eller ikke. Ikke alle ligger på dødsleiet og ber i frykt. Mange synes også det er helt greit å tro på den kristne gud uten å følge bibelen slavisk da de har forståelse for at samfunnet endrer seg. De tror på guds godhet og for mange holder det med det, og de har ikke noe behov for å lynsje andre og pålegge andre egne verdier. Hvordan du definerer moral i forhold til sex er ikke nødvendigvis hvordan andre definerer det. Om det er så viktig for akkurat deg så får du leve slik du selv vil. Om du vil leve slik det var for 100 år siden står du fritt til å gjøre det. Og om bibelens ord er noe som er viktig for deg kan du også følge ordene om at man ikke skal dømme, men den ser ut til å fort bli glemt. Anonymkode: 0938c...206 3
Winry Skrevet 10. mars 2017 #53 Skrevet 10. mars 2017 Tenker ikke over at det er ekkelt når venninner osv har det, alle har forskjellig syn og preferanser når det gjelder seksualitet. Men for min egen del så syntes jeg det er "ekkelt". Kunne aldri tenke meg å ha det. Ønsker heller ikke at partner skal ha hatt mye av det.
Rotemor Skrevet 11. mars 2017 #54 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, Winry skrev: Tenker ikke over at det er ekkelt når venninner osv har det, alle har forskjellig syn og preferanser når det gjelder seksualitet. Men for min egen del så syntes jeg det er "ekkelt". Kunne aldri tenke meg å ha det. Ønsker heller ikke at partner skal ha hatt mye av det. Hvorfor spiller det en rolle? Det var jo før din tid. At noen har hatt en vill "ungdomstid", har jo ingenting med livet som partner å gjøre.
Winry Skrevet 11. mars 2017 #55 Skrevet 11. mars 2017 (endret) Akkurat nå, Rotemor skrev: Hvorfor spiller det en rolle? Det var jo før din tid. At noen har hatt en vill "ungdomstid", har jo ingenting med livet som partner å gjøre. Helt ærlig vet jeg ikke helt, bare liker ikke tanken. Når det er sagt: det er ingen stopper for et forhold, men bare en preferanse. Endret 11. mars 2017 av Winry
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #56 Skrevet 11. mars 2017 Nei, ikke med kondom. Anonymkode: 01efc...018
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå