Gå til innhold

Bekymret for en venn! Hvorfor oppfører han seg sånn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble kjent med en kar for noen måneder siden. Vi har chattet nesten daglig om alt mulig, og har også møttes ved noen anledninger. Vi fant fort ut at noe forhold ikke var aktuelt men beholdt vennskapet. De siste dagene har jeg blitt mer og mer bekymret for han. Han snakker om at han ikke bryr seg om noe lenger, at han ikke orker å bruke tid på venner og dating, at han ikke vil spise...i kveld skrev han til meg og fortalte at han hadde slettet hundrevis av folk fra Facebook. Plutselig slettet han alle familiemedlemmene sine. Og så får jeg beskjed om at jeg nok ikke kommer til å høre fra han mer siden han skal kutte ut alt sosialt og bare konsentrere seg om jobb. 

Jeg er bekymret, skuffet og forvirret. Hva er dette for slags oppførsel? Og er det noe jeg kan gjøre utenom å si i klartekst at jeg er her om han trenger å snakke? 

Anonymkode: 3bc39...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han høres deprimert ut. Jeg tror kanskje jeg hadde kontaktet nær familie om jeg visste hvem de var. Men de forstår vel at noe er galt de også om han har slettet dem på FB

Anonymkode: 0eee5...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres deprimert ut. Jeg tror kanskje jeg hadde kontaktet nær familie om jeg visste hvem de var. Men de forstår vel at noe er galt de også om han har slettet dem på FB

Anonymkode: 0eee5...438

Han er fra et annet europeisk land så jeg kjenner ikke familien hans. Har møtt noen av vennene hans men vet ikke helt hvor nære de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Usikker. Enten deprimert/lei av det meste. Eller interessert i deg men turte ikke si det. 

Anonymkode: 4e125...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er hvertfall tydelig at han strekker hånden ut til deg og søker oppmerksomhet. Det er fint at du er på vakt, siden her er det flere varseltegn. Ettersom det skjedde så plutselig kan det være naturlig å tenke seg at det er en nylig hendelse som har utløst dette. Er det noen områder han er spesielt sårbar på? Ellers er det som du sier å si, og vise, at du er der. 

Anonymkode: 28ab5...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker. Enten deprimert/lei av det meste. Eller interessert i deg men turte ikke si det. 

Anonymkode: 4e125...4ed

Interessert mulig, men av ulike årsaker lar det seg vanskelig gjøre. Han har dessuten et par prinsipper, f.eks ikke date mødre. Jeg har ett barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hvertfall tydelig at han strekker hånden ut til deg og søker oppmerksomhet. Det er fint at du er på vakt, siden her er det flere varseltegn. Ettersom det skjedde så plutselig kan det være naturlig å tenke seg at det er en nylig hendelse som har utløst dette. Er det noen områder han er spesielt sårbar på? Ellers er det som du sier å si, og vise, at du er der. 

Anonymkode: 28ab5...020

Ja jeg tenker også det, og har ikke inntrykk av at han har den samme kontakten med andre siden vi kan sitte og skrive frem og tilbake i timesvis nesten uten pause. Jeg tror det er flere ting som er utfordrende. Han jobber innenfor en tøff bransje og er redd for å miste jobben. Han har datet en del uten hell. Men jeg føler også at han fort gir opp, han gir ikke jentene en ordentlig sjanse før han vil videre. Ellers har han nesten ikke kontakt med familien sin hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ~white lady~ skrev:

Interessert mulig, men av ulike årsaker lar det seg vanskelig gjøre. Han har dessuten et par prinsipper, f.eks ikke date mødre. Jeg har ett barn...

Finn noen andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...