Gå til innhold

Infeksjon rundt visdomstann??

Fremhevede innlegg

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Noen som har erfart dette og kan fortelle hvordan det begynner? Har begynt å få vondt rundt ei visdomstann, men vet ikke om det skyldes en infeksjon eller om det er tanna som er i ferd med å komme mer opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde akkurat samme problemet jeg. Både at den kommer frem og infeksjoner gjør st det blir vondt. Hos meg ble jeg skikkelig rød og hoven rundt tanna, og det var infeksjon. Måtte til tannlegen å skjære bort litt. Men det gikk på fem min. :-)

Er det en kraftig infeksjon må man imidlertid ha antibiotika for å bli kvitt det..

Ring tannlegen du :-)

Skrevet
Noen som har erfart dette og kan fortelle hvordan det begynner? Har begynt å få vondt rundt ei visdomstann' date=' men vet ikke om det skyldes en infeksjon eller om det er tanna som er i ferd med å komme mer opp.[/quote']

Dette hadde eg i påsken i år! Skiiikkeleg au altså!!! Gjekk så lenge med det at eg måtte til tannlegen å skjære bort kjøtt,og så fekk eg antibiotika - men du kan sjølv prøve å skylle med Corsodyl, tre gonger om dagen. (brun flaske, kjøpes på apoteket)

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Ringte tannlegen og pratet med dem i dag. I morra må jeg møte i stolen til trekking...

Pføy altså. Gruer meg litt jeg. Å trekke tenner er ikke akkurat det morsomste jeg gjør. :(

Skrevet

Er vel ikke sikkert du må trekke?

Jeg hadde også en betennelse rundt ene visdomstanna mi ifjor, da skar tannlegen bare vekk litt av det betente, og visdomstanna har jeg fortsatt:)

Skrevet

Å skylle med Corsodyl og å pusse med en liten spesial tannbørste rundt tanna hjelper veldig! Jeg har hatt trøbbel med alle mine 4 visdomstenner som alle kom samtidig :o opp i munnen min! En har jeg trukket mens de andre krevde pussing og skylling!

-Charmina :wink:

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Alle mine visdomstenner har bare kommet delvis fram, så tannlegen har røska de ut før jeg rakk og si julenisse. Den siste trøbbelmakeren stod for tur neste gang jeg skal inn til kontroll, men blir nå tatt i morra i stedet. Uansett er det greit å få det gjort. Hadde ikke vært morsomt med en svær byll i munnen midt i romjula, for da pleier det ikke være helt lett å få fatt i en tannlege.

Skrevet

Den ene tanna mi vokste bare halveis opp, og siden har den stått stille. Jeg vil no gjerne bli kvitt den, men tannlegen vil ikke trekke! Det legger seg jo så mye gørr rundt hele tida, så jeg vil ha den bort... Tror jeg vurderer å bytte tannlege... :-?

Skrevet

Jeg har hatt problemer med alle mine..Bruker sånne regulerinskoster som ser ut som en mini-flaskekost til å rense rundt. Når jeg får litt infeksjon(det smaker man..) skyller jeg med corsidyl.Husk at det er bra og blø når man har infeksjon. Tannlegen ville ikke trekke mine, men roset meg for "rensingen".

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for tipset :-)

Hvor får man kjøpt det?

Lurer på hvorfor noen tannleger vil trekke å andre ikke jeg!?!

Skrevet

det var meya84 som skrev innlegget over! Glemte å logge inn...

Skrevet

Man får kjøpt det på apoteket. Finnes i flere str, jeg bruker de grønne,nestminste.På de er busta kutta slik at tuppen blir smalere.På den minste typen er busta kutta rett over, de er vanskligere å få inn.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Da var tanna ute. Var visst like greit å få det gjort da det i flg tannlegen var masse betent vev rundt. Måtte gi fra meg endel kjeveben og.

Fy så vondt det gjør når bedøvelsen slipper.

*sympati mottas med takk* :sjenert:

Skrevet

huff, hørtes ikke godt ut! Kanskje jeg skal være gald for at jeg slipper likevel... :roll:

Du må ha god bedring :-) :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...