Gjest Vendela Skrevet 29. juli 2002 #1 Del Skrevet 29. juli 2002 Uff, jeg har fått meg en kjæreste som er en smule sjalu, jeg!!!! Vet ikke helt hvordan jeg skal takle det!! Er rett og slett ikke vant til det.... Vi var ute på fredagen, og jeg skulle danse litt med venninna mi, noe han syntes var i orden!! Da kunne han skravle litt med noen kamerater..... Han fulgte med på meg i ny og ne!! Da jeg senere kom bort til han, så var han litt fin i farta og satt der sammen med kameratene sine! En kompis av meg kom bort og ga meg en klem fordi jeg ikke har sett han på en stund, og da reiste han seg og skulle til baren en tur!! Han ville ha med meg, og jeg skjønte straks at det var noe galt!! Da jeg spurte han, så ble han kjempesur og sa at han ikke likte at jeg ga kameraten min en klem.... Lurte på hva som var hensikten med det!! Jeg sa at jeg ikke hadde sett han på en stund, og det falt bare naturlig inn å gi han en klem!! Fikk klar beskjed at han ikke gikk rundt og klemte jenter han ikke hadde sett på en stund, og regnet med at jeg ikke ville likt det heller..... :oops: Det ble en ganske intens diskusjon rundt dette, og jeg må si at jeg ble ganske lei meg!!! Han beklaget seg ved å si at han var så redd for å miste meg, og jeg svarte at det er på denne måten han gjør det!! Vil bare at vi skal ha det bra, jeg....... Sukk!!!!! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2002 #2 Del Skrevet 29. juli 2002 Å føle sjalusi er vanvittig vondt. Det er ikke riktig men han mener ikke noe vondt med det. Du skal være uendelig glad for at du ikke sliter med slike følelser selv. Men du må aldri finne deg i at han er stygg med deg og dersom du ikke orker å ha det slik må du si ifra snarest. Jeg er sjalu selv men prøver å ikke vise det. Men så klarer jeg heller ikke tro at noen kan være glad i meg så forholdet mitt fungerte ikke, ble nødt å gjøre det slutt med han. Nå sitter jeg her og hater meg selv for at jeg tenker slike dumme tanker..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje =) Skrevet 29. juli 2002 #3 Del Skrevet 29. juli 2002 Dropp han! Slike forhold funker ikke i lengden. Enten så må han godta at du har kamerater og at du gir dem en klem, hvis ikke så er han ikke noe å samle på! Jeg hadde en kjærest før som var slik! FYSJ! Det handler jo også om å stole på hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendela Skrevet 29. juli 2002 #4 Del Skrevet 29. juli 2002 Kan jo godt forstå at det må gjøre vondt å føle sjalusi..... For jeg har jo gjort det noen ganger selv!! Forskjellen er at jeg ikke viser det på samme måte! Liker at han er litt sjalu, men det er ikke noe kult at han reagerer så sterkt!!! For mine følelser kan jeg ikke skru av med en bryter..... så det er helt uaktuelt å droppe han!!!!!!!! Elsker denne gutten, jeg..... Men, han må slutte å være så sjalu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2002 #5 Del Skrevet 29. juli 2002 Litt sjalu er det bra å være, men ikke for mye. Sørg for å vær trygge på hverandre og sørg for å fortelle ham hva du føler for ham. På den måten gir du ham ingen grunn til å være sjalu, og jo sikrere han blir jo mindre sjalu blir han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trax Skrevet 29. juli 2002 #6 Del Skrevet 29. juli 2002 "For mine følelser kan jeg ikke skru av med en bryter..... " Det tviler jeg sterkt på at hans følelser (sjalusi) kan heller. Dersom du bare må gi klem til noen foran han, bør han vite at dette er en god venn av deg, og at det kun er en venn. Han liker deg tydeligvis veldig godt, og redd for å miste deg. Selv er jeg veldig sjalu av natur, og hater å være det ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendela Skrevet 29. juli 2002 #7 Del Skrevet 29. juli 2002 Ja,men det jeg ikke skjønner er at det er så vanskelig å forstå at det kun er han jeg vil og ingen andre!!!! Hadde vel ikke gitt en klem til kameraten min foran han hvis jeg hadde hatt noen andre hensikter enn det!! Da ville jeg heller gjort det i skjul...... (hvis noe slikt var tilfellet) Men, jeg kan jo forstå at det ikke er lett å slutte å være sjalu, hvis han først er det!!! Ufffi :-? Får vel ta en prat med han om dette, kanskje...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tove10 Skrevet 29. juli 2002 #8 Del Skrevet 29. juli 2002 Skjønner at du elsker ham og ikke vil at det skal bli slutt...Det beste du kan gjøre da er vel å unngå situasjoner som du vet gjør ham sjalu, sånn som den klemmen du skrev om. Kanskje ikke så lett det heller, hvis du føler at du må være på vakt hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest katta ikke innl Skrevet 29. juli 2002 #9 Del Skrevet 29. juli 2002 Nei hallo i luken Tove10... Hva er det for noe sprøyt å komme med!!! Problemet med sjalusi er ikke at jenta oppfører seg normalt og gir klemmer til kompisser. Og løsningen er iallefall ikke at Vendela gir etter for sjalusien hans og isolerer seg. Vendela, typen din sliter med sjalusi, greitt nok at du viser han litt omtanke og viser han at du er gla i han når dere er ute, men ikke gi etter. I siste ende er det hans problem og han må gjøre noe med det. Ofte har slike store problemer med selvbilde og selvtilliten og det er noe han må jobbe aktivt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 29. juli 2002 #10 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg er veldig sjalu selv og det gjør utrolig vondt :cry: Men jeg har dempet meg litt nå.. I begynnelsen av det forholdet jeg er i nå, var jeg ganske sjalu (og har grunn til det). Han fikk meldinger av en jente til støtt og stadighet som maste om at hun var kåt osv. Så ringte hun til han flere ganger i uka. Jeg ante jo ikke hva jeg skulle tro... Han sa til meg at han aldri tok kontakt med henne og aldri svarte på meldinger. Og hun visste at han hadde dame og at han ikke var interessert, men uansett, så ødela det forholdet i begynnelsen fordi jeg ikke klarte å stole på han pga henne. Jeg visste at det som ødela hans forrige forhold var at han var utro. Hvordan skulle jeg vite at han hadde forandret seg? Typen min er sjalu på alle mine guttevenner - og ville en gang ha en alvorsprat med meg fordi jeg sa jeg hadde hatt besøk av en kamerat. Han var sikker på at jeg hadde vært utro, var lei seg og hadde ikke trodd sånt om meg! Jeg blir selv sur når han ikke stoler på meg. Men det er ikke det sjalusi handler om. Det handler om å være redd for at noe skal skje. Redd for å miste den andre. Syntes det var litt drastisk det han gjorde mot deg pga av en liten klem!!! Han bør rett og slett bare finne seg i at du har guttevenner også! Du får bare be han om å godta dette. Det er jo han du er forelska i. Hvis du klarer å få han til å innse dette så tror jeg ting vil bedre seg og at han vil få et litt mer avslappet forhold til kompisene dine. Du nevnte også at han var fin i farta når dette skjedde. Menn kan lett overreagere i fylla... de blir i hvertfall ekstra sjalu. Håper ting ordner seg mellom dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piano Man Skrevet 29. juli 2002 #11 Del Skrevet 29. juli 2002 Etter å ha lest en del av innleggene her og på andre tråder så skjønner jeg at mange ekteskap og forhold går til hel....... Det er så utrolig mange som bare gir et råd: dropp ham, dropp henne osv. Mulig jeg er gammeldags men jeg syns ikke det er så lettvint!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå