Equestrian Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hei, jeg er ei jente på 18 som har noen ekstra kilo som jeg gjerne vil trene vekk. Jeg er fult klar over at fett ikke kan punkt forbrennes. Jeg har lenge hatt lyst til og melde meg inn på treningssenter for jeg har motivasjonen på plass, og det har jeg tenkt til og få til om ikke så alt for lenge. Kanskje i morgen om jeg får inn noe penger på ting jeg har liggende til salgs, koster jo litt med innmeldings gebyr, hosthost. Men til saken, jeg ønsker og bli kvitt en del av hofte fettet! Jeg har alltid hatt en god del rundt hoftene. Man kan kjenne hofte benet om man kommer seg forbi fettet, og jeg vil ha det stramt.. For utenom hoftene og lårene er jeg i utgangspunktet smal, men hoftene ødelegger så utrolig mye når det kommer til kjoler og spesielt fine bukser! Dette er jo selvfølgelig det vanskeligste stedet og få vekk fett. Men jeg har også en del på lårene som jeg har kunnet tenkt meg og fått vekk. Jeg har en kneskade som resulterer i at jeg ikke kan belaste kneet mitt så alt for mye, og når jeg har prøvd og sykle utendørs så svimer jeg plutselig av etter 10minutter uten grunn. Jeg var og trente en kveld sammen med kjæresten, og skulle ta de siste 5 minuttene på mølla ettersom det er der jeg "likte" meg best. Helt til jeg forsvant ned båndet og fløy i veggen. Jeg har ikke noen problemer med mølla, men skal være litt forsiktig ettersom jeg slo opp skaden i kneet mitt. Foretrekker treningssenter både på sommeren og vinteren, ettersom jeg liker meg best inne blandt apparater! Og treningssenteret ikke er så langt unna herfra. Nå ble dette et veldig langt innlegg, men det er ikke noen som har noen trenings tips? Gjerne til hofter,mage,lår. Gjerne også tips til sunn mat, som ikke koster så alt for mye! Del gjerne også motivasjons tekster!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 For å forebygge kneskade er det viktig å trene muskulaturen rundt kneet (men man skal slutte å belaste så veldig når det gjør vondt) og etter løping må man massere rundt knærne og tøye knærne. Du kan få henvisning til fysioterapi fra legen din om du trenger hjelp til dette. Når du skal trene styrke kan du ikke tenke "okei, jeg skal trene hofte/mage/lår" du må trene hele kroppen. F.eks markløft, knebøy, trening av kjernemuskulatur ved f.eks slynge osv. Når du får mer muskler vil du få høyere hvileforbrenning. Styrketreningsøkten bør være effektiv for å få god fettforbrenning. Hvis du er redd for å besvime kan du for eksempel ro. Hvis du har en tendens til å besvime under trening må du uansett få utredning hos legen. Anonymkode: 75c2d...ce0
Equestrian Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å forebygge kneskade er det viktig å trene muskulaturen rundt kneet (men man skal slutte å belaste så veldig når det gjør vondt) og etter løping må man massere rundt knærne og tøye knærne. Du kan få henvisning til fysioterapi fra legen din om du trenger hjelp til dette. Når du skal trene styrke kan du ikke tenke "okei, jeg skal trene hofte/mage/lår" du må trene hele kroppen. F.eks markløft, knebøy, trening av kjernemuskulatur ved f.eks slynge osv. Når du får mer muskler vil du få høyere hvileforbrenning. Styrketreningsøkten bør være effektiv for å få god fettforbrenning. Hvis du er redd for å besvime kan du for eksempel ro. Hvis du har en tendens til å besvime under trening må du uansett få utredning hos legen. Anonymkode: 75c2d...ce0 Det med knærne var et godt tips! Det skal jeg prøve neste gang. Jeg er ikke redd for og svime av, for jeg stopper alltid før. Jeg har ikke prøvd sykler inne, så vet ikke om det er samme greia når apparatet står stille. Jeg blir ikke svimmel og uvel/ nesten besvime annet en når jeg er på sykkel. Jeg har tidligere vært hos legen med dette, men det fantes ikke noe svar.
Nana Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Det viktigste for vektnedgang er kostholdet. Logg det du spiser (alt) enten i Lifesum (app), Myfitnesspal (app) eller gå greteroede.no. Det gir deg en oversikt over hvor mange kalorier du spiser. Legg deg noen hundre kalorier under. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Hvor mye spiser du? Hva veier du? Det er ikke en kneskade som får deg til å svime av uten videre for å si det sånn. Anonymkode: 0ff66...97f 1
Equestrian Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye spiser du? Hva veier du? Det er ikke en kneskade som får deg til å svime av uten videre for å si det sånn. Anonymkode: 0ff66...97f Har jeg sagt at det er kneskaden som forårsaker det? Nei. Jeg vet da at det ikke er kneskaden som gjør det.. -.-
plastfolien Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 6 minutter siden, Equestrian skrev: Har jeg sagt at det er kneskaden som forårsaker det? Nei. Jeg vet da at det ikke er kneskaden som gjør det.. -.- Ikke gå sånn til forsvarsposisjon, da. Du formulerte deg litt dårlig i hovedinnlegget så jeg trodde også du mente at kneskaden får deg til å svime av. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå