AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hovedan var den? "Alle" sier barseltiden med nummer 2 var så lett. Men hvordan var det å få nummer 3 i hus? Anonymkode: 57a3a...e92
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Well, for at nr. 3 skulle bli aktuelt krevde jeg mannen ned i 60% stilling. Han søkte ulønnet perm 40% ett år pga dette. Barseltiden med nr. 2 var et helvete uten like, og jeg nektet å gå igjennom det alene en gang til (mann med mye reising i jobb). Barn nr3 var egentlig enklere enn både en og to, men de to eldste var så klart ganske krevende fra før - og med baby på armen enda værre. Å ha mannen hjemme 2/3 dager i uken var gull for søvn, samliv, forhold til alle tre barn, og generell trivsel for alle vet ikke hvordan jobb din mann har, eller hvordan ordninger dere har - men kan du ha han hjemme litt så gjør det! Har han 8-16 hver dag og er hjemme til middag er det jo greit om ungene er i barnehage, men min mann kunne fint være borte både en og to uker om gangen. Derfor fremsette jeg krav om tilstedeværelse før graviditet nr 3 Anonymkode: b372e...ab2
Silfen Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Husker ikke. Hun fikk kikhoste 3 uker gammel. Men hadde det ikke vært for det så tror jeg det hadde vært finfint.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Well, for at nr. 3 skulle bli aktuelt krevde jeg mannen ned i 60% stilling. Han søkte ulønnet perm 40% ett år pga dette. Barseltiden med nr. 2 var et helvete uten like, og jeg nektet å gå igjennom det alene en gang til (mann med mye reising i jobb). Barn nr3 var egentlig enklere enn både en og to, men de to eldste var så klart ganske krevende fra før - og med baby på armen enda værre. Å ha mannen hjemme 2/3 dager i uken var gull for søvn, samliv, forhold til alle tre barn, og generell trivsel for alle vet ikke hvordan jobb din mann har, eller hvordan ordninger dere har - men kan du ha han hjemme litt så gjør det! Har han 8-16 hver dag og er hjemme til middag er det jo greit om ungene er i barnehage, men min mann kunne fint være borte både en og to uker om gangen. Derfor fremsette jeg krav om tilstedeværelse før graviditet nr 3 Anonymkode: b372e...ab2 Dette er ikke et problem. Han jobber vanlig, og skal ha gradert permisjon etter hvert. De andre er i barnehage. Tenker mer på sånn generelt. I helger, netter, ettermiddager, familien som helhet. Med nummer 2 var liksom familien komplett. Nummer 3, vil han bare "gli inn" på samme måte? Anonymkode: 57a3a...e92
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 6 timer siden, Silfen skrev: Husker ikke. Hun fikk kikhoste 3 uker gammel. Men hadde det ikke vært for det så tror jeg det hadde vært finfint. Uffda! Ikke moro. Men at du ellers ikke husker må jo være et godt tegn..?' Anonymkode: 57a3a...e92
Silfen Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uffda! Ikke moro. Men at du ellers ikke husker må jo være et godt tegn..?' Anonymkode: 57a3a...e92 Jeg var totalt utslitt, gikk vel rundt i koma, noe som gjerne skjer når et barn har hosteanfall døgnet rundt og må passes på. Så revaksiner og vaksiner.
Arkana Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 Det gikk stort sett veldig fint, Jeg hadde hatt ammeproblemer med de to eldste så med nr 3 valgte jeg å ikke amme i det hele tatt. Det gjorde virkelig stor forskjell og endelig fikk jeg en rolig og fin barseltid. Vi hadde en periode fra hun var ca 1 mnd gammel hvor hun hadde det vi tror må ha vært noe kolikklignende. Hver eneste kveld fra ca 18-19 og til midnatt var hun veldig urolig, gråt og ville ikke roe seg. Straks de to eldste var i seng måtte vi bruke resten av kvelden på å bytte på å bysse og bære. Det var veldig slitsomt, vi var slitne og hadde ingen voksentid. Heldigvis sov hun godt om natten så vi var noenlunde uthvilte, ellers vet jeg ikke hva vi hadde gjort. Bortsett fra dette var nr 3 sin barseltid ganske begivenhetsløs og grei.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 Det gikk veldig fint, mye lettere enn med de to første. Vi fløt mye på rutinen. Og det hjalp veldig at det var nesten seks år mellom nummer to og nummer tre! Det var noe helt annet enn to tette, for å si det sånn. Anonymkode: 7955a...2ca
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 Barseltiden med nr 3 var på mange måter den beste for min del. Den var helt grei med nr 1 også, men vi fikk en litt vanskelig start med en veldig påtrengende farmor som ikke kjente sin besøkelsestid(vi bodde litt for nært hverandre). Men sånn ellers var alt helt greit. Jeg har alltid vært veldig trygg på meg selv i mammarollen. Barseltiden(og det første året) med nr 2 var den verste for meg. Jeg var sliten(pga 2 år med urolige netter))og eldste var ikke i barnehage enda. Nr 2 var en veldig rolig baby, så var ikke akkurat det som var problemet, bare hele situasjonen. Hun begynte etterhvert å sove veldig dårlig på natta så jeg havnet helt i kjelleren av søvnmangel en periode. Det er mye av det første året hennes som er helt hvisket bort fra hukommelsen min og det er litt sårt. Jeg husker mye fra førstemann og nå fra sistemann, men med henne så er det liksom hull både her og der. Med nr 3 var de eldste 5 og 7 år, og selv om de også krever sitt, så er de jo mer selvstendige. Jeg har dagene med baby for meg selv og var bestemt på at jeg skulle nyte tiden nå med sistemann. Han er også en enkel og grei baby. Jeg har vært sliten i perioder ja, men har lært meg å fire på kravene og heller slappe av enn å ha alt på stell til enhver tid. Anonymkode: 46c4f...def
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke et problem. Han jobber vanlig, og skal ha gradert permisjon etter hvert. De andre er i barnehage. Tenker mer på sånn generelt. I helger, netter, ettermiddager, familien som helhet. Med nummer 2 var liksom familien komplett. Nummer 3, vil han bare "gli inn" på samme måte? Anonymkode: 57a3a...e92 Sånn sett gikk det helt fint nr 3 gled rett inn i rekken og storesøsknene var kjempeflink! Anonymkode: b372e...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 Nummer tre gikk rett inn i allerede godt innarbeidede rutiner Barseltiden var null stress, det var når babyen krevde mer og de andre to enda mer, livet ble mer krevende. Jeg valgte også å kutte ammingen tidlig pga problemer, det gjorde nok alt mye enklere og jeg angrer på at jeg ikke gjorde det samme med de andre. Anonymkode: 5f042...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå