AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 tenket dete det et innafor å la en 8-åring være hjemme alene i 30 minutter på ettermiddagen? Barnet ønsker det selv og er rolig og modent for alderen. Jeg må reise til min jobb samme klokkeslett som mannen slutter på jobben. Anonymkode: ee7a1...e75
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Jeg syns 30 min burde gå helt fint. Anonymkode: 19ac5...501
FluffyJuggernaut Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Jeg tror man må se det litt an på hvordan person barnet er. Om h*n er ansvarsfull så ser jeg ikke noe problem med det.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Går sikkert fint, likevel er jeg litt i tvil..har barnet telefon hun kan nå dere på? Anonymkode: 59874...32f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Les gjerne litt de siste trådene som er opprettet her på underforumet, kanskje du finner noe relevant der... Anonymkode: 3d39a...a89
boblevann Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Innafor. Jeg (9 år) og søsken (6 år) var hjemme alene 3 timer etter skolen hver dag. Ingen problem. Hadde telefon og nummer til mamma lett tilgjengelig og var opplært i bruk. Vi koste oss.
Daiquiry Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Min har ikke SFO lenger og kan fint hjemme hele dagen....lager sin egen matpakke gjør hun også. Står opp uten hjelp, kler på seg og går når hun skal.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Nå er det jo litt forskjell på barn og hvor modne de er for alderen. Om barnet har en tedens til å gå bak ryggen din eller kan lyge, så ville jeg vært forsiktig. Men hvis barnet tar det du sier på alvor, så bør vel dette gå bra. Bare ikke si det til noen, da får du barnevernet på nakken i nærmere 2 år. Det er et helvete, hilsen en som har opplevd nettopp dette. Anonymkode: e276f...e5e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo litt forskjell på barn og hvor modne de er for alderen. Om barnet har en tedens til å gå bak ryggen din eller kan lyge, så ville jeg vært forsiktig. Men hvis barnet tar det du sier på alvor, så bør vel dette gå bra. Bare ikke si det til noen, da får du barnevernet på nakken i nærmere 2 år. Det er et helvete, hilsen en som har opplevd nettopp dette. Anonymkode: e276f...e5e Har du blitt meldt til barnevernet kun fordi barnet ut vært hjemme alene? Ble veldig skremt her nå, nei da tør jeg ikke å la ungen være hjemme alene. Det er flere fra dette trinnet som bor på feltet her som har sluttet på SFO, de er hjemme alene både før skoletid og kommer hjem til tomt hus. Anonymkode: ee7a1...e75
Jus sanguinis Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du blitt meldt til barnevernet kun fordi barnet ut vært hjemme alene? Ble veldig skremt her nå, nei da tør jeg ikke å la ungen være hjemme alene. Det er flere fra dette trinnet som bor på feltet her som har sluttet på SFO, de er hjemme alene både før skoletid og kommer hjem til tomt hus. Anonymkode: ee7a1...e75 Nå må du ikke la anti-barnevernsmafiaen gjøre deg paranoid. Ingen får barnevernet på nakken fordi en 8-åring er hjemme alene en halvtimes tid. Det er alltid mye mer som ligger bak. Som du sier er det flere jevnaldrende i nabolaget som jevnlig kommer hjem til tomt hus. Så slapp av, dette går helt sikkert bra. 3
Mockingjay93 Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 Seriøst? Nå må folk altså slutte.... Jeg var alene hjemme flere timer etter barnehagen da jeg var 5 år, sammen med broren min på 6. Noen ganger dro han til venner, mens jeg var alene. Var da aldri noe galt som skjedde, vi fikk jo beskjed om å ikke røre ditt og datt, så vi satt i sofaen og så på McGyver til mamma kom hjem. = JA, en normal og frisk 8-åring kan være alene hjemme i 30 (!) minutter 1
Gjest Magnifiq Skrevet 9. mars 2017 #12 Skrevet 9. mars 2017 Min straks åtteåring er hjemme alene flere timer. så lenge de har mulighet til å ringe om det er noe, og ønsker det selv, kan jeg ikke se hvorfor ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #13 Skrevet 9. mars 2017 Det er absolutt ikke noe i veien for at en åtteåring kan være hjemme alene i 30 minutter. Barnevernet? Barnevernet har nok for mye å gjøre til å bry seg med til å bry seg med småtterier som dette. Da må det isåfall være snakk om 8 åringer som er hjemme alene hele natten, Evt om kvelden når mor er på fest. Anonymkode: b5d25...b60
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #14 Skrevet 9. mars 2017 Så lenge barnet er komfertablet med det og vet hva det skal gjøre om noe skjer (hvem ringer han, hvor går han), så er det ikke noe problem. Har selv hatt en som var hjemme ca 1 time alene et par ganger i uka etter skoletid når han var 8 år (han var ferdig på skolen en time før broren som er to år eldre). Gikk veldig greit. Men han som er eldre var ikke klar for å være alene hjemme når han var 8 år, han var over 9 før han syns det var greit. Det er ikke uvanselig at unger slutter på SFO i 3. klasse og er alene hjemme fram til foreldrene er ferdig på jobb. Altså når de er 8. år. I 4. klasse har så godt som ingen av barna SFO her vi bor. Å la en 8-åring være alene hjemme på kvelden derimot er litt annerledes. Man går ikke ifra barn som sover e.l. Da vil nok kanskje barnevernet reagere. Anonymkode: 65683...bb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå