Gå til innhold

Agria som forikring, det er ikke verd noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to tilfeller med mine hunder.

Den siste hadde urinveisinfeksjon, og det kostet 1740 kr hos veterinæren. Jeg tok det på forsikring, og håpet på det beste, selv om jeg visste at det kunne bli en baksmell. Og det ble det jo. Jeg fikk beskjed om at jeg må betale alt av det, selv om jeg har forsikret mine hunder opp og ned for å slippe sånt. Så selv om de har en såkalt "bevegelig" egenandel, så må jeg betale alt av denne testen av urinprøve. Hunden var ikke engang inne der. Det var kun en test av urinprøve, og hun ble satt på antibiotika og smertestillende, som jeg selvsagt har betalt selv.

Den andre hadde våteksem, og det kostet kr 2000 hos veterinær. Jeg fikk beskjed om at de dekket kr 300 av det. Det kostet oss 3000 alt i alt, med medisiner. Jeg betaler helt greit dyrlegebesøk, medisiner og behandlinger som mine hunder trenger, men jeg liker ikke å betale for noe jeg ikke får.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke forsikring, har sparekonto som jeg har til slike uforutsette utgifter. 

Anonymkode: 1986a...5d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke klage på en forsikring når du ikke har satt deg inn i betingelsene for forsikringen. Det er nemlig betingelsene som avgjør om og i tilfellet hva forsikringen din dekker. 

Dette blir som å sette fyr på sitt eget hus, for så å klage på at forsikringen er vanskelig. Men forsikringen er ikke vanskelig, den dekker bare ikke det du trodde den skulle dekke. 

Anonymkode: 14bcb...ce2

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke klage på en forsikring når du ikke har satt deg inn i betingelsene for forsikringen. Det er nemlig betingelsene som avgjør om og i tilfellet hva forsikringen din dekker. 

Dette blir som å sette fyr på sitt eget hus, for så å klage på at forsikringen er vanskelig. Men forsikringen er ikke vanskelig, den dekker bare ikke det du trodde den skulle dekke. 

Det VET jeg, ettersom jeg har jobbet innen forsikring. Men dette med "bevegelig" egenandel er helt ut i skyggeland der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har Agria med bevegelig egenandel (det er vel en fast sum + %) og de har hittil dekket alt unntatt sterilisering (noe de sjeldent gjør). 

Så veldig fornøyd med de. Men de har betalt mer ut til meg enn hva jeg har betalt til de. Så verdt det. :) 

Anonymkode: 6b32b...fed

• Liker 2
Skrevet

Forsikringen er jo først og fremst ment å dekke mer alvorlige ting enn dette som må betraktes som småtteri. Og for de fleste lønner ikke forsikring seg i det hele tatt. Selv føler jeg absolutt at jeg får det jeg betaler for hos Agria. En av hundene mine er født med en misdannelse og måtte gjennom en operasjon som kostet flere titalls tusen. Det ble dekket uten spørsmål og jeg betalte vel 5.000 i egenandel.

I sommer hadde jeg en elleve år gammel hund som måtte operere bort en kreftsvulst. En operasjon som kostet 6.000 kroner og som jeg betalte 1.400 i egenandel for. Enda et tilfelle hadde jeg her like før jul da to av hundene mine ble veldig syke med bl.a. blødning fra tarmen. De ble bl.a. lagt på drypp og undersøkt på alle bauger og kanter og hele "moroa" kom på nærmere 30.000. Igjen betalte jeg ca. 5.000 i egenandel og ingen spørsmål fra Agria.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Majott skrev:

Det VET jeg, ettersom jeg har jobbet innen forsikring. Men dette med "bevegelig" egenandel er helt ut i skyggeland der.

Skyggeland? Den står jo veldig tydelig beskrevet i vilkårene da. Det samme med egenandelsrabatten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er storfornøyd med Agria. Har brukt forsikringen flere ganger på katten min, sist da jeg fikk utgifter på nærmere 10.000 kr og slapp unna med 2500 kr av egen lomme. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er at de anser katter som senior allerede ved 7 års alder, og at de øker premien veldig hvert år. Ellers synes jeg det er vel verdt å ha forsikring når det skjer noe.

Utgifter på under 3000 kr bruker jeg ikke forsikring på da det selvsagt ikke lønner seg når fast egenandel er på 1500 kr og bevegelig egenandel på 15%. Dette er ting man må ta med i beregningen når man inngår forsikringsavtalen.

Anonymkode: 27ef0...f28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Majott skrev:

Har du jobbet innen forsikring og så forstår du ikke eller leser ikke hva og når tid forsikringen dekker skade? 

Jeg stopper her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsikring gjelder stort sett bare ved alvorlig skade. 

Jeg har benyttet både Agria og Gjensidige, men kun til så alvorlige skader at hestene (i dette tilfelle) måtte legges inn. 

Ved småskader som sår som må syes ol, så er det ingen vits å blande inn forsikringen. 

Så man må både ha forsikring og en spare/skadekonto når man han dyr. I hvert fall hest, da de ble noen besøk i løpet av året :P Dr.Dyr er dyr når du har dyr :P 

Anonymkode: a7a8c...03b

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Leo skrev:

Forsikringen er jo først og fremst ment å dekke mer alvorlige ting enn dette som må betraktes som småtteri. Og for de fleste lønner ikke forsikring seg i det hele tatt. Selv føler jeg absolutt at jeg får det jeg betaler for hos Agria. En av hundene mine er født med en misdannelse og måtte gjennom en operasjon som kostet flere titalls tusen. Det ble dekket uten spørsmål og jeg betalte vel 5.000 i egenandel.

I sommer hadde jeg en elleve år gammel hund som måtte operere bort en kreftsvulst. En operasjon som kostet 6.000 kroner og som jeg betalte 1.400 i egenandel for. Enda et tilfelle hadde jeg her like før jul da to av hundene mine ble veldig syke med bl.a. blødning fra tarmen. De ble bl.a. lagt på drypp og undersøkt på alle bauger og kanter og hele "moroa" kom på nærmere 30.000. Igjen betalte jeg ca. 5.000 i egenandel og ingen spørsmål fra Agria.

Jeg ser den, og håper ikke at jeg får tilsvarende tilfeller. Men til nå så har Agria kostet meg mye mer enn jeg har spart. Så jeg kunne like godt hatt en konto jeg sparte opp til for sånt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde egenandelen var høyere enn de summene der. Tror min forsikring hos agria dekker inntil 50 000 kr med 3000 i egenandel. Men min egenandel er fast.

Anonymkode: 03d35...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Setter penger på sparekonto. Det har lønnet seg, siden hunden min aldri har vært syk. Den forrige hunden min ble syk én gang, og det klarte jeg fint å betale selv.

Anonymkode: 5a911...b6c

• Liker 1
Skrevet

Ved småskader regner man jo på om det lønner seg å bruke forsikringen. På summer av denne størrelsen vil det stort sett ikke lønne seg å bruke forsikring, da Agria setter ned premien hvis man har skadefrie år.

Uten forsikring stiller man straks litt verre når regningen bikker 30-40-50 tusen. Noe den fort gjør ved benbrudd, patella, magedreining etc.

På våre hunder har vi helt klart gått i pluss på forsikringen, dessverre. Skulle mer enn gjerne betalt premien uten å få tilbake noe på den, da dette ville betydd friske hunder. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Majott skrev:

Jeg ser den, og håper ikke at jeg får tilsvarende tilfeller. Men til nå så har Agria kostet meg mye mer enn jeg har spart. Så jeg kunne like godt hatt en konto jeg sparte opp til for sånt.

Det tenkte jeg også for jeg har stort sett hatt friske hunder og jeg vurderte å si opp forsikringene i fjor vår, men så drøyde jeg det fordi jeg vet at jeg bl.a. ikke får tegnet ny forsikring som dekker evt. senskader på den hunden som måtte gjennom en stor operasjon som valp. Heldigvis for plutselig kom det flere kostbare tilfeller tett på hverandre og da var det ikke så dyrt med forsikring likevel ;)

Endret av Leo
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Majott skrev:

Dette er jo tilfellet med de fleste forsikringer. Det blir en vurdering, har man råd til å la være å uforsikret hvis uhellet skulle være ute? Når det gjelder bolig og den slags er svarer åpenbart nei. Når det gjelder kjæledyr er det mer åpent for vurdering.

Anonymkode: 5051e...62b

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Leo skrev:

Det tenkte jeg også for jeg har stort sett hatt friske hunder og jeg vurderte å si opp forsikringene i fjor vår, men så drøyde jeg det fordi jeg vet at jeg bl.a. ikke får tegnet ny forsikring som dekker evt. senskader på den hunden som måtte gjennom en stor operasjon som valp. Heldigvis for plutselig kom det flere kostbare tilfeller tett på hverandre og da var det ikke så dyrt med forsikring likevel ;)

Jeg tenker også sånn, så jeg kommer til å fortsette å ha Agria. Selv om jeg er i tvil om det er verdt det.

Skrevet

Vi tegnet forsikring da vi hentet valpen vår i fjor sommer, etter å ha hatt han i bare tre uker klarte han å bryte foten sin i to, veterinær utgiftene ble så dyr at vi aldri i livet hadde klart å dekke det på egenhånd og forsikringen har så langt dekket 35 000. har hatt en fast behandler i Agria og opplever de som hyggelig over telefon og svarer alltid på ting jeg lurer på og de er rask å betale tilbake etter utgifter. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Majott skrev:

Jeg tenker også sånn, så jeg kommer til å fortsette å ha Agria. Selv om jeg er i tvil om det er verdt det.

Jeg håper egentlig at det ikke er verdt det jeg da ;) Og når hundene blir eldre har det jo en tendens til å dukke opp ting og tang, så etter det siste drøye halvåret så forblir jeg kunde i Agria litt til... For sikkerhets skyld!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Jeg håper egentlig at det ikke er verdt det jeg da ;) Og når hundene blir eldre har det jo en tendens til å dukke opp ting og tang, så etter det siste drøye halvåret så forblir jeg kunde i Agria litt til... For sikkerhets skyld!

Jeg også, ettersom min eldste hund er 8 år. Men det jeg sa i startinnlegget har nok mer å si for de som er nye hundeeiere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...