Spenn13 Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hei! Jeg er mye hos besteforeldrene mine, og de har en badstu med tre trinn som en kan sitte i. Jeg liker godt å ta badstu, og jeg er fullt klar over at man ikke går ned i velt på grunn av at man sitter stille. MEN om jeg trener inne i badstuen, går ned og opp de 3 trinnene og tar armhevinger og situps etc, vil dette har mer effekt siden det i tillegg er varmt? Eller vil det ha lik effekt som å gjøre det på et treningssenter? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Du forbrenner ikke fler kalorier selv om du trener inne i badstuen. Anonymkode: a3445...cc3 1
linsejesus Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Du vil nok ha større effekt av å trene når det er kaldt, for kroppen bruker mer energi på å få opp varmen. Uansett forbrenner man veldig lite ved å trene, kontra å bare bevege seg normalt. Det er selvsagt lurt å f.eks gå på tredemølle hvis man vanligvis sitter mesteparten av dagen, men det skal ikke mye sjokolade til for å erstatte kaloriene du brenner på en joggetur. Intens trening (styrke og/eller f.eks intervalltrening) er bra for forbrenningen og appetitten og ikke minst helsa generelt. Men kaloriunderskudd er det mye enklere å ordne ved å regulere hva du spiser.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 En anbefaler at folk lar være å trene når det er hetebølger for en grunn..å trene i badstu er ikke sunt, og potensielt farlig. Anonymkode: 06abb...703 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Nei. Du vil verken forbrenne mer kalorier, eller komme i bedre form enn om du trener i normal temperatur. Du vil derimot risikere det motsatte; dehydrering og overoppheting kan gjøre at du ikke klarer prestere like bra, og ikke får trent like mye som du ville gjort om du trente i normaltemperatur. I tillegg kan du ende opp med å føle deg elendig. Så nei. La være, er mitt råd. Anonymkode: f5056...2f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå