AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Vik studere Sosialt Arbeid, men har også satt opp Sosiologi under, tilfelle jeg ikke kommer inn. Bare lurer på om det i det hele tatt er vits å studere det? Man kan vel ikke gjøre stort med en Bachelor i Sosiologi? Tenkte at å ha Sosiologi og deretter ta Sosialt Arbeid hadde vært lurt, men er ekstremt usikker... Vil ikke utdanne meg til bvp. heller fordi jeg blir så bundet til bv, noe jeg ikke ønsker... Jeg har et ønske om å jobbe med barn og unge, gjerne ta videreutdanning innenfor rus og omsorg, psykisk helse el. Anonymkode: b7517...dfe
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Sosiologistudier oppfostrer gjerne butikkmedarbeidere. Med mindre du har en konkret plan for hvordan du kan bruke sosiologibacheloren hensiktsmessig ville jeg ha lagt fra meg denne tanken. Anonymkode: 5f2b7...41c 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Studer det du har lyst til å studere. Ikke tenk så mye på jobbmuligheter nå. Du kommer mye lengre med å studere noe du har interesse for. Go for it! Anonymkode: 5e71c...2ce 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Kanskje årstudie i psykologi eller årstudie i pedagogikk er mer nyttig om du har planer om å gå sosialt arbeid? Anonymkode: 8cd35...cd6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studer det du har lyst til å studere. Ikke tenk så mye på jobbmuligheter nå. Du kommer mye lengre med å studere noe du har interesse for. Go for it! Anonymkode: 5e71c...2ce Dette må være dagens dummeste råd. Anonymkode: 5f2b7...41c 6
globalagogo Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studer det du har lyst til å studere. Ikke tenk så mye på jobbmuligheter nå. Du kommer mye lengre med å studere noe du har interesse for. Go for it! Anonymkode: 5e71c...2ce 3
Selma1984 Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studer det du har lyst til å studere. Ikke tenk så mye på jobbmuligheter nå. Du kommer mye lengre med å studere noe du har interesse for. Go for it! Anonymkode: 5e71c...2ce Haha, nei og atter nei! Har ikke tall på hvor mange venner og bekjente jeg har som har tatt en bachelor i sosiologi, pedagogikk, psykologi, idrett og andre lignende treårige studier. Og så er de ferdig, og da begynner de på ny bachelor, denne gangen i en mer yrkesvennlig retning. Eller så begynner de å jobbe på SFO eller barnehage. Eller på Espresso House. Så nei, tenk jobbmuligheter helt fra starten av, spesielt når det går inflasjon i unge folk med bachelorer! 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Studer det du har lyst til å studere. Ikke tenk så mye på jobbmuligheter nå. Du kommer mye lengre med å studere noe du har interesse for. Go for it! Anonymkode: 5e71c...2ce Nei..... Nei sier jeg bare.... Anonymkode: a7817...7dd
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 Hadde satset på å komme inne på sosionom. Med det er det mye mer realistisk at du får jobbe med det du har lyst til.. Anonymkode: 1f572...4db 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 Jeg ville holdt meg langt unna akademiske grader som for eksempel sosiologi, psykologi, filosofi, osv. Det er for mange som allerede går denne retningen. Du vil mest sannsynlig slite med å finne relevant jobb. Anonymkode: 7ab3f...045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå