Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #1 Skrevet 13. desember 2004 Jeg liker vin, men ikke de beske og skarpe. Liker dem søte, friske, lette. (Hva heter det på fagspråket?.. Sånne man nesten kan drikke som saft) Noen med tips? Trenger rødvin og musserende, hvitvin har jeg smakt en del på og vet litt mer om.
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #2 Skrevet 13. desember 2004 Skal komme med noen tips. Dette er typiske nybegynnerviner, enkle å drikke og som regel gode for en gane som ikke er vinvant. Rødviner: Egri Merlot (typisk søt rødvin som er litt saftaktig. Lett å like, og en grei introduksjon til andre viner. På fagspråket kan du kalle den saftig, halvtørr). Så har du de lette Valpolicella-vinene som Villa Borghetti, Veneto og Masi. Disse er lette, med lite garvestoffer (de snerper lite). Etterhvert kan du prøve rødviner med litt mer konsentrasjon og smak, og de chilenske er greie å begynne med. Disse har gjerne en rund smak i tillegg til en del fylde (noen er mer fyldige enn andre selvfølgelig). Musserende hvite: Martini Asti (søt og god!), Cinzano Asti. Dersom du ønsker en mindre søt og mer frisk hvit musserende kan du prøve den halvtørre Frexinet.
Gjest Toro_Jenta Skrevet 14. desember 2004 #3 Skrevet 14. desember 2004 jeg sier bare Toso muscato spumante hvis du liker muskatell preg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå