AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hei! Jeg er ei ganske sjenert jente på 19 år. Har aldri hatt kjæreste, og aldri hatt guttevenner. Av en eller annen grunn blir jeg svært ukomfortabel rundt gutter, føler jeg dummer meg ut rundt gutter hele tiden. Skal mest sannsynlig studere i en annen by, som betyr at jeg må bo i kollektiv. Problemet er at jeg i grunn er ganske redd for at jeg skal måtte bo med gutter... I tillegg sier jeg ja til alt, spesielt når gutter spør får jeg vanskeligheter med de. Er derfor redd jeg kan bli utnyttet på flere måter... Er i grunn ganske uselvstendig og engstelig av meg heøe tiden, så jeg gruer meg til å flytte hjemmefra... Er det slik at de på studentboligerblander kjønn? Anonymkode: e891d...2c1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Bodde sammen med 2 gutter en gang. Er selv jente. Fungerte veldig bra. Slapp tåpelig mas fra typiske jente kollektiv. Anonymkode: e959c...b5c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Forresten, jeg vet dette er en irrasjonel "frykt", men jeg kan ikke noe for det. Er kjempe flau og skammer meg fordi jeg føler det på denne måten. En gutt på skolen voldtok nylig en jente på en hjemmefest. Dette var en av de mest kjente guttene pp skolen, ingen kunne tro at han hadde gjort noe sånt. Etter dette har denne irasjonelle "frykten" min bare blitt enda verre. Vil legge til at jeg vet alle gutter/menn ikke er farlige altså, men så er det kortenkte og paranoide meg her som bare må tenke på alt negativt... Anonymkode: e891d...2c1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Det finnes sånn hybelleilighet i studenthus hvor du har eget kjøkkenområde og bad. Om du skal til Oslo bør du søke hybel NÅ! Alternativet er det private hybelmarkedet finn.no eller hybel.no o.l. Ofte søker leieboerne etter ny leieboere selv, f.eks må man sende inn en søknad hvor du beskriver deg selv, så er det typisk at de/den aktuelle blir invitert på omvisning/samtale for å se om stemninga er bra mellom hverandre og om dere deler samme verdier ang hygiene og trivsel og husregler. Sånn sett har du da mer kontroll på hvem du kan komme til å bo sammen med. Det er veldig vanlig med jentekollektiv. Anonymkode: 6741b...f76
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Har bodd med to gutter i kollektiv. Jeg var utrolig heldig med dem. De var ryddige, renslige (eller han ene var litt grisete men det var kun på eget rom, pizzaesker osv over alt), hyggelige og holdt seg for seg selv. Du kan se etter jentekollektiv, finnes mange av dem Anonymkode: b232b...66e
cmd Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Dette blir overraskende bra. om du er likevel skeptisk, lag skriftlige regler sammen/felles og heng opp på kjøkkenet eller stuen og be alle om å respektere.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 Virker som du faktisk kunne hatt godt av å bo sammen med gutter. Jeg bodde sammen med ulike gutter da jeg studerte. Snille og ålreite gutter alle sammen. Jeg tror du skal være veldig uheldig hvis du havner sammen med gutter som på en eller annen måte prøver å utnytte deg. Anonymkode: b18f3...22b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 jeg bor med tre gutter og stortrives :D - jente 20 Anonymkode: d0c48...1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå