AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Jeg har mellombrunt hår (tror jeg) noe alla hun på bilde. Jeg har lyst til å farge det lyst, ikke platina blondt, noe alla fargen til hun andre. Jeg tenkte bare å kjøpe en vanlig hårfarge til hjemmebruk. Hvordan vil det gå? Vil den brune fargen gå igjennom og gjøre at fargen ikke blir lik? Og viss den lyse fargen ikke blir som jeg har tenkt eller jeg finner ut at jeg virkelig ikke passer til lyst hår (jeg har ganske tykke og mørke øyenbryn) så er det vel ikke noe problem å farge det lyse over igjen med en brun farge?☺ Anonymkode: 46106...f29
Million Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Dette er virkelig ikke noe jeg ville satt i gang med hjemme...! Du kan risikere å ødelegge håret ditt fullstendig. Det er vanskelig å få et pent resultat når man skal lysne håret så mye, og det bør helst gjøres av en profesjonell, altså frisør. Anbefaler deg på det sterkeste å overlate dette til frisøren og få det gjort der. Spar heller penger en måned eller to ekstra om nødvendig, og få det gjort i salong. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Hvis du har mye brune pigmenter i håret blir det lett orange. Orangefargen går over til gult, dess lysere du bleker det. Russer-blondt, liksom. Anonymkode: 1a825...288
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Jeg ville ikke ha farga håret mitt så lyst hjemme. Ser for meg at det lett kan bli misfarga. Men kan jo hende det går bra! Er det hjemmebleking? Anonymkode: d0f7d...c47
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke ha farga håret mitt så lyst hjemme. Ser for meg at det lett kan bli misfarga. Men kan jo hende det går bra! Er det hjemmebleking? Anonymkode: d0f7d...c47 Nei tenkte på vanlig hårfarge☺ Anonymkode: 46106...f29
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #6 Skrevet 16. mars 2017 På 8.3.2017 den 19.41, AnonymBruker skrev: Nei tenkte på vanlig hårfarge☺ Anonymkode: 46106...f29 Man kan ikke farge et farget hår lysere. Dette må gjøres gjennom avfarging, og siden farging/bleking. Hilsen tidligere frisør:-) Anonymkode: ff217...33a 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #7 Skrevet 16. mars 2017 Jeg gjør det hjemme. Har egentlig brunt hår, ganske mørk. Var i syden, det ble lysebrunt og startet med å bleke hos frisøren. Dette er mange år siden, men jeg har klart å holde det ved like med hjemmefarging. Utgangspunkt har vært forskjellig da ulike frisører ga meg ulikt resultat: alt fra grønt til lysebrunt. Det gadd jeg ikke, betale 2000 kr for grønt hår ( satt på spissen, men det var ikke bra. ) Nå gjør jeg det selv hjemme med askeblond fra L oreal, den er helt super og alltid utsolgt når den er på salg. Merkelig at jeg klarer å gjøre det lysere da..håret har jo vokst en del siden jeg startet. Anonymkode: 4c4a7...db6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #8 Skrevet 16. mars 2017 Jeg har stripet hjemme med hjemmebleking, funket veldig bra. Stripet det i dag uten den hetten, etter inspo fra YouTube, og DÆVEN gruer meg til å dra på jobb sånn her altså Anonymkode: 93377...11e 1
s0la Skrevet 17. mars 2017 #9 Skrevet 17. mars 2017 Jeg striper det selv hjemme og har aldri hatt problemer med det. Men nå har jeg gjort det så lenge at jeg kjenner håret mitt godt, og hva jeg kan/ikke kan gjøre + hvordan jeg fikser det hvis noe skjer. Hadde nok gått til frisør, hvis du aldri har gjort liknende før. Men hva jeg gjør er å stripe det over flere runder, med noen ukers mellomrom for å la håret slappe litt av, der jeg kan bruke hårkur osv. Deretter farger jeg over med en askeblond farge. Nå har jeg mørkeblondt hår da, så er enkelt for meg å få det lyst uten oransje og gule farger.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #10 Skrevet 19. mars 2017 I følge den fargeskalaen her: 1 = sort2 = mørkebrunt/brunsort3 = mørkebrunt4 = brunt5 = mellombrunt 6 = mørk blondt7 = mellomblondt8 = blondt9 = naturlig blondt10 = lys blondt så gikk jeg fra hårfargenivå 6 til 9 hos frisør og det gikk helt fint. Altså fra den fargen her: til den fargen her: Jeg ser faktisk bedre ut med sistnevnte farge enn med den første. Anonymkode: 3c59e...80a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #11 Skrevet 21. mars 2017 På Friday, March 17, 2017 den 1.36, AnonymBruker skrev: Man kan ikke farge et farget hår lysere. Dette må gjøres gjennom avfarging, og siden farging/bleking. Hilsen tidligere frisør:-) Anonymkode: ff217...33a Jeg har ikke farget håret (på over 1år).. stiller det seg annerledes da? Anonymkode: 46106...f29
Meadow Skrevet 21. mars 2017 #12 Skrevet 21. mars 2017 Jeg farger håret lysere, det funker det! Bruker en veldig lys farge, for det blir ikke like lyst som på bildet, denne har jeg brukt i det siste: https://m.douglas.no/douglas/productimage_871914.html
MSop Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 Man FARGER ikke håret lysere på samme måte som man skulle farget der mørkere. For å få lysere hår sier det seg vel selv at håret må lysnes. Dermed står valget mellom en lystoning eller bleking(evt annen type lysning som feks platinium) I en lystoning er vannstoffprosenten betydelig høyere enn i en vanlig hårfarge da de naturlige pigmentene må lysnes før innsetting av de kunstige pigmentene begynner. I en bleking kan vannstoffprosent variere avhengig av hvor lyst man tenker å gå. Her blir det altså ikke tilsatt kunstige pigmenter etterpå men de allerede tilstedeværende pigmentene i håret blir trukket ut av håret. Lystoning egner seg bedt på ubehandlet hår forresten😊 Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå