AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hei! Jeg har store hull i CV'en som ikke kan forklares, og skal på jobbintervju. Dette gjør meg redd. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette problemet? Takk for all hjelp. Anonymkode: ab7d0...5f5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har store hull i CV'en som ikke kan forklares, og skal på jobbintervju. Dette gjør meg redd. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette problemet? Takk for all hjelp. Anonymkode: ab7d0...5f5 Glemte å legge til at jeg ikke har spesielt med tidligere arbeidserfaring. Hilsen ts. Anonymkode: ab7d0...5f5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har store hull i CV'en som ikke kan forklares, og skal på jobbintervju. Dette gjør meg redd. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette problemet? Takk for all hjelp. Anonymkode: ab7d0...5f5 Alt kan forklares, spørsmålet er bare hvordan? Hva har du "bedrevet" mens hullet fikk vokse? Anonymkode: de43e...788 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Hva skjedde da? Fengsel? Lat? Syk? Anonymkode: 4c9a6...23e 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alt kan forklares, spørsmålet er bare hvordan? Hva har du "bedrevet" mens hullet fikk vokse? Anonymkode: de43e...788 Tror jeg har angst, men har ingen diagnose. Har hatt veldig dårlig selvtillit og ingen venner. Har ikke klart å stable meg opp, og pga. dårlig erfaring med skole har jeg ikke ønsket å utdanne meg. Derfor har jeg søkt jobb istedenfor, men har ikke fått noen svar før nå. Anonymkode: ab7d0...5f5
Koala Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 (endret) Løfter tråden (trenger fortsatt tips om hva jeg kan svare om CV'en) Edit: trykket visst av anonym . Jaja. Endret 8. mars 2017 av Koala
Høna79 Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Vær ærlig, men pakk det inn med rosa sløyfe. Reflekter over situasjonen, har du lært noe du kan fokusere på i intervjuet? Og, muligens vil arbeidsgiver være bekymret for at noe skal kunne komme tilbake eller at du ikke skal kunne være en pålitelig person. Kan du forsøke å adressere en slik (uuttalt) bekymring? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har angst, men har ingen diagnose. Har hatt veldig dårlig selvtillit og ingen venner. Har ikke klart å stable meg opp, og pga. dårlig erfaring med skole har jeg ikke ønsket å utdanne meg. Derfor har jeg søkt jobb istedenfor, men har ikke fått noen svar før nå. Anonymkode: ab7d0...5f5 Det er vel ikke rart å ha vansker med å søke jobber (regner med det er ufaglærte) når du ikke har en utdanning i bakhånd. Jeg synes ikke det er noe rart med dette. Det er jo ikke helt optimalt, men det vil ikke sverte deg helt med mindre hullet er gigantisk. Hvor stort er hullet? Anonymkode: e7baf...fed
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 Det er ikke annet alternativ enn å være ærlig, men du må for all del få til en positiv vri på det. Dette må du øve deg på. Noe a la; "Jeg har hatt noen vanskelige år og har slitt med å få jobb, og nettopp derfor er jeg så utrolig motivert for denne jobben." Spør de videre kan du utdype litt, men ikke bli alt for spesifikk (altså ikke ta med alt om at du ikke har venner osv), hold det kort og avslutt alltid setningen med noe positivt a la "jeg har lært at det ikke hjelper å mure seg inne/ jeg har kommet meg gjennom den vanskelige tiden og er så glad for at jeg fikk sjansen til å komme på intervju. Jeg håper virkelig jeg får muligheten til å bevise hvor motivert jeg er for å jobbe". Anonymkode: 4c9a6...23e 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Ikke vær mer presis enn du må. Dvs, ikke lyv så du kan bli tatt på det (f. eks. med å fake at du har jobbet på X), men si at du har hatt noen tøffe år uten å presisere at du har hatt angst e.l. Man bør unngå å sette merkelapper på seg selv, særlig hvis det kan tolkes i retning sykdom siden arbeidsgivere som regel ikke liker det. Anonymkode: c0398...caf 1
chouette Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Om du faktisk har søkt jobber mens du har gått arbeidsledig kan du jo med rette forklare det med arbeidssøkende. Hvor store hull er det? Og hvor mange?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 Har flere hull i min cv, men jeg har en beskrivelse av hva jeg foretok meg i de hullene. Anonymkode: bef08...c5b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 Sjef: Ser du har noen hull i CVen? Du: "Ja, jeg har hatt den i ringperm" Anonymkode: 0e91f...999 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå