AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Del Skrevet 8. mars 2017 Vi fikk katt i desember, en omplasseringskatt. Jeg vet lite om bakgrunnen hennes, annet enn at hun ble funnet ute med kattungene sine seint i fjor sommer/tidlig høst. Hun var i fosterhjem sammen med kattungene sine fram til de flyttet til nye eiere etter 12 uker. Hun er (eller i alle fall har vært) en tilsynelatende rolig og sosial katt på 3-4 år. Da vi overtok henne var hun nettopp kastrert. Nå har hun plutselig begynt å angripe leggene våre. Det har ikke skjedd mange ganger, en gang i går og en gang i dag. Det skjer uten forvarsel, og hun virker "normal" igjen når hun slipper. Når hun angriper oss går hun på den ene leggen med forlabbene, også biter hun. Hun slipper fort, så hun blir ikke "hengende" på leggen. Hva kan dette skyldes? Er det noe vi gjør, eller ligger det noe i katten fra tidligere? har prøvd å søke litt på nettet, men finner igjen ting som passer syns jeg. Anonymkode: b96ce...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 8. mars 2017 #2 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvis du "spoler" fram til det 10. minuttet i denne videoen, kan det hende du får en forklaring på hva det kan være: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Del Skrevet 8. mars 2017 15 minutter siden, Kontormus skrev: Hvis du "spoler" fram til det 10. minuttet i denne videoen, kan det hende du får en forklaring på hva det kan være: Takk, det kan virke logisk mtp hvordan hverdagen vår har vært i det siste. Anonymkode: b96ce...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 8. mars 2017 #4 Del Skrevet 8. mars 2017 Har sett dette hos katter som har blitt tatt fra moren for tidlig, men ikke hos så mange andre. Kan godt være noe fra fortiden hennes siden dere ikke vet noe om den. Det kan selvsagt også være andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #5 Del Skrevet 9. mars 2017 18 timer siden, Kontormus skrev: Hvis du "spoler" fram til det 10. minuttet i denne videoen, kan det hende du får en forklaring på hva det kan være: Om du ser en youtubevideo frem til 10 minutter, kan du høyreklikke på den og velge "copy url at current time" og når personer du linker til trykker play vil han begynne avspillingen ved 10 minutter istedetfor på begynnelsen Anonymkode: f98df...857 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 9. mars 2017 #6 Del Skrevet 9. mars 2017 Er det aggressiv biting? Eller kan det være lek? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 9. mars 2017 #7 Del Skrevet 9. mars 2017 På 08.03.2017 den 16.08, AnonymBruker skrev: Vi fikk katt i desember, en omplasseringskatt. Jeg vet lite om bakgrunnen hennes, annet enn at hun ble funnet ute med kattungene sine seint i fjor sommer/tidlig høst. Hun var i fosterhjem sammen med kattungene sine fram til de flyttet til nye eiere etter 12 uker. Hun er (eller i alle fall har vært) en tilsynelatende rolig og sosial katt på 3-4 år. Da vi overtok henne var hun nettopp kastrert. Nå har hun plutselig begynt å angripe leggene våre. Det har ikke skjedd mange ganger, en gang i går og en gang i dag. Det skjer uten forvarsel, og hun virker "normal" igjen når hun slipper. Når hun angriper oss går hun på den ene leggen med forlabbene, også biter hun. Hun slipper fort, så hun blir ikke "hengende" på leggen. Hva kan dette skyldes? Er det noe vi gjør, eller ligger det noe i katten fra tidligere? har prøvd å søke litt på nettet, men finner igjen ting som passer syns jeg. Anonymkode: b96ce...1c Overse bitingen, la det gå par timer, bare si nei, og snu deg bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Del Skrevet 10. mars 2017 Mulig katten kjeder seg. Går den ute? Er det regn eller snø ute når denne bitingen skjer? kanskje katten ikke vil uti stygt vær, men kjeder seg inne. Du kan prøve kjøpe en sånn katteleke der man har en pinne med en liten mus i enden av en strikk. Kattene her i huset elsker den leken. Då får du sosial tid med katten (bonding) og den får noe å gjøre på. Et annet alternativ er klikketrening, men det krever mer tålmodighet fra din side Anonymkode: f98df...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 11. mars 2017 #9 Del Skrevet 11. mars 2017 Sikker på at det ikke bare er lek? Katten til foreldrene mine gjør det av og til, kun når leggene er bare, og hun har aldri klørne ute og bittet er mer som et "kosebitt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #10 Del Skrevet 12. mars 2017 Katten til foreldrene mine gjør dette. Men kun på mamma, ikke på pappa eller søskene mine Anonymkode: aaeee...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå