Ruccula Skrevet 8. mars 2017 #161 Skrevet 8. mars 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du seriøs? Er det sånn at du ville åpnet en pose med nøtter på et fly når det blir gitt beskjed om at det ikke skal gjøres? Ønsker du å ta livet av din medpassasjer? Har du opplevd anafylaktisk anfall? Hjertestans? Jeg kan skrive under på at det er lite trivelig. Anonymkode: bd31b...b98 Selvfølgelig ville jeg ikke det!! Det er svært få som hadde gjort det 1
Ruccula Skrevet 8. mars 2017 #162 Skrevet 8. mars 2017 4 minutter siden, Thyra skrev: Ditt behov for nøtter under flyturen er viktigere enn en annen persons liv? Men selv om du ikke hadde fått samvittighetskvaler om en medpassasjer døde pga dine nøtter, så hadde det kanskje plaget deg om flyet ble forsinket som en følge av dødsfall? Eller om andre passasjerer hadde banket deg når de skjønte hvor nøttene kom fra. Jeg hadde selvfølgelig aldri åpnet de nøttene om det kom en advarsel. Men jeg hadde ikke latt være å spise hvitløk på uke dagene i åresvis pga noens ikke dødlige allergi 3
Honey Dew Skrevet 8. mars 2017 #163 Skrevet 8. mars 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er færre mennesker. Det er det disse hyggelige folka jeg har diskutert med mener. At ALL parfyme skal forbys, overalt! Jeg er enig at det skal ta hensyn på arbeidsplasser da. Men som jeg sa før så om allergikeren vet på forhånd at h*n er allergisk er det nok ikke det lureste å velge yrker hvor en må forholde seg til mange mennesker. En situasjon nevnt tidligere var også ganske storforlangende synes jeg. H*n som var allergisk/reagerte mot hvitløk, og syntes det var helt OK at alle på arbeidsplassen holdt seg unna hvitløk hele uken utenom helgen. Da dikterer man jo kostholdet til folk. Ja, jeg forstår at de ikke trenger å spise hvitløk på jobb, men ikke spise mat med hvitløk dagen før jobb? For min del er tøymykner uhyre viktig, da jeg sliter med kronisk statisk elektrisitet om jeg ikke bruker dem. Til og med når jeg bruker det også, sliter jeg med det. Anonymkode: b82b1...0a9 Jeg sliter også med denne statiske elektrisiteten og må rett og slett bruke tøymykner 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #164 Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Jeg sliter også med denne statiske elektrisiteten og må rett og slett bruke tøymykner Det er så utrolig irriterende at jeg holder på å bli gal! Anonymkode: b82b1...0a9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #165 Skrevet 8. mars 2017 Er helt overgitt over alle de som ikke tar hensyn. Parfymeallergi og andre allergier er en utfordring. Om du vet at noen har en slik utfordringen og du gir faen i at du personlig gjør at denne utfordringen blir et handicap på grunn av ditt nærvær, så er du et dårlig medmenneske. Hvordan hadde verden vært hvis vi alltid skulle vært slik? "Jeg liker lukten av nyslått gress, er ikke mitt problem at min kollega har pollenallergi. Er jeg som har vindusplassen, så jeg bestemmer" "Jeg er glad i katten min, så du må bare tåle at jeg har gitt den en stor bamseklem midt i røytetiden før jeg kommer på jobb. " "Det er ikke min skyld at du har brekt foten og bruker krykker, jeg satt meg først, så det er mitt sete." "Oida, kommer du deg ikke frem med rullestolen når det står så mye bord og stoler her..det var jo synd, du får se om du får til å flytte alt unna veien da." "Uffda, nøtteallergi? Du får bruke den episaken din da *knask knask*." " Det er bare litt melk i desserten, såpass må du tåle selv om du har melkeallergi." "NEIMEN NABO DA, FÅR DU MIGRENE? MEN DENNE SANGEN ER JO SÅ DIGG!!! SÅ DET GÅR SÅ BRA SÅ!!" "Åja, du er kortvokst og skal ha noe på øverste hylle ved siden av denne kjekspakken som jeg nettopp tok. Du får dra hjem og hente gardintrappa." "Så du må sykemelde deg eller slutte i jobben fordi jeg bruker parfyme? Synd. Jeg liker å lukte godt." Anonymkode: 1321d...ca9 7
Honey Dew Skrevet 8. mars 2017 #166 Skrevet 8. mars 2017 En kan også ta en jobb der en kan gjøre jobben hjemme 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #167 Skrevet 8. mars 2017 Alle dere som maser sånn om tøymykner, dere vet at man får parfymefri, allergivennlig tøymykner. Anonymkode: c740d...618 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #168 Skrevet 8. mars 2017 1 minutt siden, Honey Dew skrev: En kan også ta en jobb der en kan gjøre jobben hjemme Hvilke jobber da? Anonymkode: c740d...618 1
Honey Dew Skrevet 8. mars 2017 #169 Skrevet 8. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt overgitt over alle de som ikke tar hensyn. Parfymeallergi og andre allergier er en utfordring. Om du vet at noen har en slik utfordringen og du gir faen i at du personlig gjør at denne utfordringen blir et handicap på grunn av ditt nærvær, så er du et dårlig medmenneske. Hvordan hadde verden vært hvis vi alltid skulle vært slik? "Jeg liker lukten av nyslått gress, er ikke mitt problem at min kollega har pollenallergi. Er jeg som har vindusplassen, så jeg bestemmer" "Jeg er glad i katten min, så du må bare tåle at jeg har gitt den en stor bamseklem midt i røytetiden før jeg kommer på jobb. " "Det er ikke min skyld at du har brekt foten og bruker krykker, jeg satt meg først, så det er mitt sete." "Oida, kommer du deg ikke frem med rullestolen når det står så mye bord og stoler her..det var jo synd, du får se om du får til å flytte alt unna veien da." "Uffda, nøtteallergi? Du får bruke den episaken din da *knask knask*." " Det er bare litt melk i desserten, såpass må du tåle selv om du har melkeallergi." "NEIMEN NABO DA, FÅR DU MIGRENE? MEN DENNE SANGEN ER JO SÅ DIGG!!! SÅ DET GÅR SÅ BRA SÅ!!" "Åja, du er kortvokst og skal ha noe på øverste hylle ved siden av denne kjekspakken som jeg nettopp tok. Du får dra hjem og hente gardintrappa." "Så du må sykemelde deg eller slutte i jobben fordi jeg bruker parfyme? Synd. Jeg liker å lukte godt." Anonymkode: 1321d...ca9 Vi kan dessverre ikke ta hensyn til hele verden 2
Honey Dew Skrevet 8. mars 2017 #170 Skrevet 8. mars 2017 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.3.2017 den 20.34): Hvilke jobber da? Anonymkode: c740d...618 Telefonsalg for eksempel. Endret 13. mai 2023 av Honey Dew 1
_popcorn_ Skrevet 8. mars 2017 #171 Skrevet 8. mars 2017 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Vi kan dessverre ikke ta hensyn til hele verden Så dersom du ikke kan ta hensyn til hele verden, så er det heller ikke vits å ta hensyn til de nærmeste rundt deg? 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #172 Skrevet 8. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som maser sånn om tøymykner, dere vet at man får parfymefri, allergivennlig tøymykner. Anonymkode: c740d...618 Liker dem ikke Anonymkode: 71a4c...885 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #173 Skrevet 8. mars 2017 30 minutter siden, Ruccula skrev: Selvfølgelig ville jeg ikke det!! Det er svært få som hadde gjort det Hva mener du så med kommentaren din? Anonymkode: bd31b...b98
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #174 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, _popcorn_ skrev: Så dersom du ikke kan ta hensyn til hele verden, så er det heller ikke vits å ta hensyn til de nærmeste rundt deg? Når jeg er ute, vet jeg ikke hva som feiler alle som passerer meg og jeg klarer ikke, uansett hvor mye jeg vil, å gjette meg til hvilke sykdommer de har Anonymkode: 71a4c...885 4
_popcorn_ Skrevet 8. mars 2017 #175 Skrevet 8. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som maser sånn om tøymykner, dere vet at man får parfymefri, allergivennlig tøymykner. Anonymkode: c740d...618 Og takk gud for det :D Her ser man gnister om jeg skal kose på pus dersom jeg ikke bruker tøymykner, og bruker jeg tøymykner med parfyme så får jeg så mye utslett at jeg ikke kan bevege meg skikkelig... 2
_popcorn_ Skrevet 8. mars 2017 #176 Skrevet 8. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er ute, vet jeg ikke hva som feiler alle som passerer meg og jeg klarer ikke, uansett hvor mye jeg vil, å gjette meg til hvilke sykdommer de har Anonymkode: 71a4c...885 og dette er en god unnskyldning for å gi faen i å ta hensyn til dem du vet har plager? 5
calavi Skrevet 8. mars 2017 #177 Skrevet 8. mars 2017 Om en av mine kolleger hadde hatt parfymeallergi og hadde informert om dette på en saklig måte hadde jeg selvfølgelig droppet parfymen på dagen. Uoppfordret. Hadde derimot personen krevd at jeg skulle slutte så skal jeg innrømme at jeg muligens hadde blitt litt barnslig og jeg hadde hatt større problemer med å kutte ut alt med parfyme. Det går altså ikke på parfymebruk i seg selv, men mer på fremtoningen. Jeg sier ikke at det er den voksne, rasjonelle måten å reagere på, men det er nå en gang sånn. Man kommer langt med å være høflig og informere, i stedet for å kreve. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #178 Skrevet 8. mars 2017 8 minutter siden, Honey Dew skrev: En kan også ta en jobb der en kan gjøre jobben hjemme Slike jobber vokser jo som kjent på trær!! Og det er selvfølgelig mye bedre for parfymeallergikeren å jobbe hjemme fra i en tullejobb enn å kunne delta i et sosialt arbeidsmiljø med kolleger!? Anonymkode: b7021...053 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #179 Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er ute, vet jeg ikke hva som feiler alle som passerer meg og jeg klarer ikke, uansett hvor mye jeg vil, å gjette meg til hvilke sykdommer de har Anonymkode: 71a4c...885 Det er jo heller ikke det det er snakk om. På jobb befinner man seg i samme rom med de samme menneskene i flere timer. Som kollega blir man gjerne opplyst dersom noen har allergi. Anonymkode: d0b1a...4fd 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #180 Skrevet 8. mars 2017 11 minutter siden, Honey Dew skrev: En kan også ta en jobb der en kan gjøre jobben hjemme Slike jobber finnes det ikke så mange av. Anonymkode: dc0ca...479 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå